شناسهٔ خبر: 60544 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۳۱)

انتقال جلسات محفلی میرحسین موسوی به فرهنگستان هنر/ نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه‌های تهران به هاشمی رفسنجانی

گناه نابخشودنی

۵ سال گذشت! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود. سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود. حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.

دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ....

۲۳ تیر ۱۳۸۸

پس از انتقاد شدید آیت‌الله استادی در مورد رخنه بعضی از طلاب با گرایش انحرافی و زمینه‌چینی برای لغو همیشگی اقامه نماز جمعه  تهران توسط هاشمی رفسنجانی و تأکید ادامه اقامه نماز به امامت رفسنجانی از سوی فرزند هاشمی، سایت منتسب به رفسنجانی اعلام کرد پس از قریب دو ماه غیبت رفسنجانی، وی جمعه هفته جاری در دانشگاه تهران حاضر خواهد شد.

ساعتی پس از این خبر صفحه فیسبوکِ میرحسین موسوی، از حضور بزرگان اصلاحات در این مراسم خبر داد تا اخبار غیررسمی که از چند روز پیش در این خصوص دهان به دهان می‌گشت، تأییدیه ضمنی دریافت کند. این خبر از آنجایی مهم بود که نخستین حضور میرحسین موسوی و خاتمی در یک مراسم عمومی پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دهم محسوب می‌شود. فیسبوک میرحسین موسوی از مردم خواست فارغ از گفته‌ها و ناگفته‌های پیش‌بینی شده، جمعه در مکان برگزاری نماز جمعه تهران گردهم بیایند.

خاتمی و موسوی با صدور بیانیه‌هایی به حضور در صحنه اعتراضات را ادامه دادند تا به این ترتیب لقبِ بزرگ‌ترین «سکوت‌پیشه» پس از انتخاباتِ اخیر به رفسنجانی تعلق بگیرد و تنها سخنی که از وی منتشر شد این بود که: «هیچ‌کس از وضع موجود راضی نیست. »

دیگر آنکه سایت اینترنتی «موج سبز آزادی» که از خارج کشور تأمین می‌شود در حمایت از جریان سبز اعلام وجود کرد و وعده انتشار آخرین اخبار و تحلیل‌های فعالان جریان سبز را داده است.

در اولین مطلب این سایت بر تقلب در انتخابات تأکید شده و زمینه بی‌اعتمادی به شورای نگهبان را فراهم کرده است.

این سایت که همسو با جریانات داخلی مانند صدور بیانیه‌هایی از سوی رهبران جنبش سبز در خصوص وجود تقلب، غلو در بازداشت‌ها، آزار جنسی در بازداشتگاه‌ها و وجود شکنجه سخن می‌گوید، جمهوری اسلامی را متهم به کشتار مردم می‌خواند و مردم را در به راه‌اندازی تجمعات و اغتشاشات تحریک می‌کند.

بخشی از مطالب منتشرشده در این سایت به این نکته اشاره می‌کند: «باید علیه تشکیل دولت غیرقانونی به اعتراض قانونی ادامه داد و نگذاشت یک دولت کودتایی بر جمهوری اسلامی تحمیل شود که در این صورت نه جمهوریت باقی خواهد ماند و نه اسلامیت. ما معتقدیم هنوز فرصت باقی است و با اعلام نظر شورای نگهبان هیچ چیزی تمام شده نیست؛ چرا که از اوّل هم انتظار نداشتیم این شورا به جانب‌داری‌های قبلی خود از احمدی‌نژاد پشت پا بزند و به نظر ملت تمکین کند. باید تمام تلاشمان را بکنیم تا از تشکیل دولت کودتایی عاجز بمانند و اگر نشد، هر روزی که از عمر این دولت غیرقانونی و ضدملی می‌گذرد، یک روز به خلاصی از احمدی‌نژاد و کودتایی که او با آن بر سر کار آمده نزدیک می‌شویم. مشروعیت این دولت از ایران و ایرانی گرفته نشده است و روزشمار سقوط آن را از همین حالا باید ورق زد. »

این سایت مهم‌ترین استراتژی خود را دفاع از جمهوریت نظام می‌داند با هدف نفی اسلام مهم‌ترین استراتژی خود را دفاع از جمهوریت نظام می‌داند و پروژه حذف اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران بار دیگر کلید می‌خورد.

