شناسهٔ خبر: 57525 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۷)

از ادعای مجمع روحانیون درباره مهندسی آرا تا واکنش محسن رضایی به نتیجه انتخابات

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.
دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

۲۸ خرداد ۱۳۸۸

* محمد رجب‌پور فرزند شهید سروره برومند و برادر شهید فاطمه رجب‌پور که در پی راهپیمایی غیرقانونی ۲۵ خرداد حامیان موسوی با سلاح گرم توسط اشرار به شهادت رسیدند در گفتگو با فارس گفت: "بنده خودم سال‌ها سابقه فعالیت در نیروی مقاومت بسیج دارم و در جنگ هم حضور داشتم و خانواده ما هم در اکثر مسائل اعتقادی و مذهبی حضور دارند. اگر احیانا اشخاصی و یا گروهی به رای مردم دست پیدا نکردند راه‌های قانونی برای اعتراض وجود دارد و بهتر است که آنها از طریق قانون اقدام کنند." رجب‌پور در ادامه پیرامون این مساله که قرار است برای شهدای رجب پور از طرف میر‌حسین موسوی مراسمی گرفته شود، گفت: "ما خودمان اقدام کرده و مراسم‌هایی برگزار خواهیم کرد که کفایت هم خواهد کرد و نیازی نمی‌بینیم که وی در این زمینه اقدام کند و هرگز اجازه نخواهیم داد که کسی هم از این مسئله سوء استفاد کند."

* در تجمعی اعتراض آمیز مقابل دادستانی تهران، دانشجویان خواستار محاکمه علنی فائزه و مهدی هاشمی رفسنجانی به علت هدایت و نقش آفرینی در آشوبگری های روزهای اخیر شدند. این تجمع به همت جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی، انجمن های اسلامی مستقل و جنبش عدالتخواه دانشجویی برگزار گردید.

* ایلنا: «زهرا رهنورد در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران گفت: "بدون تردید مهندس موسوی از حق مردم نخواهد گذشت و از طرق قانونی و مجاری مقتضی این مطالبات را پیگیری خواهد کرد. مردم عزیز و به خصوص دانشجویان مصمم نیز ضمن حفظ آرامش، از طرق مسالمت‌آمیز مدنی، پیگیر حقوق خود باشند. باید هوشیار بود و با متانت، حقوق خود را استیفا کرد." وی در پایان تاکید کرد: "ما به دلسوزی و دلواپسی دشمنان قسم خورده انقلاب نیازی نداریم. البته نباید برخی با بی‌تدبیری و سوء رفتار لبخند به چهره کریه دشمنان مسلم نظام اسلامی بنشانند و ناخواسته در جهت مقاصد آنان حرکت کنند چنانچه نباید خودکامگی در سلوک و منش حاکمان رخنه کند و اراده‌ای و رای قانون و ضباطه مجال جولان پیدا کند."»

* پایگاه اطلاع رسانی دولت: «در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها و جریان‌ها با تحریف آشکار سخنان رییس‌جمهور محترم با سخنان توهین‌آمیز و فرافکنی آن را به عموم تعمیم داده‌اند. متن دقیق سخنان در جشن بزرگ پیروزی مردم در مورخ ۸۸/۳/۲۴ در میدان ولیعصر(عج) به این شرح است: "ملت ایران یک ملت متحد است، امروز خبرنگاری سوال کرد بعضی‌ها گوشه و کنار بعضی از کارها را انجام می‌دهند اغتشاش است، شورش است، و واژه‌های تندی به کار برد. من یک مثال زدم و نتیجه‌گیری کردم. ملت ایران یکپارچه است در یک مسابقه فوتبال ۵۰ هزار، ۷۰ هزار تماشاچی می‌روند آن کسی که تیمش باخته عصبانی است و به هر دری می‌زند، در ایران در انتخابات ۴۰ میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌کننده اصلی بودند حالا ۴ تا خس و خاشاک در این گوشه‌ها یک کاری می‌کنند. بدانید که این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنها نخواهد گذاشت." مداقه در این سخنان روشن، مبین تأکید بر جدا بودن حساب اخلال‌گران و اغتشاش‌گران از ملت بزرگ ایران است و آنجا که از ۴۰ میلیون نفر نقش‌آفرین اصلی و تعیین‌کننده سخن می‌گویند همه را در این پیروزی بدون توجه به جهت‌گیری آراء و سلایق انتخاباتی سهیم می‌دانند.»

