شناسهٔ خبر: 58413 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۱۴)

حمایت بیوه شاه از فتنه گران در ایران ؛ فرح پهلوی : احساس غرور می کنم !!

گناه نابخشودنی

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.
دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

* روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از کدخدایی، سخنگوی این شورا نوشت: "آقای موسوی از همان ابتدا، موارد بسیار اندکی را برای ما ارسال کردند. بسیاری از آنها ناظر به روند اجرایی انتخابات بود که مثلاً در فلان صندوق، تبلیغات یکی از نامزدها وجود دارد. ما دستور دادیم آنها را بررسی کردند و معلوم شد که بسیاری از آنها صحت ندارد و آنهایی هم که صحت داشت تذکر داده شد و بلافاصله مشکل برطرف شد. یا ادعا شده که نمایندگان‌شان از برخی صندوق‌ها اخراج شده‌اند که پس از بررسی، معلوم شد چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و اصولا نمایندگان این کاندیدا در صندوق‌های ادعا شده، حضور نداشتند. بنابراین بسیاری از این موارد جزیی بود که ما در همان روز انتخابات به آنها رسیدگی و با آنها برخورد کردیم و آنهایی هم که صحت نداشته است در پایان فرصت رسیدگی به شکایات، گزارش آن را به نامزدها ارسال خواهیم کرد." وی افزود: "بر اساس مواردی که نامزدهای محترم به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند، ادعایی مبنی بر تخلف و تقلب در رای‌گیری وجود ندارد همانگونه که خود آنها در برخی از جاها اشاره کرده‌اند که ما با صندوق‌های رای مشکلی نداریم بلکه به فضای قبل از انتخابات اعتراض داریم." وی تصریح کرد: "هیچ‌کدام از ادعاهای موسوی درست نبود و سالم ترین انتخابات را داشتیم."

۶ تیر ۱۳۸۸

*محسن رضایی در نامه‌ای سرگشاده به دبیر شورای نگهبان، ضمن تشکر از تشکیل هیئت ویژه رسیدگی به شکایات انتخاباتی، خواستار مشارکت موثر دیگر کاندیداها در این روند قانونی شد.

* کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با فارس از تشکیل هیاتی ویژه با هدف تهیه گزارشی از روند برگزاری انتخابات متشکل از علی اکبر ولا‌یتی، غلا‌معلی حدادعادل، گودرز افتخار جهرمی، محمد حسن ابوترابی فرد، قربانعلی دری نجف آبادی و محمد حسین رحیمیان خبر داد. بنا به اعلام وی بازشماری ۱۰ درصد اتفاقی آرا صندوقهای اخذ رای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دعوت از رسانه‌ها و در حضور خبرنگاران صورت می‌گیرد.

* واحد مرکزی خبر: «حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به موضع وزرای خارجه هشت کشور صنعتی پیرامون انتخابات ایران اعلام کرد: "جمهوری اسلامی طی ۳۰ سال گذشته در حدود ۳۰ انتخابات در فضایی کاملا رقابتی و آزاد و با رعایت موازین قانونی برگزار کرده‌است." وی اظهارات مداخله‌جویانه هانس-گرت پوتــِرینگ رئیس پارلمان اروپایی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران را غیرمسئولانه و غیرقابل قبول دانست و آن را محکوم کرد. قشقاوی گفت: "این اظهارات مداخله‌جویانه و شتابزده در حالی صورت می‌گیرد که هنوز فرآیند رسیدگی به شکایات در شورای نگهبان تمام نشده‌است." وی تاکید کرد: " ایران نه به پارلمان اروپایی و نه به هیچ کس دیگر اجازه مداخله در امور داخلی خود را نخواهد داد."»

* کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور برخی از تمهیدات و تدابیری را که برای اولین بار در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور فراهم شده را اعلام کرد.‌ برخی از اولین ها دراین انتخابات به شرح ذیل می باشد: «برای اولین بار تعداد آراء نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بلافاصله پس از اعلام نتایج به تفکیک استانی و شهرستانی بر روی سایت وزارت کشور قرار گرفت. برای اولین بار، تعداد آراء نامزدهای انتخابات را به تفکیک صندوق به صندوق با ذکر بخش، شهرستان و استان منتشر شد در حالی که تاکنون آمار تفکیکی صندوق به صندوق در هیچ انتخاباتی حتی به صورت محرمانه نیز منتشر نشده بود. برای اولین بار، رسماً اعلام شد که همه نامزدها به تعداد صندوق های رأی در سراسر کشور یعنی ۴۵۷۱۳ نفر می توانند نماینده معرفی کنند تا سر صندوق ها حاضر و ناظر باشند.

برای اولین بار، بیش از ۹۲ هزار نفر از نمایندگان کاندیداها بر سر صندوق های رأی حاضر شدند تا از نزدیک ناظر برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه باشند و شمارش آراء نیز در حضور این نمایندگان انجام شد. به این ترتیب، برای اولین بار به صورت متوسط در هر شعبه اخذ رأی (صندوق) دو نماینده از کاندیداها حضور داشتند. برای اولین بار، یک نامزد انتخاباتی (آقای میرحسین موسوی) بیش از ۴۰ هزار نماینده بر سر صندوق‌ها داشت. یعنی درحدود ۹۰ درصد از صندوق های اخذ رأی نمایندگان آرای موسوی حاضر و ناظر بودند.»

* مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیانیه‌ای، بهترین و مناسبترین راه برای حل منازعات و اختلافات و شبهات را تمکین در برابر قانون دانست و از نامزدهای انتخابات خواست نهایت همکاری را با شورای نگهبان داشته باشند. در بخش دیگری از این بیانیه نیز آمده است: «از کلیه نامزدهای انتخاباتی می‌خواهد نهایت همکاری را با شورای محترم نگهبان معمول داشته و با بهره‌گیری از این فرصت مناسب و فضای ایجاد شده، مدارک و شواهد خویش را برای رسیدگی همه جانبه و دقیق به آن شورا ارائه دهند.»

* سید امیرحسین مهدوی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب و سردبیر روزنامه اندیشه‌ نو در نشست خبری خود در خبرگزاری ایسنا گفت: «سناریوی از پیش طراحی شده سازمان مجاهدین و ستاد موسوی ، عدم پذیرش نتایج شمارش آراء، عدم تمکین قانون،‌ برگزاری تجمعات غیرقانونی،‌ نظر سازی و القای عدم سلامت انتخابات بود که باعث رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان شد.» مهدوی با تأکید بر اینکه جو ستاد موسوی عدم پذیرش نتایج انتخابات بود، گفت: «پیش از انتخابات با ارائه برخی نظرسنجی‌های جعلی به موسوی، وی را درخصوص پیروزی قطعی‌اش در انتخابات به توهم انداخته بودند و مواضع افراطی موسوی رأی وی را کاهش داد.»

وی در خصوص القای نگرانی‌ نسبت به صیانت از آرای مردم از سوی سازمان مجاهدین انقلاب نیز اظهار داشت: «از قبل، فرایندی برای انتشار نظرسنجی‌ها و نتیجه از پیش اعلام شده انتخابات طراحی شده بود و بر اساس این برنامه بود که موسوی ساعت ۲۱ روز ۲۲ خرداد و پیش از اتمام رای‌گیری در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد در مرحله اول پیروز می‌شود و هر نتیجه‌ای غیر از این نادرست است و نشان می‌دهد که در انتخابات تقلب شده است. فضاسازی‌ها در باور عمومی برای القاء تقلب در انتخابات به صورت گسترده پیگیری می‌شد و مدام تکرار می شد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد موسوی پیروز انتخابات است و نوعاً نهادهایی به عنوان مرجع نظرسنجی مطرح می‌شدند که مورد اعتماد هستند تا کسی خواستار ارائه سند در این زمینه نشود.» مهدوی گفت: «مقامات سابق و اسبق وزارت کشور مانند مصطفی تاج‌زاده از نگرانی درباره سلامت انتخابات سخن می‌گفتند و پیگیری موضوع صیانت از آرا به بهزاد نبوی سپرده شد و او دنبال جمع‌آوری افرادی برای معرفی آنها به عنوان ناظران بر انتخابات بود که این مسئله نشانگر سمت و سوی القای نگرانی و تاکید بر لزوم صیانت از آرا بود.» وی تصریح کرد: «آقای موسوی نیز پس از انتخابات ساز و کار قانونی انتخابات را نپذیرفت، در حالی که تا روزهای پیش از انتخابات ایشان می‌گفت که "نظارت استصوابی را قبول ندارم و قانون آن را تغییر خواهم داد اما تا این قانون پا بر جاست به آن عمل می‌کنم."»