خبر دیگر آنکه شورای نگهبان، به مناسبت سالروز تأسیس‌اش بیانیه‌ای صادر کرد و بر اهتمام خود برای پاسداری از جمهوریت و اسلامیت نظام تأکید کرد.

در این بیانیه که به حفظ نظام از وجود کلیه مشکلات در تمام زمان‌ها توسط یاران باوفای انقلاب اشاره شده است، به مجاهدت و تلاش مجموعه شورای نگهبان در راستای حفظ انقلاب مانند گذشته اشاره کرده است.

میرحسین موسوی که این روزها با دیدار خود با خانواده‌های بازداشت‌شدگان و کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات خبرسازی می‌کند و با حضور در خانه سهراب اعرابی بار دیگر از جمهوری اسلامی به عنوان نماد کشتار و تجاوز به مردم یاد کرد و گفت: «معتقد است خون این جوانان به ناحق ریخته» و خود را مدافع حقوق آنان خواند!

موسوی از اعرابی به عنوان نماد همه شهدا یاد کرد و دلیل کشته‌شدن وی را در حوادثِ پس از انتخابات صرفاً داشتن پارچه سبز برشمرد و برای ادامه جنبش تظاهرات مردمی تا رسیدن به آزادی اظهار امیدواری کرد!

* جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی تصریح کردند: «ثبات همسنگری امروز و دوستی فردای شما برای نظام اسلامی در این است که جریان نفاق را که بخشی از آن در لوای نام و سابقه شما پنهان شده است، رسوا ساخته و با اعلام مواضع صریح، پرده از فتنه پیچیده نفاق بردارید ... مسائل موجود درخصوص فرزندان جنابعالی و برخی دیگر از آقازادگان، مسئله‌ای نیست که آتشفشان‌های سینه‌های سوزان ملت، از آن بگذرد و دیر یا زود به آنها رسیدگی خواهد شد. جنابعالی در اقدامی شجاعانه، از دستگاه قضایی کشور بخواهید پرونده های اقتصادی فرزندانتان مورد رسیدگی قرار گیرد و با اجرای عدالت، نام نیک خود را در "دفتر عدالت‌خواهی ملت" ثبت نمایید. » دانشجویان  در بخش سوم از پیشنهادات خود به هاشمی اضافه کرده‌اند: «ا تبری جستن از مواضع اطرافیان نامطمئن خود، زمینه را برای شناخت بهتر کسانی که با استفاده از وجهه شما، قصد تخریب انقلاب را دارند و در پشت شما پناه گرفته‌اند، فراهم نمایید و هرگونه سنگ اندازی در مقابل جریان عدالت‌خواهی ملت را "حرام" اعلام کنید. »

* حسین بر از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با تلوزیون فارسی بی بی سی، گفت: «هیچ چیزی وجود ندارد که نشان بدهد واقعا کسی به این ها (گروهک تروریستی ریگی) کمک می کند و از طرف دیگر جمهوری اسلامی الان برای همه ثابت شده که دروغ می گوید، همانطور که میلیون ها انسانی که به خیابان ریختند و بر علیه انتخابات تظاهرات کردند، این تقلب بزرگ تاریخی را. »

* رجانیوز: «جلسات محفلی میرحسین موسوی پس از پایان انتخابات و پلمپ محل ستاد انتخاباتی وی به فرهنگستان هنر که ریاست آن را بر اساس حکم رئیس‌جمهور برعهده دارد، منتقل شده است. »