* صدها تن از طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه قم، به همراه جمعی از مردم این شهر برای شرکت در نماز جمعه  ۲۹ خرداد تهران که به امامت مقام معظم رهبری برگزار می شود، راهپیمایی ۱۵۰ کیلومتری خود را آغاز کردند.

* کلمه: «ساعت ۱۶ راهپیمایی حامیان میرحسین موسوی در میدان امام خمینی(ره) آغاز شد و سپس راهپیمایان به سمت میدان فردوسی و میدان انقلاب حرکت کردند. ضمن آنکه در ساعت ۱۸ میرحسین موسوی به جمع مردم پیوست و دقایقی با مردم سخن گفت. این گردهمایی که با تحصن در میدان امام خمینی(ره) آغاز شده بود، با حضور میرحسین موسوی شور دیگری یافت. وی در جمع هوادارانش گفت: "دامنه اسناد و مدارک تقلب در انتخابات بیشتر از آن است که بتوان با چند برنامه تلویزیونی و رادیو یی آنرا پو شاند و من یقین دارم اقداماتی که بتواند اعتماد مردم را احیا کند، راه حل نهایی است. امروز روز انتخاب مجموعه نظام ماست و ما دعا می کنیم که نظام، مردم را انتخاب کند. مردم را شقه شقه نکنیم ، مردم با هم خوب هستند و به هم احترام می گذارند."»

* رجانیوز: «جمعی از هواداران نامزدهای شکست خورده در انتخابات با تجمع بدون مجوز دیگری در میدان امام خمینی (ره) مجددا به نتایج انتخابات اعتراض کرده و شعارهایی علیه دولت منتخب مردم سردادند. در این تجمع غیرقانونی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد حضور یافتند.»

* میرحسین موسوی چهارمین بیانیه خویش را جهت اعلام عزاداری از سوی هوادانش منتشر کرد. وی نوشت: «همانگونه که می دانید طی روزهای گذشته و در نتیجه برخوردهای غیرقانونی و خشونت بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شماری از هموطنانمان مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیده اند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدا و همدردی با مصدومان و مجروحان از همگان درخواست می کنم بعد از ظهر روز پنج شنبه بیست و هشتم خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا با استفاده از نمادهای سوگواری همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند و بدیهی است که خود نیز در این مراسم شرکت خواهم کرد»

* مریم رجوی همسر مسعود رجوی، سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)، در گفتگو با شبکه تلوزیونی ال.ث.اى فرانسه گفت: «من نگران سرکوب مردم ایران هستم، اما متاسفانه صداى آنها آنطور که باید شنیده نمىشود. خوشحالم که غرب در حال بیدارشدن و باز کردن چشمان خود در برابر واقعیت این سرکوب است. قابل توجه است که چگونه کوچکترین اعتراض مردم به شدت سرکوب مىشود. مردم ایران نشان دادند که مقاومت آنها در برابر دیکتاتورى مذهبى زنده است و از هر فرصتى براى ابراز مخالفت با دیکتاتورى مذهبى استفاده مىکنند. فکر مىکنم که این یک امیدوارى بزرگ است.»

* میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت ا... هاشمی شاهرودی از وی خواستند تا نسبت به برخوردهای صورت گرفته با بازدداشت شدگان و ... ملاطفت بیشتر و یا تجدید نظر صورت گیرد.

* رجانیوز در خبری با عنوان "بیانیه های میرحسین موسوی را چه کسی می نویسد؟"، نوشت: «حضور افرادی چون محمدرضا تاجیک و علی ربیعی(عباد) در حلقه اول، و ارتباط تنگاتنگ این حلقه با تیم جنگ روانی حزب مشارکت متشکل از افرادی چون خسرو تهرانی و سعید حجاریان در ستاد موسوی پیش از این نیز مشخص بود که با اهدافی برای بعد از انتخابات انجام می‌شود. این گروه در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی با بودجه نهاد ریاست جمهوری به انگلستان و برخی کشورهای دیگر اروپایی اعزام و در آنجا دوره های عالی جنگ روانی و بحران را گذرانده بودند.»

* مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای نتایج انتخابات را «اعمال نوعی مهندسی گسترده آرا» خواند و خواستار ابطال انتخابات شد. در انتهای این بیانیه آمده است: "مهندس موسوی عزیز را تنها نخواهیم گذاشت."

* مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای سرگشاده خطاب به میرحسین موسوی نوشت: "بر اساس سابقه حضورم در وزارت کشور معتقدم با توجه به مکانیزه‌بودن سیستم انتخابات و درگیری عوامل فراوان و ساز و کار موجود و جاری امکان سوء استفاده و تخلف گسترده امری دشوار و امکان وقوع آن ضعیف است و در نتیجه نهایی آرا اثرگذار نیست. با این وجود مراتب اعتراض با تأکید مقام معظم رهبری در شورای محترم نگهبان با حضور نمایندگان حضرت‌عالی در حال بررسی است. پس باید به‌جای دامن‌زدن به التهابات کنونی در انتظار نتیجه این اقدام قانونی ماند. آنچه در این شرایط مهم است پیگیری مطالبات از طریق قانونی و تقویت فرهنگ قانون‌مداری و التزام به آن است اگر شما به قانون‌شکنی دیگران معترضید انتظار می‌رود در این مرحله حساس نیز در عمل پایبندی خود را به قانون نشان دهید. در صورت عدم اثبات تخلفات در شورای نگهبان یا عدم رضایت شما از نحوه رسیدگی آن شورا مجال دیگری برای رسیدگی به شکایات شما در رابطه با سوء استفاده و نقض مقررات و قوانین وجود دارد و از طریق مجاری قضایی عملی است. باید تلاش کنیم و مصرّانه بخواهیم که نهادهای قانونی به وظایف خود عمل کنند و خواسته‌های خود را نیز از همان راه‌ها تعقیب کنیم تا مدنیت فاخر اسلامی و ایرانی و مردم‌سالاری دینی محقق شود. البته این راه همراه با سختی‌های فراوانی است و نیازمند حوصله، تدبیر، پیگیری و خستگی‌ناپذیری است. هم چنین بیان اعتراض و مخالفت آن‌هم به‌شکل توده‌ای و مردمی چنان‌که در چند روز گذشته شاهد بوده‌ایم با مخاطرات فراوانی همراه است و تداوم و تکرار آن پیامدهای امنیتی ناگواری دارد و برای شهروندان نیز خطرآفرین است. متأسفانه حرکات تند و خسارت‌بار برخی معترضین یا سوء استفاده‌کنندگان در تخریب اموال عمومی و اقدامات غیرقانونی و خلاف عده‌ای دیگر در آسیب به اموال و حقوق مردم و تعلل برخی دست‌اندرکاران در پیشگیری آن همان‌گونه که در چند دانشگاه و خوابگاه دانشجویی و مجتمع‌های مسکونی و معابر اتفاق افتاده نگران‌کننده است و باید بسرعت کنترل و متوقف شود. اعتراضات و حرکت‌های مردمی هرچند آرام ولی در این حجم و به‌صورت پیوسته غیرقابل مدیریت و هدایت است و پیامدهای آن دامن‌گیر همگان خواهد شد و مسئولیت آن بیشتر متوجه دعوت‌کنندگان است ... از جناب عالی که یار وفادار امام راحل و همراه صادق و خدمتگذار انقلاب، رهبری و مردم هستید انتظار بیشتری می‌رود."

 

