شناسهٔ خبر: 57992 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۱۱)

موافقت رهبر انقلاب با تمدید زمان رسیدگی به شکایات مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری/ جوابیه وزارت کشور به نامه پرتناقض میرحسین موسوی

گناه نابخشودنی

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.
دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

۲ تیر ۱۳۸۸

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست دبیر شورای نگهبان با تمدید مهلت رسیدگی به شکایات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری برای ۵ روز دیگر موافقت کردند.

* پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در نامه ای مفصل، به تمامی موارد اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات از سوی مهندس موسوی پاسخ مشروح داد و موارد مطروحه از سوی وی را حاوی «تناقضات آشکار» و فاقد «مستندات عینی و حقوقی» دانست. در این نامه به مواردی همچون پلمپ صندوقهای رای، صندوق های سیار، میزان تعرفه‌ها، محدود کردن زمان رای گیری، انتقال صندوق ها به فرمانداری، نسبت دادن آرایش سبد آراء و ... پاسخ داده شد.

* برنا: «مراسم گرامیداشت شهید بسیجی ۱۷ ساله، حسین غلام کبیری که در اغتشاشات ۲۵ خردادماه توسط آشوبگران به شهادت رسیده بود، در مسجد حجتیه شهر ری برگزار شد.»

* فارس:  آیت‌ا... جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار تعدادی از اعضای شورای نگهبان با اشاره به برخی از اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در روزهای اخیر گفت: "نباید برای یک ادعا که هنوز ثابت نشده است، این مسائل را به وجود آورد." ایشان نامزدها و گروه‌های سیاسی را به تبعیت از قانون فراخواند و گفت: "نامزدها باید خود ملتزم به قانون باشند و مردم را نیز به قانون‌گرایی دعوت کنند. به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام مسئولیت یک طعمه نیست، بنابر این افراد باید مسئولیت را به یکدیگر تعارف کنند و برای به دست آوردن آن نباید غصه بخورند." وی ضمن اشاره به اظهارات اخیر سران کشورهای غربی در خصوص ایران گفت: "از همه کاندیداها و گروه‌های سیاسی می‌خواهم ببینند که دشمن چگونه به این کشور و این ملت طمع کرده است و بنابر این کاری نکنند که مطابق خواست دشمن باشد."

*رسا: آیت ا... جوادی آملی گفت: «ممکن است خلاف بشود، اما وقتی که ندانند کجا تقلب شده، نه شورای نگهبان دستش باز است، نه اینها هیچ مدرک قابل قبولی دارند.هر جایی که مدرک هست، هر جایی که قانون هست، ارائه کنند.»

* روزنامه جوان: «فرزند یکى از مقامات برجسته کشور که یک روز پس از بازداشت توسط نیروهاى امنیتى آزاد شد در میدان توحید تهران مشغول پخش پول نقد بین آشوبگران بوده است. هم چنین نوه دختری همین چهره برجسته سیاسی نیز از چهره‌های آشوب‌طلب شب‌های اخیر بوده است. (ع. ل) فرزند (ف.ه) مسؤولیت شاخه اغتشاشگران شب‌های اخیر تهران را عهده‌دار است. دیگر نوه نامبرده (س.ل) نیز طی روزهای گذشته به همراه برخی بستگانش در حوالی خیابان آزادی به دلیل تحریک اغتشاشگران توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود»

* مصطفی معین در مطلبی که در وبلاگ شخصی خود منتشر ساخت مدعی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و همراهی اصلاح طلبان با این تقلب شد: «ناخواسته خاطرات انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری و تکرار آن در انتخابات دهم برایم یادآوری میشود. نظرسنجی های متعددی که از سوی نهادهای مختلف در آن دوره انجام می‌شد نشان می‌داد که اقبال مردم به "کاندیدای اصلاح طلبان پیشرو" پس از ردصلاحیت غیر قانونی شورای نگهبان به طور تصاعدی رو به افزایش گذاشته بود. اما به ناگاه در ٢۷ خرداد ۸٤ اعلام شد که "معجزه قرن ٢۱" به اتفاق جناب آقای هاشمی رفسنجانی به دور دوم انتخابات وارد شدند. من در مخدوش بودن مرحله اول انتخابات دوره نهم و دستکاری رای مردم (مهندسی آراء) تردیدی نداشتم و بلافاصله با ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار بازشماری صندوق ها شدم که همانگونه که انتظار می‌رفت با آن مخالفت کردند. عجیب آنکه احزاب اصلاح طلب حامی نیز از این خواسته منطقی و حق طلبانه حمایت جدی نداشتند و با سکوت خود عملا بر نتایج اعلام شده صحه گذاشتند!»