*یونایتدپرس: گینگریچ‏ رئیس سابق مجلس نمایندگان امریکا و از اعضای حزب جمهوری‌خواه امریکا، از کاخ سفید خواست تا برای دامن زدن به بحرانی اقتصادی که بتواند تغییر رژیم ایران را موجب شود، در صنعت نفت و گاز ایران خرابکاری کند‏. این خبرگزاری هدف از تمامی این آتش افروزی ها را تشدید فشار بر دولت ایران به ریاست محمود احمدی‌نژاد، در شرایطی دانست که این کشور گرفتار ناآرامی‌های ناشی از انتخاب مجدد وی در ماه ژوئن بود.

۲۴ تیر:

* فارس: محمد کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع مسئولین هیئت‌های رزمندگان اسلام سراسر کشور، به روایتی از دیدار اعضای این کمیسیون با رضایی، موسوی، هاشمی و کروبی پرداخت. وی گفت: «در ابتدای دیدار با موسوی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیحاتی به آقای موسوی دادند و گفتند شما در انتخابات دم از قانون‌گرایی می‌زدید و می‌گفتید که دولت قانون گریز است اما امروز چه شده است که برخلاف قانون عمل می‌کنید؟   آقای موسوی ابتدا در برابر این توضیحات سکوت کرد و سپس گفت‌ دولت از بیت‌المال در انتخابات سوء استفاده کرده و وزارت کشور نیز مرتکب تخلفاتی شده است و تعدادی از اعضای شورای نگهبان نیز از احمدی‌نژاد طرفداری کردند»  وی ادامه داد: «بنده در فرمانداری نماینده آقای موسوی را دیدم که هر آنچه را که به نظرش می‌رسید، مطرح می‌کرد و به آن رسیدگی می‌شد و وقتی این موضوعات را به آقای موسوی گوشزد کردیم، با کمال تأسف ایشان گفتند اگر همه هم قبول کنند من یکی هم قبول نخواهم کرد. »

  وی به دیدار با رضایی نیز اشاره کرد و گفت: «در این دیدار مطالب را بی‌پرده با وی مطرح کردیم و وی هم گفت که در چارچوب قانون موضوع را پیگیری خواهم کرد. پس از مراجعه آقای رضایی به شورای نگهبان، وی در خصوص عدم تخلف در انتخابات قانع شد. هرچند بیانیه آقای رضایی آن‌طور که ما می‌خواستیم نبود، ولی وی نظر خود را بیان کرد. »

وی به دیدار با هاشمی رفسنجانی نیز اشاره کرد و گفت: «آقای هاشمی در ابتدای این دیدار پس از اظهار لطف به مقام معظم رهبری، گفتند که من قصد داشتم بیانیه‌ای در این خصوص صادر کنم اما کسی نیستم که زیر فشار اقدام به صدور بیانیه کنم. منظور ایشان از اعمال فشار دستگیری دخترشان در اغتشاشات بود. گویا دختر آقای هاشمی به ایشان گفته بود که من برای خوردن ساندویچ به آن خیابان رفته بودم اما من را دستگیر کردند. نهایتاً از آقای هاشمی خواستیم تا بیانیه‌ای صادر کنند و ایشان نیز این را قبول کردند اما پس از تهیه این بیانیه دیدیم که همان حرف‌های آقای موسوی یعنی ابطال انتخابات را در بیانیه آورده بودند که مقام معظم رهبری به صراحت در نماز جمعه با ابطال انتخابات مخالفت کردند و به این ترتیب، بیانیه آقای هاشمی صادر نشد. من به آقای هاشمی گفتم بیایید اختلافات را کنار بگذارید که آقای هاشمی با عصبانیت گفت هیچ اختلافی وجود ندارد و من به ایشان در مورد اختلافش با مقام معظم رهبری صحبت کردم و گفتم ایشان رهبر انقلاب هستند و بیانات‌اشان باید فصل‌الخطاب باشد و آقای هاشمی گفتند من با این موضوع مشکلی ندارم و من از اول با احمدی نژاد مشکل داشتم. »