* مجله آلمانی شوایتس در مقاله ای تحت عنوان «ایران؛ آشوب‌ها را امریکا مدیریت می کند» که به همراه عکسی از باراک اوباما در حال سوزاندن نقشه ایران منتشر شده است ، اسنادی را در خصوص دخالت مستقیم امریکا در آشوبهای تهران و اختصاص بودجه ۸۵ میلیون دلاری در همین رابطه منتشر کرد. این نشریه آلمانی نوشت: «پیروزی قاطع احمدی‌نژاد در انتخابات برای امریکا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. ایران در صدر لیست کشورهایی است که امریکا قصد دارد آنها را به زانو در آورد. امریکایی‌ها تلاش می کنند از درون بر ایران تأثیر بگذارند. به همین دلیل اپوزیسون را به شدت حمایت می کنند. در میان این هزاران مخالف، تعدادی خلافکار حرفه ای، تعدادی دانشجو، تعدادی روزنامه نگار و تعدادی عکاس نیز حضور دارند تا رژیم ایران را در تنگنا قرار دهند. برای این کار حتی کشته (کشته شدن افراد) هم در نظر گرفته شده است تا تصویر نوعی خشونت افراطی منعکس گردد و صحنه ای کاملاً دراماتیک ارائه شود. اپوزیسیون به صورت سازماندهی شده و هدفمند تظاهرات هایی را طراحی می کند تا توجه جهان را برانگیزد. مدیریت مطبوعاتی در جهان در خارج از ایران است و نه در داخل آن. مرکز اصلی برای سقوط تهران، در واشنگتن است، می‌خواهند شورش‌ها را در تهران سازماندهی کنند. پول به اندازه کافی هست، ۸۵ میلیون دلار که کابینه بوش برای تغییر رژیم تصویب کرده است. بخش زیاد آن به صدای امریکا و رادیو فردا پرداخت شده تا برای فراخواندن به شورش و برنامه سازی خرج کنند. سیا هم دلارهای زیادی می دهد.در دوبی،لندن و فرانکفورت کارشناسان مسائل ایران نشسته اند. در روزهای اخیر فعالیتشان بیشتر شده است و ارتباطات میان کانون های سقوط رژیم ایران به مرز انفجار رسیده است.»

*عطاء الله مهاجرانی مشاور انتخاباتی مهدی کروبی در وبلاگ شخصی اش نوشت: «به نظرم همان جمعیت میلیونی که در راهپیمایی صدای سکوت در روز دوشنبه ایران و جهان را تکان داد، اگر بخشی از آن هم در نماز جمعه شرکت کند و با صدای بلند بخواهد که رأیش پس داده شود، نمی توانند نماز جمعه را سرکوب کنند یا مثل گذشته نمازگزاران را کتک بزنند.»

* خبرگزاری فارس گفتگویی با قدیری ابیانه، مشاور سابق اطلاع رسانی و ارتباطات هاشمی رفسنجانی را منتشر ساخت. وی در بخشی از این گفتگو با اشاره به اینکه پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز نتایج نظرسنجی یک مرکز مخالف احمدی‌نژاد حاکی از پیروزی وی با اختلاف بیش از ۵ میلیون رأی در مقابل احمدی‌نژاد بود اما نزدیکان هاشمی این نتایج را نمی‌پذیرفتند، گفت: "برخی نزدیکان هاشمی با نپذیرفتن این واقعیت، آماده بیان ادعای تقلب در انتخابات بودند، همانطور که امروز نیز موسوی با رفتار خود نشان می‌دهد یا بی‌اطلاع است یا مصالح ملت را فدای وجهه‌ی خود کرده است."

* میثم عبدالوند یکی از اهالی محله چیذر که چند روز پیش توسط آشوب گران خیابانی مورد ضرب وجرح قرارگرفت، در گفتگو با برنا گفت: "شب ۲۶ خرداد حدود ساعت ۱۲ در محله چیذر عده ای اوباش به طرز وحشیانه ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند به نحوی که با سنگ چندین ضربه به سر، دهان و صورت من زدند و دندان و بینی ام شکست، چندین ضربه نیز با چاقو به کمر و پهلوی من زدند. آنها اسپری اشک آور در دهان من خالی کردند و از دیوار پارک که حدود ۳ الی ۵/۳ متر ارتفاع داشت مرا به پایین پرتاب کردند وبعداز حدود یک ربع که کنار دیوار افتاده بودم چند نفر من را پیدا کردند و به بیمارستان رساندند." وی افزود: "گناه ما دراین صحنه فقط این بود که ما حزب الهی بودیم و درصورت ما ریش بود."