وی با اشاره به دستگیری ۳ نفر از اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب، گفت: «دستگیری این افراد به دلیل قطع روابط شبکه‌های خوشه‌ای جوانان با افراد مذکور همچون تاج زاده و قطع روابط میان مدیران رسانه‌ها و متولیان سایت‌های دوم‌خردادی با بهزاد نبوی به آرام شدن فضای کشور بسیار کمک کرد.» مهدوی در پایان گفت: « آقای موسوی دچار یک ابهام و گره‌ ذهنی شده و از قضاوت تاریخ در مورد خود نگران است.»

* فرح دیبا همسر محمدرضا پهلوی در گفتگو با روزنامه بونته آلمان از موضع صدراعظم آلمان در قبال اتفاقات اخیر ایران تشکر کرد و گفت: "اقدام آنگلا مرکل در اعلام عمومی محکومیت این اقدامات، خوشحال کننده بود." وی تاکید کرد: "تصاویری که از ناآرامی ها در ایران پخش می شود، غرور زیادی ایجاد می کند."

* اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتمادملی در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت: "دو نفر از افرادی که از سوی شورای نگهبان برای هیئت ویژه ۶ نفره معرفی شده اند، باید تغییر کنند چون مواضع آنها از قبل مشخص است و بی طرف نیستند. در حالی که اعضای هیات بررسی کننده مسائل انتخابات، باید بی طرف باشند." وی به شرط دیگری هم اشاره کرد و گفت: "شورای نگهبان دائم تکرار می کند که ما برای شمارش آرا هیات تشکیل می دهیم در حالی که از ۲۸ موردی که ارائه شده یکی هم بازشماری آراست. برای همین اگر به تمامی شکایت های رسیدگی شود، در آن صورت نماینده معرفی می شود."

*ایسنا:  رئیس‌جمهور در همایش سراسرسری قوه قضائیه گفت: "خودخواهان و زیاده‌خواهان حضور شهید بهشتی را تحمل نکردند و او را به شهادت رساندند و با دروغ، فشار، متهم کردن، ‌جوسازی، سیل تهمت‌ها و افتراها و تخریب شخصیت درصدد کنار زدن این شخصیت بودند و اگر قرار باشد برای دشمنان انقلاب و شهید بهشتی صفتی را به کار ببریم بهترین صفت ضد عدالت بودن آنها است چرا که به دنبال امتیازات ویژه بودند تا به جایگاهی برسند که شایستگی آن را نداشتند." احمدی نژاد با خطاب قرار دادن و نصیحت کردن افرادی که موضع مداخله‌جویانه در ایران دارند گفت: "اگر به نصیحت‌های دلسوزانه گوش نکنید، عاقبت شما معلوم است و خداوند بوش را که از موضع غرور صحبت می‌کرد به خاک مذلت نشاند و برای همیشه او و حامیانش را به زباله‌دان تاریخ فرستاد و اگر شما به بیان مواضع مداخله‌جویانه خود ادامه دهید پاسخ ملت ایران بسیار شکننده و پشیمان کننده است و بدانید که دوره ضربه زدن و فرار کردن تمام شده و به طور حتم ملت ایران در صورت هر تحرکی شما را به پشیمانی وادار خواهد کرد."

