شناسهٔ خبر: 61633 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۳۹)

این فرد از بیخ استحاله شده است !

فتنه 88

۵ سال گذشت! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود. سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود. حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.

دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ....

۳۱ تیر ۱۳۸۸

* ۳۰۶ نفر از اساتید، نمایندگان طلاب، مبلغان و پژوهشگران و محققان حوزه علمیه قم با امضای نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله ‌یزدی ‌از مواضع وی در ‌ارتبا‌ط‌ با سخنان هاشمی رفسنجانی حمایت کردند. در قسمتی از این بیانیه آمده است: «آیا ستم نیست که آشوب گران و قانون شکنان و کسانی که نه تنها به اموال عمومی و خصوصی مردم رحم نکردند بلکه حداقل ۸ بسیجی را شهید و ۴۰۰ نفراز نیروهای انتظامی و حافظان امنیت کشور را مجروح نمودند و خانه خدا (مسجد) را به آتش کشیدند "مردم" خوانده شوند و خواستارآزادی بدون قید و شرط آنان گردند. آیا این خود گناه بزرگی نیست. آیا باید از مردم آسیب دیده دلجویی شود، یا از اغتشاشگران وآدم کشان. چرا حتی یک بار هم از کسانی که منشاء این فتنه هستند انتقاد نشد؟ » در پایان این بیانیه خطاب به آیت‌الله یزدی تصریح شده است: «ما سخنان آن عالم آگاه را ارج نهاده، حمایت قاطع خویش را از دید گاه جناب عالی اعلام می کنیم. »

* مهدی عباسی مهر دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با فارس، گفت: "بعد از اعلام لیست معاونین جدید رئیس‌جمهور در مشهد، واکنش‌هایی نسبت به انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور در جامعه و بخصوص قشر دانشجو ایجاد شد و دفتر تحکیم وحدت نیز با تشکیل «کمپین دانشجویی» اعتراض خود را به این انتصاب نشان داد. بعد از اخباری که در خصوص احتمال برکناری استعفای مشایی به گوش رسید فعالیت این کمپین اندکی کاهش یافت اما بعد از اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر و تاکید رئیس‌جمهور بر تداوم حضور مشایی در سمت معاون اولی تصمیم گرفته شد، فعالیت این کمپین به صورت جدی ادامه ‌یابد. "

* علیرضا زاهدی مسئول شاخه دانشجویی و جوانان ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از احمدی‌نژاد در گفتگو با فارس گفت: "بی‌تردید تمام کسانی که در انتخابات اخیر احمدی‌نژاد را بهترین مصداق از جهت نزدیکی به گفتمان انقلاب برگزیدند، مشخصه بارز وی را ولایتمداری او می‌دانند و هر عملی که این مشخصه را کمرنگ کنند موجبات دوری حامیان وی از اطرافش را فراهم خواهد کرد. در شرایط فعلی که اشخاص خاکستری‌پوش به دنبال استیضاح دولت دهم و اعلام بی‌کفایتی احمدی‌نژاد برای اداره دولت هستند، بهتر است منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهم از حمایت متعصبانه خود از رحیم مشایی دست بردارد. "

* اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای سرگشاده خطاب به احمدی‌نژاد نوشت: "متأسفانه در چند روز اخیر شاهد آنیم که برای تصدی مسئولیت مهم و حساس معاونت اول ریاست جمهوری، جنابعالی فردی را معرفی نموده‌اید، که همه معتقدان به گفتمان انقلاب اسلامی هم نظرند که وی نه تنها صلاحیت حضور در چنین منصبی را دارا نیست؛ بلکه اساساً شایستگی حضور در مناصب مختلف دولتی که معتقدیم مهمترین سرمایه‌اش اعتقاد بر اصول و ارزش‌های اسلامی است را نیز دارا نمی‌باشد ... انتظار داشتیم تا حضرتعالی در مقابل انتقادات صورت گرفته شده از سوی دلسوزان انقاب اسلامی، سریعاً نسبت به اصلاح تصمیم خود اقدام نمائید. "

* رجانیوز: «سه روز پس از آن که رهبر معظم انقلاب کتبا عدم رضایتشان از انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به معاون اولی ریاست جمهوری را به دکتر احمدی نژاد ابلاغ کردند هنوز خبری از برکناری، جابه‌جایی و یا قبول استعفای رحیم مشایی منتشر نشده است. رهبر انقلاب در این نامه عدم صلاحیت رحیم مشایی برای تصدی معاونت اول رئیس جمهور و دیگر معاونت ها و مصادرکلیدی را متذکر شده اند. طبق مبانی دینی و اصول متعدد قانون اساسی، نامه رهبر انقلاب اسلامی، یک حکم حکومتی و لازم الاجرا برای تمام ارکان و مسئولین در جمهوری اسلامی است، لذا حکم دکتر احمدی نژاد برای معاون اولی مشایی فاقد اعتبار شرعی و قانونی است. »

* مهر: «رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه معاون خود و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ضمن تقدیر از فعالیت اسفندیار رحیم مشایی در این سمت، گفت : "از ایشان تشکر می کنم پذیرفتند که بیایند تا در خدمتشان باشیم و در حد توانمان کارها را دنبال کنیم. " وی تاکید کرد: "بیان خدمات مشایی و تقدیر از آن فرصتی مستقل و جداگانه می طلبد. یکی از افتخارات و نعمتهایی که خداوند به من در زندگی عطا کرده آشنایی با این مرد بزرگ و برادر پاک و مومن است، چرا که وی مثل چشمه زلال است و یک ذره غش ندارد. زلال زلال است و زمانی هم برخی بسیار به وی هجوم می آوردند. رحیم مشایی علی الظاهر از سازمان میراث فرهنگی جدا می شود ولی مطمئنم که هیچگاه جدا نخواهد شد. برخی از بنده می پرسند چرا به وی علاقه دارید؟ من در پاسخ می گویم به هزار دلیل، یکی اینکه وقتی آدم با ایشان می نشیند انگار با خودش نشسته است و هیچ فاصله ای وجود ندارد و مثل یک آئینه شفاف است البته متاسفم که برخی ها او را نمی شناسند.