* رونامه ایران: « همسر شاه مخلوع ایران با ارسال پیامی که در روزنامه بیلد آلمان چاپ شده است، ضمن حمایت قاطع از آشوبگران، با اغتشاشگران درایران ابرازهمدردی‌کرد.»

* پلیس اطلاعات و امنیت تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس اطلاعات واصله و تحقیقات به عمل آمده، شب گذشته اول تیر ۸۸، ساختمانی واقع در میدان ۷تیر، با مجوز قضایی مورد بازرسی قرار گرفت که برای ستاد یکی از کاندیدها فعالیت داشت، در این مجموعه، ساماندهی تجمعات غیرقانونی و تشویق به آشوب و اقدام علیه امنیت کشور، ایجاد جنگ روانی و تشویش اذهان عمومی با تکثیر سی‌دی‌های جعلی و تخریبی و تکثیر نامه جعلی منتسب به وزارت کشور در مورد انتخابات در سطح وسیع، اسناد و مدارک ارتباط با رسانه‌های معاند و دخالت بیگانگان و طراحی توطئه‌های اخیر کشف شد که با توجه به اسناد و مدارک مکشوفه، ساختمان مذکور به مرکز فرماندهی جنگ روانی علیه امنیت کشور تبدیل شده بود»

* دکتر علیرضا شجاعی زند استاد جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس و از اعضای دهه ۶۰ سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه ای سرگشاده خطاب به میرحسین موسوی نوشت: "برای آنان که هنوز به این نظام با تمام ضعف ها و دستاوردهایش معتقدند و به امکان اصلاح آن از درون قائلند، چند اصل مشترک و تحویل ناپذیر وجود دارد که فصل الخطاب و غیر قابل گذشت است: خط امام، ولایت فقیه، مصلحت نظام و متابعت از قانون ... این تمام آن چیزی است که از یک «اصلاح طلب اصولگرا»، از «پیرو خط امام»، از معتقد به «اصل ولایت فقیه»، از عضو مورد وثوق مجمع تشخیص «مصلحت نظام» و مدعی و معترض به حق «قانون گریزی» انتظار می رود."

* احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با ایسنا گفت: "بیانیه‌های اخیر موسوی جریان اصلاح‌طلب را به شدت تضعیف می‌کند و این مساله فرصت هدایت و مهار قدرت دولت را در مسیر چهار سال آینده در کشور کاهش می‌دهد." وی افزود: "بنده فکر می‌کردم لااقل پس از آشکار شدن بهره‌برداری دشمنان خارجی از حرکت اعتراضی میرحسین موسوی و جمعی از مردم، آقای مهندس مرز حفظ استقلال سیاسی را پاس می‌دارد و به مسیر قانونی اعتراض بسنده می‌کند؛ ولی با بیانیه‌های پیاپی، به ویژه بعد از خطبه‌های روز جمعه اخیر، به نظر می‌رسد ایشان قصد دارند خودزنی را تا حد خودکشی ادامه دهند." توکلی با بیان این که «گفته می‌شود موسوی و طرفدارانش شورای نگهبان را بی‌طرف نمی‌دانند و تصمیم را از قبل معلوم شده می‌بینند»، گفت: "این چه سخنی است؟ الان بحث قرار گرفتن زیر چتر حمایتی طماعان به استقلال کشور و امنیت ملی و یا قبول پذیرش قانون و باز گرداندن آرامش به کشور و مبارزه قانون داخلی است؟ چه جای این حرف‌هاست؟ در عین آن که این اعتراض پس از روز رای‌گیری مسموع نیست. مگر شورای نگهبان بعد از روز رای‌گیری، که دوستان خود را از ظهر جمعه ۲۲ خرداد پیروز اعلام کردند، تحولی درش پیدا شده است؟ وقتی این‌ها فرقی نکرده‌اند، هر عیبی که به شورا وارد بدانیم قبل از رای‌گیری هم وارد بود؛‌ چرا نامزد شدند؟"

* خبرگزاری فارس به نقل یک منبع آگاه اعلام کرد: «بیش از ۶۰ درصد افرادی که در اغتشاش‌های اخیر تهران بازداشت شده‌اند، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده‌اند اما به بهانه اعتراض به تخلف و تقلب در انتخابات در تجمعات خیابانی حاضر شدند و به تخریب و آتش سوزی اموال عمومی پرداختند. هم چنین دبیر دوم و دبیر سوم سفارت انگلستان در تهران به خاطر رویکرد غیر متعارف اخراج شدند»

* ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی هم‌چنین با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: "عده‌ای تلاش می‌کردند با لشگرکشی‌های خیابانی نقش قربانی و مظلوم را بازی و احساسات مردم را تحریک کنند اما نیروی انتظامی با چنین موضوعاتی هوشمندانه برخورد کرد."