احمدی نژاد سیستم انتخابات ایران را از متقن ترین، مردمی ترین و پاک ترین سیستم های انتخاباتی برشمرد که مردم آن را برگزار و در آن شرکت می کنند و افزود: "از ۲ یا ۳ کشور اروپایی انتظاری نداریم، آنها اصلا محلی از اعراب ندارند."

* فارس:  آیت ا... ابوالقاسم خزعلی در مورد اغتشاشات اخیر تهران با بیان اینکه به اعتقاد من میر‌حسین موسوی را از نو باید شناخت، گفت: "ما پیش از این فکر می‌کردیم ایشان مردی والاست اما پس از اغتشاشات اخیر، باید اندیشه‌های او را از نو بررسی کنیم. انسان نباید در انتخابات شرکت کند، اما وقتی وارد شد باید تحمل شکست را داشته باشد. به چه دلیل عقلی می‌گویید حتما آرا باید باطل شود؟" عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اعتراض به حرکت دادن بدون مجوز مردم در خیابان تصریح کرد: "مگر این مملکت قانون ندارد؟ وقتی مجوز نمی‌دهند چرا مثل قلدر‌ها و دوران استبداد عمل می‌کنید؟"

خزعلی با بیان اینکه شورای نگهبان که هیچ وقت صندوق‌ها را باز شماری نمی‌کرد اما این بار حاضر شد ۱۰ درصد از صندوق‌ها را باز کند، خاطرنشان کرد: "اما اگر شما واقعاً معترض هستید، چرا نمی‌روید شورای نگهبان صحبت کنید. حتماً دستتان خالی است و دلیل ندارید." وی با بیان اینکه قصد موسوی و طرفداران آنها ابطال انتخابات نیست، بلکه می‌خواهند این کار بزرگ و حضور ۸۵ درصدی مردم که در دنیا بی‌سابقه است را زیر سئوال ببرند، خاطرنشان کرد: "این آشوب‌ها نشان از قدرت خداست که می‌خواهد بگوید من می‌خواهم ماهیت انسان‌ها را به شما نشان دهم و به زودی آرامش به کشور عزیزمان برمی‌گردد."

* سایت آمریکایی Campo Antiimperialista در گزارشی با اشاره به مشارکت ۸۵ درصدی انتخابات ایران و به دنبال آن برخی اغتشاشات، نوشت: "این امر نشان داد که سیستم سیاسی جمهوری اسلامی از قدرت و ثبات زیادی برخوردار است." این سایت با بیان اینکه تاکنون چنین مشارکت مردمی در یک انتخابات در غرب به هیچ وجه دیده نشده و انتخابات ایران در نوع خود بی نظیراست، افزود: "پیروزی احمدی‌نژاد از ۲ جهت سیلی محکمی بر صورت غرب بود.

غرب احمدی‌نژاد را به دیکتاتوری و از سوی دیگر، حکومت ایران را دیکتاتورترین حکومت در منطقه معرفی می‌کرد اما این انتخابات همه این القائات را بر هم زد. همچنین برخلاف غرب که تنها یک عده خاص و مشخص می توانند در انتخابات شرکت کنند و رقبای واقعی وجود ندارند، در انتخابات ایران همه چیز در مسیر انتخابات معلوم می شود و رقابت بسیار روشن و واقعی است." این سایت همچنین خاطرنشان کرد: "از نگاه ضد امپریالیستی، پیروزی قاطع احمدی‌نژاد در انتخابات ایران بسیار مثبت و مبارک بوده است، چون این انتخاب مجدد، مواجهه‌ای است در مقابل نظم نوین هدایت شده توسط امریکا در خاور نزدیک."

منبع: کتاب ۸ ماه نبرد مقدس

برچسب‌ها:

نظر شما