* محسن مخملباف در گفتگو با رادیو زمانه گفت: "ما سعی کردیم از ارتباطاتی که داشتیم، استفاده کنیم. برای مثال، با استفاده از ارتباطات دوستانه‏ای که با آقای سارکوزی داشتیم، موفق شدیم ایشان را راضی کنیم که به صدای مردم ایران گوش کند. خوشبختانه، ایشان امروز موضع قاطع خود را گرفت و گفت که نگران مردم ایران است و باید به صدای آنان گوش داده شود. در شرایطی که مردم ایران دولت ندارند (چون رسماً، ما دولت نداریم، این دولت کودتا است و ما بی دولتیم)، همه‏ی ایرانیان خارج از ایران سفیرند و همه‏ی آنان تواناهایی برای ارتباط دارند. ما از این ارتباط‏ها استفاده کردیم و دیروز، سه‏شنبه شانزدهم ژوئن، ساعت دو تا سه بعدازظهر، خانم مرجان ساتراپی و من، رسماً در نشست پارلمان اروپا در بروکسل، به عنوان سفرای مردم ایران که در خیابان‏ها کشته می‏دهند، حاضر شدیم و در حضور نمایندگان پارلمان، فراکسیون سبزها به طور کامل گزارش دادیم. پس از آن نیز جداگانه، با رؤسای فراکسیون‏های دیگر پارلمان گفت‏گو کردیم. هم‏چنین در نشست رسمی کنفرانس مطبوعاتی که خبرنگاران حداقل دویست تلویزیون در آن حاضر بودند، بیانیه‏ای را از طرف مردم ایران به آنان ابلاغ کردیم ... مردمی که رأی‏شان دزدیده شده بود، روز دوشنبه بی‏اطلاع دولت، در سراسر ایران به صورت میلیونی به خیابان‏ها ریختند، کشته و زخمی دادند و دستگیر شدند تا از دولت‏های جهان بخواهند رژیم احمدی‏نژادی را به رسمیت نشناسند. ما از پارلمان اروپا خواستیم که کمی صبر کنند تا مردم ایران بتوانند رییس جمهور واقعی‏شان را به دنیا معرفی کنند. مردم ایران صلح و دمکراسی می‏خواهند."

* محسن رضایی با حضور در برنامه تلوزیونی گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما گفت: "از ابتدای انقلاب بزرگترین دستاورد ما این بود که امنیت با کمک مردم شکل گرفته و تقاضای من از دوستان انتظامی برقراری امنیت این است که این کار را با کمک خود مردم انجام دهند و البته همیشه آدم‌های نفوذی در هر جمعی وجود دارند که اتوبوس و بانک را به آتش بکشند اما ملت باید صف خود را از این رفتارها جدا کند و ملت هر کسی را دیدند که اتوبوسی را آتش می‌زنند و یا رفتاری غرض ورزانه دارد، ‌معرفی کند و همه ما باید بدانیم مسئله آشوب‌گران از مردم جدا است. اگر بخواهیم فضای کشور را سیاسی و امنیتی کنیم فضای توسعه کشور ملتهب می‌شود و حالا که در آستانه ورود به یک انقلاب اقتصادی هستیم اگر در دام این قبیل مسائل بیفتیم کشور سالها عقب می‌افتد، پس لازم است پلیس احترام مردم را داشته باشد و مردم نیز از مسیر قانونی کار را دنبال کند و من به عنوان یکی از کاندیداها حتی برای یک رای ملت کوتاه نخواهم آمد و در کارم جدی هستم و به ملت قول می‌دهم از یک رای نیز نخواهم گذشت و با کمک رهبری و همه دلسوزان کار را پیگیری خواهم کرد." از شورای نگهبان و وزارت کشور خواست تا حرف‌های تحریک‌آمیز نزنند و به ملت با صراحت بگویند از رای آنها نخواهند گذشت و در گام دوم مردم وحدت خود را حفظ کرده و تا زمانی که مسیر قانونی باز است حقوق قانونی خود را پیگیری کنند و ما هم فعال شده‌ایم شکایت‌ها را به شورای نگهبان داده‌ایم و موضوعات در حال پیگیری است. ضایی در ادامه گفت: "در ۱۷۰ حوزه آرایی بین ۹۵ تا ۱۴۰ درصد مشارکت داشتیم که باید بررسی شود و اینها نیازمند بررسی است تا پاسخ‌های مستدل داده شود و البته نامزدها و هوادارانشان فکر نکنند که شورای نگهبان و دولت دست شان توی یک کاسه است، بیش از هر چیز نیازمند حاکمیت اخلاق، ترویج اعتماد و امید به آینده در کشور هستیم و باید مردم نیز با صبر و حوصله و پیگیری از مراجع قانونی راه را ادامه دهند."

منبع: کتاب روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس

برچسب‌ها:

نظر شما