* دفتر تحکیم وحدت، بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای مشترک در خصوص تجمع دانشجویی امروز در مقابل سفارت انگلیس در تهران تأکید کردند: "دانشجویان ایرانی با وجود گله‌هایی که به وزارت کشور به جهت عدم صدور مجوز برای تجمع امروز در برابر سفارت انگلستان که از سوی دانشجویان در جهت مصالح و منافع ملی سازماندهی شده بود دارند، برای تأکید بر لزوم قانون‌مداری و تمکین به قانون، تجمع خود را به روز دیگری موکول می‌کنند."

* علی اکبر اشعری رییس کتابخانه ملی در نامه ای سرگشاده خطاب به میر حسین موسوی، نوشت: "شما می گویید «آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبدار می انجامد» اما قانون همه سازوکارهای لازم انتخابات ریاست جمهوری را پیش بینی کرده است. قانونگذار، وزارت کشور و هیئت‌های اجرایی را به تفصیلی که در قانون آمده، مسئول اجرای انتخابات و شورای نگهبان را مسئول نظارت بر صحت انتخابات کرده است و به نامزدها نیز این اجازه را داده که برفرآیند کار نظارت داشته باشند. حالا شما می گویید «اینجانب همچنان قویاً اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجدید آن حقی مسلم است که باید به صورتی بی طرفانه از طریق یک هیئت مورد اعتماد ملی مورد بررسی قرار گیرد» این هیئت مورد اعتماد ملی کیست و چه کسی باید آن را تأیید کند؟ مگر قانون اساسی ما دراصل ۹۹، نظارت برانتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری،‌ مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی را برعهده شورای نگهبان قرار نداده است؟ حال آیا واقعاً نظر شما این است که نظام به دلیل اعتراض شما، قانون اساسی را زیر پا بگذارد؟ اگر قرار باشد به سبب تردید امروز شما بر نتایج انتخابات، قانون اساسی و نهاد قانونی شورای نگهبان را نادیده بگیریم،‌ ممکن است فردا فرد دیگری هم که برایش در یک رأی محکمه قضایی تردید ایجاد می شود، مشروعیت این نهاد را زیرسؤال ببرد و این نهاد را برنتابد و برای داوری درباره آن حکم،‌ به هیئتی خارج از قوه قضائیه فکر کند و هکذا این شیوه ادامه یابد." وی در ادامه تصریح کرد: "شما می گویید «هرگز به خود اجازه نخواهم داد براثر عمل من، جان کسی درمعرض خطر قرار گیرد»، پس این جان‌ها که به نام حمایت از شما گرفته شده و این‌همه جان‌ها و مال‌ها که به خطر افتاده چه می شود؟"

* واشنگتن پست: چارلز گرسلی سناتور حزب جمهوری خواه آمریکا اعلام کرد: "امریکا باید نسبت به آنچه که اکنون در قبال مسائل ایران انجام می‌دهد، قوی‌تر و مؤثرتر به صحنه بیاید و با تمام توان از معترضان حمایت کند."

