شناسهٔ خبر: 58524 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۱۵)

بازداشت تعدادی از کارمندان محلی سفارت انگلیس / انتقاد خانواده شهدای هفتم تیر از مواضع هاشمی در فتنه ۸۸

گناه نابخشودنی

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.
دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

۷ تیر ۱۳۸۸

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه با اشاره به موانع پیش روی تحقق عدالت افزودند: «دشوارترین بخش اجرای عدالت، آنجایی است که طرف مقابل اقویا و زورگویان متوقع هستند که باید در برابر آنها ایستادگی کرد و فقط خداوند متعال و مُر قانون را در نظر گرفت.» و در ادامه نیز بر «عدم تحریک احساسات از سوی نخبگان سیاسی جناح های مختلف» تاکید کردند.

ایشان با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات امریکایی و اروپایی درخصوص مسائل داخلی ایران تأکید کردند: «این سردمداران با اظهارنظر سخیف درباره ایران به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا همه مشکلاتشان تمام شده و فقط مشکل ایران باقی مانده است در حالی که آنها غافل از این هستند که هر جا از نظر مواضع سیاسی پا بگذارند، آنجا از نظر ملت ایران نجس خواهد شد.»

* فارس: سید امیرحسین مهدی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب در واکنش به شایعاتی مبنی بر بازداشت و شکنجه شدن وی پیرامون مواضع روز گذشته خود گفت: «من صراحتا اعلام می‌کنم که حتی یک دقیقه هم در بازداشت نبوده ام و کسانی که این مسایل را مطرح می کنند باید برای ادعای خود ادله بیاورند و الا به راحتی می‌توان به هر کسی که مصاحبه‌ای می‌کند یا مطلبی را عنوان می‌کند این اتهام را وارد کرد.»

* میرحسین موسوی در نامه ای سرگشاده خطاب به شورای نگهبان نوشت: "گستره تخلفات و تقلبات انجام شده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و موارد نقض قوانین از سوی دولت و وزارت کشور به حدی است که منحصر کردن رسیدگی به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی به بازشماری ده درصد صندوق های رأی نمی تواند به جلب اعتماد و اطمینان مردم کمک کند و افکار عمومی را در خصوص نتایج اعلام شده اقناع نماید." وی مجددا خواستار ابطال انتخابات شد و تشکیل هیئت ویژه ۶ نفره شورای نگهبان جهت بررسی اعتراض نامزدها را مفید ندانست.

* مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده خطاب به شورای نگهبان تاکید کرد: "تنها راه اعاده اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حق آنان در تعیین سرنوشت شان ابطال انتخابات است."

* محسن رضایی در نامه ای سرگشاده به دبیر شورای نگهبان، طرح این شورا در تشکیل هیات ویژه رسیدگی به شکایات را یک ابتکار و فرصت برای گشایش وضعیت جاری کشور دانست و اعلام کرد: "ترکیب هیئت به منظور جلب اعتماد بیشتر مردم و کاندیداها باید اصلاح و تکمیل شود تا ضمن ایجاد وحدت ملی و پرهیز از هر گونه پیشداوری، الگوی عمل آن مدلی فراجناحی باشد." رضایی در ادامه تصریح کرد: " باید برای مشارکت هر سه نامزد دیگر انتخابات تلاش شود تا آنکه بررسی های هیئت، جنبه عمومی و فراگیر پیدا کند. در غیر این صورت مشارکت اینجانب جنبه فردی به خود می گیرد که آن را برای عبور از شرایط موجود کشور، مناسب نمی دانم."

