شناسهٔ خبر: 58602 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۱۶)

نسخه‌پیچی علی مطهری برای پایان دادن به فتنه/ سوءاستفاده منافقان از لباس بسیج/ تکذیب شایعه شکنجه شدن حجاریان توسط همسرش

گناه نابخشودنی

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.
دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

۸ تیر ۱۳۸۸

* محسن مخملباف در گفتگو با دویچه وله گفت: "این احتمال وجود دارد که آقای ميرحسين موسوي یا مهدی کروبی از توقعات عقب بمانند. این پیکار با حاکمیت بود و آغاز پایان نظام و سقوط آن است." وی تاکید کرد: "مشکل اصلی فقدان رهبری است. در خارج از کشور خوشبختانه همه متحد شده اند. کاش جریان های خارج و نیروهای سیاسی داخل متحد می شدند. کاش آقای ميرحسين موسوي می توانست جریان را رهبری کند ... من یک هفته وظیفه خبررسانی از سوی ستاد آقای ميرحسين موسوي را در خارج کشور برعهده گرفتم. البته سخنگوی رسمی نیستم بلکه در موقعیتی خاص وظیفه ای به من محول شد که انجام دادم."

* ایسنا: حجت الاسلام حسین طائب در همایش پیامدها و آسیب های حماسه ۲۲ خرداد، گفت: "عده‌ای که در اغتشاشات و آشوبهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انجام خرابکاری لباس پلیس یا بسیج پوشیده بودند، دستگیر شدند."

* کدخدائی، سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با فارس با اشاره به ارائه پیشنهادات جدید ميرحسين موسوي به این شورا گفت: "شورای نگهبان در راستای جلب اعتماد بیشتر فرصت دیگری را به ميرحسين موسوي داده است. قرار بود تا امروز صبح دوشنبه پیشنهادات میرحسین موسوی به هیئت ویژه بررسی روند انتخابات داده شود که ظاهرا به ساعت ۱۱ امروز موکول شده است و همچنان منتظریم که این پیشنهادات به دست ما برسد تا در هیئت ویژه مورد بررسی قرار گیرد."

* محمود عباس‌زاده مدیر کل سیاسی وزات کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب امروز در جمع خبرنگاران گفت: «اکثر تقاضاهای ارسالی به وزارت کشور برای برگزاری تجمع  « برخلاف تصریح ماده ۳۰ آئین نامه اجرایی قانون احزاب، با امضاهای مجهول و در برگه‌های بدون مهر و سربرگ حتی بدون شماره و تاریخ ارسال شده است»

* رجانیوز: «روزنامه مهدی کروبی (اعتماد ملی) در اقدامی عجیب در حالی که ميرحسين موسوي در مراسم سالگرد شهید بهشتی در مسجد قبای تهران حضور نیافت و از طریق تلفن همراه چند جمله‌ای با هوادارانش صحبت کرد، تیتر یک روز نامه روز دوشنبه خود را به "مهدی کروبی و موسوی در مراسم سالگرد شهید بهشتی" اختصاص داد و نوشت: «روز گذشته مهدی مهدی کروبی و میرحسین موسوی، در سومین هفته از زمان انتخابات ریاست جمهوری در یک مراسم سالگرد، زیر یک سقف، همراه با حامیان خود جمع شدند و یاد آیت‌الله محمدحسین بهشتی را که در ماجرای انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی به همراه 72 نفر دیگر به شهادت رسیده بود، گرامی داشتند.»

* همسر سعید حجاریان در گفتگو با فارس، با رد شایعات شکنجه مربوط به همسرش که در بازداشت به سر می‌برد گفت: «وضعیت جسمانی و روحی همسرم مساعد و خوب است» وجیهه مرصوصی هر گونه ادعای شکنجه و ضرب و شتم سعید حجاریان را از اساس تکذیب کرد و گفت: «من هیچ گونه آثار شکنجه در بدن همسرم مشاهده نکردم؛ همه داروهایی که مصرف می‌کند برای او مهیاست و پرستاران هم به خوبی از او پرستاری می‌کنند»

* رئیس جمهور در نامه‌ای به آیت الله شاهرودی رییس قوه قضاییه ضمن مشکوک دانستن قتل ندا آقا سلطان خواستار رسیدگی جدی به موضوع قتل و شناسایی عوامل جنایت شد.