* ایسنا:  حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در نطق پیش از دستور خود در مجلس اعلام کرد: «آقای موسوی که امروز رادیو امریکا و اسرائیل تشنه نام شما هستند، از یاد نبرده اید که در تاریخ ۳/۲/۸۸ در دانشگاه مشهد گفتید: "ولایت فقیه بزرگ‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب داشته است و دراین۳۰ سال بدون این اصل هرلحظه ممکن بود به فضای قبل از انقلاب برگردیم. ولایت فقیه ما را درمقابل کودتا و خودمختاری‌ها حفظ کرده است و من با قبول این اصل وارد عرصه‌ انتخابات شده‌ ام." شما با خود چه فکر کرده اید که ولایت فقیه نمی تواند جلوی کودتای مخملی شما را بگیرد؟ با خود فکر نکردید که در ایران اسلامی، رهبری انقلاب با یک خطبه نماز جمعه همه نقشه های دشمن را که امروز به برکت خودخواهی و قدرت طلبی شما دل خوش کرده اند نقش بر آب می کند؟ آقای موسوی! شما با مردم، خدعه کردید و برای فریب آنها گام برداشتید، نشانه آن سخنان مورخ ۲۰/۱/۸۸ شماست که گفتید: "ما در کشور خود یک قانون اساسی داریم که در آن جایگاه نهادهای مختلف به دقت مشخص شده است و ما هم باید از همین جا شروع کنیم؛ اینجا بحث از سلیقه‌ اینجانب و دیگری بیهوده است و اگر کسی به قانون اساسی اعتقاد نداشته باشد و نامزد شود، با مردم خدعه کرده است. بنده هم به ولایت فقیه معتقدم و اگر انتخاب شوم برای حل مشکلات مردم حتماً ارتباطی قوی با مقام معظم رهبری ایجاد خواهم کرد. ممکن است مشکلاتی در قانون داشته باشیم، ولی راه‌حل درست این است که از همان راه قانونی وارد عمل شویم." آقای موسوی! چرا عصبانی هستید؟ مردم به توصیه های مکرر و متعدد شما و اساتیدتان عمل کردند که فریاد می زدید: "مردم به دروغگو و خدعه‌گر رأی ندهید" شما این همه دروغ گفتید، مردم هم به شما رأی ندادند.» رسایی خطاب به هاشمی رفسنجانی نیز گفت: «ای کاش شما هم مانند آیت الله خزعلی بین انقلاب و رهبری با فرزندانتان‌ انقلاب و رهبری را انتخاب کنید.» رسایی در پایان خطاب به لاریجانی تاکید کرد: « مواضع اخیر شما بویژه در گفتگوی ویژه خبری چند شب قبل در خصوص دفاع از استقلال کشور و تودهنی به دشمنان دیرینه واقعا افتخار آمیز بود و برای همین تشکر ، اما مواضع دو پهلو ، جانبدارانه از متخلفین که بعضا بر خلاف مواضع رهبری در روز جمعه و همراه با زیر سئوال بردن اقتدار و سلامت شورای نگهبان بود ، جای تاسف بسیار دارد . این بخش از مواضع شما آنقدر ناپسند بود که مورد استقبال شبکه های خارجی و سایت و روزنامه های نفاق جدید در داخل قرار گرفت، همان ها که روزی شعار می دادند سیمای لاریجانی تعطیل باید گردد.»

* جمعی از حقوق‌دانان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) علیه میرحسین موسوی به دلیل توهین به رئیس‌جمهور، وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام جرم کردند. در این نامه سرگشاده که خطاب به دادستان تهران نوشته شده و مستنداتی نیز به پیوست آن ضمیمه شده است، به اینکه موسوی در سخنرانی‌ها و بیانیه‌های خود نسبت‌های خلاف واقع متعددی از قبیل دروغ‌گویی، خرافه‌گرایی، فریب‌کاری، ماجراجویی و... به رئیس‌جمهور قانونی کشور داده، اشاره شده و تقاضای رسیدگی به این بزه را مطرح و اعلام جرم کرده است.

* جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در واکنش به مجمع روحانیون مبارز، بیانیه‌ای صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «بدون اینکه دلیلی محکمه‌پسند و قابل ارائه در محاکم قانونی داشته باشند و نیز به همین دلیل نیز حاضر به شرکت در مجامع رسمی و قانونی همچون شورای نگهبان قانون اساسی نمی‌شوند و تنها به صورت رؤیای کودکانه پای‌کوبه خود را در جهت ابطال انتخابات به امید اینکه پاسخی برای طرفداران ناکامشان با مشخص شدن وزن واقعی آرا در صندوق‌های رأی داشته باشند، تکرار می‌کنند.»

* پایگاه خبری نهرین نت: «دولت عربستان به دستگاه‌های امنیتی، سیاسی، رسانه‌ای و دیپلماتیک خود دستور داده تا نهایت استفاده را از وضعیت کنونی در ایران ببرند و سعی کنند تا ناامنی‌های داخلی در ایران را به بالاترین حد خود رسانده و در میان رهبران این کشور اختلاف ایجاد کنند.»

* یک منبع مطلع در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: "دبیر دوم و دبیر سوم سفارت انگلستان در تهران به خاطر رویکردهای غیر متعارف توسط وزارت امور خارجچه جمهوری اسلامی ایران اخراج شدند."