*جمعی از خانواده‌های شهدای هفتم تیر در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از نامه‌ی قبل از انتخابات وی به رهبر انقلاب انتقاد کردند. در این نامه آمده است: «آنگاه که آن نامه‌ی بدون سلام و والسلام با آن مضمون عجیب و باورنکردنی شما خطاب به ولی امر مسلمین را ملاحظه نمودیم، گویی داغ دل‌های سوخته‌ی ما تازه شد. آیا پس از انتشار این نامه‌ی دردآور، شادمانی گرگ‌های تیزدندانی را که برای دریدن نظام اسلامی، این ثمره‌ی خون شهیدان مترصد فرصتند، ملاحظه نفرمودید؟ آیا لبخند مخالفین ولایت فقیه و قاتلین بهشتی مظلوم و یارانش، شما را به فکر فرو نبرد؟ درست در هنگامه‌ای که دشمنان خارجی و منافقان داخلی عزم خود را برای ضربه زدن به عمود خیمه‌ی انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه جزم کرده‌اند، چگونه به خود اجازه دادید با نگارش و انتشار آن نامه‌ی سؤال‌برانگیز، تیری دردآور نیز از جانب شما به سمت این رهبر مظلوم و همه‌ی امت اسلامی روانه شود!؟ آیا بهتر نبود لااقل این سخنان را در جلسات خصوصی خود با ایشان مطرح می‌فرمودید تا ملت مسلمان ایران، این‌گونه دشمن‌شاد نگردد؟»

* فارس: سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در تبریز با انتقاد از عملکرد بازیگردانان آشوب‌های بعد از انتخابات گفت: «برخی با تحریک مردم و صدور اعلامیه‌های پشت سر هم، زمینه اعتشاش‌ها را فراهم آورده و سپس مدعی خونخواهی ‌شد‌ه‌اند.»

* ایسنا: هاشمی رفسنجانی در جمع خانواده های شهدای هفتم تیر، تدبیر رهبری معظم انقلاب را در تمدید مهلت شورای نگهبان برای بررسی بیشتر مسائل و ادای توضیحات قانع کننده و ابهام‌زدایی از انتخابات بسیار ارزشمند ذکر کرد و گفت: "این اقدام با ارزش مقام معظم رهبری، برای جلب اعتماد و اطمینان مردم به روند انتخابات بسیار موثر است و امیدواریم دست اندرکاران این امر بتوانند به طوردقیق و با رعایت انصاف و عدل و با همکاری کاندیداها به اعتراضات قانونی به طور کامل رسیدگی کنند."

* فارس: «جمعی از معترضین به نتایج انتخابات با تجمع در مسجد قبای تهران، به سر دادن شعارهایی علیه نظام  و رییس جمهور منتخب ملت پرداختند. در این مراسم مهدی کروبی حضور یافت و در جمع معترضین سخنرانی کرد. میرحسین موسوی که از حضورش در این مراسم خبر داده بود، در جمع هوادارانش حضور پیدا نکرد.»

* رادیو زمانه: «پیام تلفنی میرحسین موسوی از طریق یک بلندگوی دستی برای جمعیتی که در مقابل مسجد قبا جمع شده بودند، پخش شد. نزدیکان آقای موسوی می‌گویند که وی تا نزدیکی مسجد آمده بود و به دلیل ازدحام جمعیت نتوانست در این برنامه شرکت کند. گزارش‌ها حاکی از شرکت مهدی کروبی در این مراسم است. هادی غفاری، علی مطهری، مصطفی ملکیان، کامبیز نوروزی، فائزه هاشمی و عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی از دیگر شرکت‌کنندگان در این برنامه بودند. خانواده محمدحسین بهشتی، اعلام کرده بودند که امروز هفتم تیرماه مراسم سالگرد کشته شدن آیت‌الله بهشتی، در مسجد قبا برگزار می‌شود. سید علیرضا حسینی بهشتی، پسر آیت‌الله بهشتی از مشاوران آقای موسوی و مدیر مسئول روزنامه کلمه سبز است.»

* جلال الدین طاهری امام جمعه مستعفی اصفهان با صدور بیانیه ای از میرحسین موسوی حمایت و اعلام کرد: "تصدی مجدد رئیس دولت برای دور بعد، نامشروع و غاصبانه است."