کوثری با اشاره به دیدار این کمیته با کروبی نیز خاطرنشان کرد:‌ «در این دیدار معلوم شد که آقای کروبی در جریان بسیاری از مسائل نیستند و به ایشان گفتیم حتی اطرافیانتان مثل آقای کرباسچی به شما اعتقادی ندارند و وقتی به آقای کروبی گفتیم که میرحسین موسوی در برخی از شهرها نفر اول شده است، اصلا خبر نداشتند و از این موضوع ابراز تعجب کردند» کوثری با بیان اینکه آقای کروبی در این دیدار همان حرف‌های آقای موسوی را زد، گفت: «به آقای کروبی عرض کردیم شما چرا نماینده به شورای نگهبان معرفی نکردید و ایشان نیز جواب داد من آقای کرباسچی را به عنوان نماینده خود انتخاب کردم اما آقای موسوی نگذاشت او به شورای نگهبان برود» کوثری با اشاره به اعترافات یکی از اعضای حزب کارگزاران، خاطرنشان کرد: «این شخص در اعترافات خود گفته است کار ما این بود که به جای نظرسنجی اقدام به نظرسازی کنیم و اینگونه به آقای موسوی تلقین کنیم که او قطعاً پیروز انتخابات خواهد بود. » وی سازمان مجاهدین انقلاب و در رأس آنها بهزاد نبوی را به عنوان یکی از گروه‌های پشت سر حوادث اخیر عنوان کرد و افزود: «این افراد با تشکیل کمیته ایکس حوادث کشور را اداره می‌کردند و در خانه‌ای در منطقه قیطریه تهران با استفاده از هنرپیشه‌ها و افراد شاخص استودیویی درست کردند که در این استودیو علیه نظام و انتخابات مصاحبه می‌کردند و مستقیم بر روی شبکه بی‌بی‌سی فارسی پخش می‌شد. »

* پاول رابرتس معاون اسبق وزارت خزانه داری آمریکا در گفتگو با مجله آمریکایی فارین پالیسی گفت: "تقلب در انتخابات ایران دروغ است و همه آشوب های ایجاد شده در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، توطئه آمریکا برای بی اعتبار و منزوی کردن ایران بود تا این کشور را به زانو درآورد. این اتهام که رأی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران دزدیده شد، دروغ بود. ایران به این دلیل مورد حمله قرار گرفته که یکی از دو کشور مستقل منطقه محسوب می شود و اگر ایران نیز تحت هژمونی آمریکا قرار بگیرد پایان استقلال سوریه، حماس و حزب ا... نیز فرا می رسد. "

* کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در گفتگو با ایسنا گفت: «کسانی که اتهامات ساختار شکنانه به امثال مهندس میرحسین موسوی در ماجراهای انتخابات و پس از آن نسبت می‌دهند، باید در افکار خود تجدیدنظر کنند. » وی با تاکید بر این‌که این حزب مردم سالاری قطعا از اولین تشکل‌های جبهه‌ سیاسی میرحسین موسوی خواهد بود، گفت:« از تشکیل این جبهه حتی طرفداران احمدی‌نژاد نیز باید استقبال کنند. »