" رئیس جمهور رحیم مشایی را انسانی هدفدار خواند و گفت: "تا کنون ندیده ام وی یک لحظه از وقتش را به بطالت بگذراند و هر زمان او را دیده ام مشکل انجام یک کار مثبت است لذا بیان این مسائل یک برنامه مستقل می خواهد. " در ادامه ای نبرنامه نیز مشایی طی سخنانی گفت: "ایران یک مکتب و یک قبله در عالم است. اکنون در اوج عزت و پیام آوری عشق به خداوند، انسان و پیام آوری صلح و دوستی هستیم. " وی ادامه داد: "خداحافظی در کار نیست و من هیچگاه احساس نمی کنم که باید خداحافظی کنم اما دستور رئیس جمهور بود که در جای دیگری خدمت کنم و در این ۴ سال فرصت ارزشمندی داشتم. احمدی نژاد نشان داد که مرد همه صحنه ها و همانگونه که می گویند مردی برای همه فصول است، لذا باید فیلمی از او ساخته شود و البته برخی فصل ها سخت تر و برخی آسان تر است، اما شیب این سختی ها برای رسیدن به قله های افتخار کمتر شده است. "»

* رجانیوز: «ابوالفضل فاتح از سوی میرحسین موسوی مأموریت یافته در مذاکراتی با برخی چهره‌های اپوزیسیون از جمله محسن مخملباف و محسن سازگارا، راه اندازی یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای را با محوریت آنچه جنبش سبز می‌خوانند، پیگیری کند.

وی، چهارم تیر ‏۸۸‏ به دلیل نقش آفرینی در اغتشاشات بعد از انتخابات و برای روشن شدن برخی موارد در این خصوص، ممنوع الخروج شده بود که در نهایت با توصیه‌ی حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی مشکل وی مرتفع و در ‏۱۴‏ تیر ‏۸۸‏، ایران را به مقصد انگلیس ترک کرد‏.»

*بی بی سی فارسی: «جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا، در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و وقایع پس از آن و خشونت علیه معترضان، مقابل ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک دست به اعتصاب غذا زده اند. اکبر گنجی از پایه گذاران این حرکت اعتراضی است و شماری از چهره های سرشناس سیاسی و فرهنگی هم اعلام کرده اند که در این اعتصاب غذای سه روزه شرکت می کنند. هم چنین گوگوش، خواننده و شهره آغداشلو، بازیگر ایرانی نیز در مقابل مقر سازمان ملل متحد به اعتصاب کنندگان پیوسته اند. پیشتر ابی، خواننده موسیقی پاپ ایرانی اعلام کرده بود که در این اعتصاب غذا شرکت خواهد کرد. از سوی دیگر سی و شش نفر از روشنفکران ایرانی مقیم آمریکا و کانادا در نامه ای اعلام کرده بودند که برای "پشتیبانی از جنبش سبز مردم ایران" در این اعتصاب شرکت می کنند. آنها در بیانیه ای نوشته اند که به قصد "محکوم کردن تقلب گسترده درانتخابات، سرکوب بی رحمانه اعتراضات مردمی و بازداشت غیرقانونی صدها شهروند و فعال سیاسی و اجتماعی" به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا می زنند. در میان امضا کنندگان این بیانیه نامهایی چون عبدالعلی بازرگان، فاطمه حقیقت جو، حسین بشیریه، مصطفی رخ صفت و مهرانگیز کار دیده می شود. همچنین ۱۶ چهره سیاسی و فرهنگی دیگر نیز از این اعتصاب حمایت کرده اند؛ کسانی چون شهرنوش پارسی پور، عبدالکریم سروش، محسن مخملباف، علی اکبر موسوی خوئینی و حسن یوسفی اشکوری. »

* رجانیوز: سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در جمع جوانان شیرازی گفت: «آقای موسوی و سخنگویان‌شان دائماً از یک طرف بر طبل خط امامی(ره) بودن می کوبیدند و از دیگر سو کمک به فلسطین و لبنان را دائماً به بهانه‌های مختلف تخطئه می‌کردند و زیر سئوال می‌بردند. برادر عزیز! ظاهراً شما یا دچار آلزایمر شده اید و کمک های فراوان مادی و معنوی ما در زمان حیات ظاهری حضرت امام(ره) به برادران لبنانی و فلسطینی را فراموش کرده‌اید و یا از بیخ استحاله شده‌اید و منکر اصل ماجرا هستید.

اگر آلزایمر گرفته‌اید، می‌توانید ریز این کمک‌ها را از آقای علی اکبر محتشمی پور سفیر وقت ما در سوریه بپرسید تا ایشان شما را روشن نماید و اگر هم که دچار حالت دومی‌اید که برایتان بسیار متأسفم، پس دیگر اینقدر سنگ امام را به سینه نزنید. »

 

* پارلمان نیوز: میرحسین موسوی در دیدار با جمعی از روزنامه نگاران اعلام کرد: «دولت پشتیبانی آرای مردم و در نتیجه مشروعیت ندارد. »

 

منبع: کتاب روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس

نظر شما