* هفته نامه آمریکایی نیوزویک: «اغلب کارشناسان سازمان سیا و سایر آژانس های اطلاعاتی از ابتدا پیش بینی می کردند محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران به یک پیروزی قاطع برسد و اگر هم تقلبی رخ دهد در حاشیه خواهد بود. با توجه به این ارزیابی ها طبیعی است که اوباما با احتیاط درباره انتخابات ایران سخن بگوید.»

* دکتر سید محمود کاشانی، استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و فرنزد آیت ا... ابوالقاسم کاشانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مورخ ۱۱/۴/۱۳۶۴ در فصل هفتم «شکایت و نحوه رسیدگی» نسبت به شیوه برگزاری انتخابات را پیش بینی کرده است ... این قانون در هنگام نخست وزیری آقای میرحسین موسوی تصویب شده و لایحه آن در دولت ایشان به تصویب رسیده و در ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری ملاک عمل بوده است. اگر مستندات واصله به ایشان آن چنان که در بیانیه نخست وی آمده است نشان دهنده «تخلفات و کارشکنی های متعدد و نارسایی های گسترده» بوده است می‌توانستند این مستندات واصله را که از بیش از ۴۰ هزار نماینده خود در صندوق های اخذ رأی به دست آورده بودند به هیأت های اجرایی و شورا‌ی نگهبان ارائه دهند. اگر ایشان مدعی وقوع تقلب در آراء آن هم در چنین سطح گسترده ای هستند تکلیف داشته‌اند مستندات و دلایل خود را برای حفظ حقوق هواداران خود به مرجع رسیدگی به شکایات ارائه کنند و با همه امکانات در مقام اثبات ادعای خود برآیند و این حق مسلم ایشان بوده است. ولی نامبرده در بیانیه دوم خود که روز ۲۳ خرداد روی سایت ایشان گذارده شده راه و روش پیش بینی شده در این قانون را رها کردند.

" وی در ادامه این بیانیه نوشت: "درخواست ابطال نتایج انتخابات و توسل به راه پیمایی برای دستیابی به این هدف از سوی یکی از نامزدهای انتخابات پیش از پیمودن روش های پیش بینی شده در قانون برای رسیدگی به شکایات، نقض آشکار قانون و سرپیچی از اجرای آن است. نامزد شرکت در انتخابات یکی از بازیگران این صحنه است. دیگر نامزدها، توده های میلیونی رای دهندگان که در روند انتخابات مشارکت کرده اند و دستگاههای اجرا و نظارت، دیگر بازیگران این صحنه هستند. در هیچ شرایطی یکی از نامزدها حق ندارد نظر خود را به دیگران تحمیل کند و بی‌درنگ پس از اعلام نتایج انتخابات درخواست ابطال آن را بنماید. این یک خواسته فراقانونی است. اگر آقای میرحسین موسوی نظام انتخابات ریاست جمهوری و شیوه برگزاری آن را قبول ندارد چرا در این انتخابات شرکت کرده است و اگر راه حل شرکت در انتخابات را به عنوان یک اصل پذیرفته شده در همه نظام های مردمسالار و یک روش مسالمت‌آمیز برای دگرگونی دوره‌ای دولتمردان برگزیده است چرا با ادعای وقوع تقلب در انتخابات به جای پیمودن روش های پیش بینی شده در قانون متوسل به تظاهرات خیابانی شده‌اند؟ آیا در خیابان‌ها و میادین شهر و در میان احساسات و هیجانات کسانی که به خیابان‌ها کشیده شده‌اند می‌توان صحت یا بطلان انتخابات را ثابت کرد؟‌ ‌کنارگذاردن ترتیباتی که قانون برای احقاق حق پیش‌بینی کرده است و بهره برداری ابزاری از شهروندان برای دستیابی به هدفی که روش های مقرر در قانون آن را تأمین نمی‌کند چیزی جز توسل به زور نیست و برخلاف اصول مردمسالاری است.