* روزنامه وطن امروز: «شکایت میرحسین موسوی و جمعی از اصلاح‌طلبان از رسانه‌های منتقد را باید از وجوه مختلف مورد بررسی قرار داد. موسوی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری اینک در افکار عمومی به عنوان نماد قانونگریزی مطرح شده است ... بررسی رفتار قانون‌گریزانه موسوی نشان از آن دارد که وی از پروژه شکایت فله‌ای از رسانه‌های منتقد، به دنبال نتیجه‌گیری مطلوب خود است ضمن اینکه موسوی در این راستا می‌تواند تخریب وجهه دستگاه قضایی را نیز دنبال کند تا از این طریق فشار بر دستگاه قضا را برای نیل به برخی اهداف غیرقانونی دنبال کند ... بدون شک بیان واقعیات و ناگفته‌ها می‌تواند یک جهش بزرگ در شناسایی اقدامات منفعت‌طلبانه و نیز دروغ‌های بزرگ برای جامعه باشد و باید رسانه‌های منتقد از این اقدام موسوی و اطرافیانش استقبال کنند. دادگاه می‌تواند جایگاهی برای شکایات و گلایه‌های واقعی و به دنبال آن احقاق حقوق ملت باشد. »

* حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد ملی نوشت: "چهره های اثرگذاری همچون میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی مسئولیتی سنگین برعهده دارند و می توانند دست به تاسیس یک جبهه فراگیر بزنند. " مرعشی تصریح کرد: "می توان به درایت رهبران سیاسی جبهه اصلاح طلب به ویژه ثبات قدمی که میرحسین موسوی از خود نشان داده اطمینان داشت. حوادث سیاسی اخیر ظرفیت های عمیق نیروهای سیاسی اصلاح طلب را به نمایش گذاشت. در واقع تبلور این رهبری راسخ در میرحسین موسوی نمود پیدا کرد. این جبهه فراگیر باید نقش رهبری جریان و مدیریت را مشخصا به محبوب ترین چهره اصلاح طلب بسپارد و بدون هماهنگی با وی هیچ اقدام سیاسی در جبهه اصلاح طلب صورت نگیرد. در واقع اکثریت این نقش را برای میرحسین موسوی پذیرفته اند. "

* حسین باقرزاده ار اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سایت ایران امروز نوشت: "تشکیل یک جبهه سیاسی وسیع که همه نیروهای فعال در جنبش سبز را در برگیرد بهترین راهکار در برابر آقای موسوی است و به جز این هر حرکتی که بخواهد بخشی از نیروها را کنار بزند باعث انهدام و شکست خواهد شد. " وی تاکید کرد: "موسوی باید توجه داشته باشد که بخش عمده ای از فعالان در جنبش سبز کسانی هستند که در رای‌گیری‌های جمهوری اسلامی شرکت نکرده‌اند و در نتیجه به آقای موسوی نیز رای نداده اند. علاوه بر این، بسیاری از این افراد و حتی بخشی از کسانی که در رای گیری اخیر شرکت کرده اند و به آقای موسوی رای داده اند ایشان را در سرکوب های خونین دهه اول انقلاب مقصر و مسئول می دانند در عین حال، این بخش از جامعه نه فقط در شرایط حاضر طرح این سابقه را لازم نمی بیند بلکه به دلیل مواضع نسبتاً دموکراتیک آقای موسوی در تبلیغات انتخاباتی و همچنین مقاومت ایشان در برابر نظام به حمایت از او برخاسته است. متقابلاً اینان انتظار دارند که آقای موسوی اولاً در برابر فشار کوتاه نیاید و تسلیم نشود، و ثانیاً فرهنگ خودی و غیرخودی را مطلقاً به کنار بگذارد. " این عضو گروهک تروریستی مجاهدین خلق تصریح کرد: "آقای موسوی گزینه چندانی در برابر خود ندارد. آقای موسوی اگر بخواهد جبهه ای تاسیس کند باید توجه کند که طیف حامیان وی از حاکمیت روی برگردانده اند و او هم باید جبهه ای با این مشخصات تاسیس کند. اشتباه است که او بپندارد با تشکیل جبهه ای از خودی ها می تواند در عین به چالش کشیدن حاکمیت، رضایت آن را جلب کند. چنین جبهه ای از آغاز محکوم به شکست است. "

منابع: کتاب الیگارشی علیه جمهوری اسلامی و روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس

نظر شما