* محسن رضایی در نامه‏ای سرگشاده خطاب به آیت ا... جنتی دبیر شورای نگهبان نوشت: " طبق روال قانونی، دغدغه‏ها و شکایات مربوط به انتخابات ۲۲ خرداد را که حماسه‏ای بی نظیر و نمود بارز مردمسالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، در روزهای گذشته به آن نهاد محترم که مرجع رسیدگی قانونی به شکایات است، منعکس نموده و در این پیگیری نیز جدی بودم. اما با توجه به محدودیت زمانی، اکنون که وضعیت سیاسی - امنیتی و اجتماعی کشور وارد شرایط حساس و تعیین کننده‏ای شده که از نتایج انتخابات مهم‏تر می‏باشد، لذا وظیفه می‏دانم خود و دیگران را به کنترل وضعیت فعلی ترغیب نمایم و از آنجا که عهدی با خدای خود بسته‏ام تا همواره سربازی فداکار برای انقلاب اسلامی، رهبری و مردم باشم، بدینوسیله انصراف خود را از پیگیری شکایت‏های مطرح شده اعلام می‏دارم."

* مسعود رضایی کارشناس مسایل سیاسی و پژوهشگر تاریخ معاصر در نامه ای سرگشاده و تفصیلی خطاب به میرحسین موسوی به تک تک شبهات مطرح شده از سوی مهندس موسوی و ستاد انتخاباتی وی درباره سلامت انتخابات به طور مستند پاسخ داد.

* محمد باقر قالیباف شهردار تهران با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به مناظره های انتخاباتی گفت: "وقتی یک منازعه‌ای به پیش می‌آید و یک اختلافی پدید می‌آید هر دو طرف مقصرند اما باید در این میان به این نکته توجه داشت که آیا مردم در این مناظره‌ها فهمیدند که نامزدشان چه برنامه‌های مدونی در حوزه توسعه سیاسی، اقتصادی، معضلات اجتماعی و اشتغال دارد یا اینکه همه زمان متوجه تخریب و جنبه‌های احساسی موضوع و اسم بردن از کسانی شد که در آنجا نبودند؟" وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اجرای دقیق قانون از سوی مجریان انتخابات تاکید کرد و گفت: "‌اطلاع‌رسانی در زمینه انتخابات یکی از ضعف‌های عمده این دوره بود که دستگاه‌های اجرایی این انتخابات باید یک طرح اطلاع رسانی جامع پیش‌بینی می‌کردند و عدم وجود آن موجب شد که برخی تلقین کنند که انتخابات مشکل داشته و بخشی از جامعه دچار ابهاماتی شود. همه آنها که دارای ابهاماتی در فضای انتخابات هستند باید با سند سخن بگویند، شاید بشود تا پیش از انتخابات با احساسات سخن گفت اما بعد از انتخابات نمی‌شود احساساتی سخن گفت، دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و مردم نمی‌توانند بر اساس گفتن‌ها و گفتم‌ها قضاوت کنند بلکه در این حوزه مستندات مورد نیاز است که بر اساس آنها سخن گفت." قالیباف تصریح کرد:  "باید نخبگان، مردم و نامزدها بپذیرند که در یک انتخابات یک نفر انتخاب می‌شود و طرف دیگر انتخاب نمی‌شود، کاندیداهای معترض باید بدانند که با فشارهای غیرقانونی نمی‌توانند کار را پیش ببرند." وی گفت: "جمعیتی که در ۲۵ خرداد به سطح شهر آمدند، بخشی از مردم بودند که به درست یا غلط ابهاماتی داشتند‌ و وظیفه مسولین این است که این ابهامات را با کار کارشناسی از ذهن مردم رفع کنند." قالیباف ادامه داد: "فردی که شکست خورده یا باید شکست را بپذیرد و به فرد منتخب تبریک بگوید و یا اگر اعتراضی دارد از مجاری قانونی آن را پیگیری‌کند و ما حتما حق داریم که اعتراض کنیم ولی آیا حق داریم از مسیر غیر قانونی آن را پیگیری‌ کنیم؟ ممکن است انتقاداتی به یک نهاد داشته باشیم ولی آیا دلیل می شود اسناد خود را به آن نهاد ارایه ندهیم؟" قالیباف با تاکید بر اینکه همه نامزدها از زحمت کشان انقلاب بودند، ادامه داد: "آنها بر اساس همین قانون نامزد شده‌اند ... مهمترین حرف امام این بود که حفظ نظام از نماز هم واجب‌تر است، ولی آیا واقعا این اقدامات حفظ نظام است؟ وقتی می‌گوییم که یکی از اهداف جدی ما قانونگرایی است چرا به آن عمل نمی‌کنیم؟ و چگونه توقع داریم مردم به قانون عمل کنند و نتیجه این برخوردها این می‌شود که عده‌ای فرصت‌طلب و آشوب‌گر وارد عرصه می‌شود."

منابع: کتاب الیگارشی علیه جمهوی اسلامی و روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس

نظر شما