آقای میرحسین موسوی نمی توانند با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی که آزادی اجتماعات را پذیرفته است کشیدن مردم به صحنه راهپیمایی را قانونی جلوه دهند. زیرا این اجتماعات و راه پیمایی‌ها با انگیزه باطل کردن انتخابات و دستیابی به یک هدف غیر قانونی سازماندهی شده‌اند. بنابراین ایشان مسئول مستقیم پیامدهای خشونت آمیز این تجمعات بدون مجوز و وارد شدن آسیب‌های سنگین به جان و مال مردم و اموال عمومی و به خطر افکندن امنیت ملی کشور هستند."

* محسن مخملباف در گفت‌وگو با رویترز گفت: "نتایج انتخابات ایران یک تقلب انتخاباتی نیست بلکه یک کودتا است." وی در ادامه از دولت‌های خارجی خواست که دولت احمدی‌نژاد را به رسمیت نشناسند. مخملباف در بخش دیگری از گفتگوی خود  اظهار داشت که وی قبل از انتخابات ریاست جمهوری به‌طور غیرمستقیم با موسوی در ارتباط بوده و پیش‌بینی می‌کرده است که اغتشاشات و اعتصابات عمومی در ایران رخ دهد. وی در پایان از حامیان موسوی خواست که روزها به خیابان ها بریزند و شب ها نیز بر بام خانه‌هایشان شعار بدهند.

* خبرگزاری فارس از بازداشت تعدادی از کارمندان محلی سفارت انگلستان در تهران خبر داد.

* محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما ضمن تشریح گوشه ای از اقدامات گروهک های تروریستی دستگیر شده اعلام کرد: «افرادی به اسم ستاد کروبی قصد بمب‌گذاری در سخنرانی موسوی را داشتند.» وی در قسمتی دیگر از سخنانش به نقش سفارتخانه انگلستان در تهران در سازماندهی آشوبها اشاره کرد. وزیر اطلاعات در پایان به نقل گفتگوی مهمی از خود و میرحسین موسوی پس از انتخابات پرداخت: «به آقای موسوی گفتم که بر فرض محال اگر انتخابات ابطال شد و شما دوباره رای نیاوردید، می‌خواهید چه کار کنید؛ اگر بر فرض دوباره رای نیاورید باز هم این وضع تکرار می‌شود؛ شما دو روز قبل نامه به شورای نگهبان نوشتید، حالا اگر شورای نگهبان رسیدگی کرد و به نتیجه نرسید و انتخابات را ابطال نکرد شما می‌پذیرید یا خیر؟ گفت: نه» اژه ای با بیان اینکه نمی‌شود انسان از اول بگوید ابطال و آن را از طریق مجاری قانونی پیگیری نکند، تصریح کرد: «به آقای موسوی گفتم که شما گفتید ابطال، حالا بر فرض اگر ابطال شد، دوباره باید انتخابات برگزار شود؛ شما که می‌گویید وزارت کشور و شورای نگهبان تخلف کرده به چه صورت باید انتخابات برگزار کنند؟» موسوی پاسخ داد: «بعد که ما نمی‌گوییم از طریق این مجرا انتخابات برگزار شود.» وزیر اطلاعات به موضوع دیدار خود با یکی از کاندیداهای دیگر اشاره کرد و گفت: «به واسطه آشنایی با این کاندیدا از وی خواستم که اگر مطلبی و یا خواسته‌ای دارند، در اختیار ما قرار دهند تا ما پیگیری کنیم و ایشان هیچ موردی را حداقل به من نگفتند و ایشان هیچ مورد کدداری را بیان نکرد و می‌گفت مگر می‌شود بالاخره یک میزان از رای را نداشته باشد!

اما من از وی خواستم که اگر موردی سراغ دارد آن را بیان کند و وی بیان کرد این موضوع را شنیده که با کمک دیگران صندوق‌هایی ساخته شده که دو جداره‌اند که یک طبقه‌ای زیر دارد و یک طبقه‌ای روی آن قرار دارد و در آن طبقه زیر قبلاً اینها برگه رأی‌ها را پر کردند و در آن طبقه زیرین قرار دادند و بعد مردم وقتی می‌آیند در آن طبقه بالا رأی خود را می‌ریزند و وقتی درب صندوق باز می‌شود، طبقه بالا به زیر می‌رود و طبقه زیر به بالا می‌آید و لذا رأی‌ها به این ترتیبی که اکنون وجود دارد، دیده می‌شود.» اژه‌ای ادامه داد: «من حقیقتاً به این موضوع خندیدم و اصلا کسی که تا به حال در انتخابات شرکت نکرده باشد، و اصلاً خبری از انتخابات نداشته باشد، و اصلاً صندوق رای ندیده باشد، می شد یک مقداری این حرف را پذیرفت. اما من از این کاندیدا سوال کردم که این موضوعی که شما بیان می‌کنید در مورد چند صندوق وجود داشته است که وی گفت در مورد چند صندوق این چنین بوده و من به وی گفتم که شما فرض بگیرید که همه این صندوق‌ها اینچنین باشد و مثلا بیش از ۴۵ هزار صندوق چنین وضعیتی را داشته باشند اما طبقه پایین صندوق‌ها از کجا این را‌ی‌ها را درون آن قرار دادند و اینکه آیا صندوق درب دیگری دارد؟ و این طبقاتی که در صندوق‌ها بیان می‌کنید به چه گونه و فرمی بوده که دیده نمی شده اما حجم وسیعی از آرا به صورت صاف و اتوکشیده در کمترین حجم در آن قرار داده شده و وقتی درب صندوق باز می‌شود آنها بالا بیاید و با دیگر آرا مخلوط شود؛ من از این کاندیدا خواستم که بگوید این موضوع را از چه کسی و از چه طریقی شنیده و اصلا این کار به چه شیوه‌ای ممکن است که ما آن را پیگیری کنیم که وی حاضر به این موضوع نشد. اصلاً برخی مسائل با عقل جور درنمی‌آید.»

* روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از کدخدایی، سخنگوی این شورا نوشت: "آقای موسوی از همان ابتدا، موارد بسیار اندکی را برای ما ارسال کردند. بسیاری از آنها ناظر به روند اجرایی انتخابات بود که مثلاً در فلان صندوق، تبلیغات یکی از نامزدها وجود دارد. ما دستور دادیم آنها را بررسی کردند و معلوم شد که بسیاری از آنها صحت ندارد و آنهایی هم که صحت داشت تذکر داده شد و بلافاصله مشکل برطرف شد. یا ادعا شده که نمایندگان‌شان از برخی صندوق‌ها اخراج شده‌اند که پس از بررسی، معلوم شد چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و اصولا نمایندگان این کاندیدا در صندوق‌های ادعا شده، حضور نداشتند. بنابراین بسیاری از این موارد جزیی بود که ما در همان روز انتخابات به آنها رسیدگی و با آنها برخورد کردیم و آنهایی هم که صحت نداشته است در پایان فرصت رسیدگی به شکایات، گزارش آن را به نامزدها ارسال خواهیم کرد." وی افزود: "بر اساس مواردی که نامزدهای محترم به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند، ادعایی مبنی بر تخلف و تقلب در رای‌گیری وجود ندارد همانگونه که خود آنها در برخی از جاها اشاره کرده‌اند که ما با صندوق‌های رای مشکلی نداریم بلکه به فضای قبل از انتخابات اعتراض داریم." وی تصریح کرد: "هیچ‌کدام از ادعاهای موسوی درست نبود و سالم ترین انتخابات را داشتیم."

منبع: کتاب  ۸ ماه نبرد مقدس

برچسب‌ها:

نظر شما