* حید رحیم پور ازغدی در گفتگویی که متن آن را رجانیوز منتشر ساخت، گفت: «دکتر محسن رضایی، با آن همه سوابق درخشان انقلابی و نظامی از این جهت، شکست خورد که همچون دکتر احمدی‌نژاد، با صراحت و شفافیت و بدون مجامله به پای ارزش‌های انقلاب فریاد نیاورد و پرچم مبارزه با مفاسد را که پرچم امام و امت است برنیفراشت، و گرنه سوابق مبارزاتی برادر عزیزمان، آقای محسن رضایی از سوابق دکتر احمدی‌نژاد هم بیشتر است.» وی ادامه داد: «ولی دیکتاتوری آقای موسوی، هنوز به حکومت نرسیده، آشکار شد.» وی ادامه داد: «در پایان، به آقای خاتمی و مجمع روحانیون ایشان که پرچم مذهبی در برابر ولایت فقیه، بالا برده‌اند و بیانیه‌های عملیاتی و خیابانی را حتی پس از سخنرانی تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، یک به یک صادر می‌کنند و مردم را به شورش فرا می‌خوانند، عرض می‌کنم که فریب سابقه و نام و عنوان‌ها را نخورید و ناخواسته در کنار آمریکا و متحدانش، انتخابات را تخریب نکنید که این آغاز استبداد است.»

* پارلمان نیوز: پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همایش نظارت الکترونیک و نوین گفت: «فردای انتخابات، اولین تظاهرات که شکل گرفت و البته اولین اتوبوسی که در خیابان مطهری آتش گرفت به موسوی زنگ زدم و گفتم اکنون زنگ خطر به صدا درآمده و از همین ابتدا باید جلوی آن را بگیرید.»

* روزنامه کیهان: « نفر از کارمندان محلی در سفارت انگلیس که در اغتشاشات و آشوب های اخیر نقشی چشمگیر داشته اند، بازداشت شدند.»

* سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه ای عنوان کرد: "امیرحسین مهدوی اظهاراتش را تحت فشار و شکنجه بیان کرده است."

* جهان نیوز: «شناسایی و تعطیلی فعالیت یک ساختمان متعلق به یکی از ستادهای انتخاباتی که با دستگیری چند تن از کارکنان آن همراه بود برخلاف شانتاژ خبری رسانه های اصلاح طلب و شبکه های ماهواره ای، شواهدی را به دست داد که نشان می دهد ساکنین این ساختمان در حال انجام فعالیت هایی غیر از اقدامات و برنامه های انتخاباتی بوده اند. افراد حاضر در این ساختمان که در نزدیکی یکی از مناطق درگیری قرار داشت با نصب هفت دوربین پیشرفته، به فیلمبرداری از تجمعات و آشوب های خیابانی پرداخته و تصاویر تهیه شده را در اختیار شبکه های ماهواره ای و سایت های خبری قرار می داده اند. همچنین، در این ساختمان که مقر اصلی فعالیت های گروه های جوان حامی اصلاح طلبان به شمار می رفت دو اتاق استودیو تعبیه شده بود که در آن مصاحبه ها و گزارشات تلویزیونی تهیه و از شبکه های ماهواره ای پخش می شد. دستگاه های تکثیر فوق العاده سریع اعلامیه و شبنامه هم از جمله لوازمی بود که در بازرسی از این خانه تیمی انتخاباتی به دست آمده است. بنابر بررسی های به عمل آمده، برخی از اعضای مستقر در این مکان نقش مهمی در پراکنده کردن تجمعات به نقاط مختلف شهر و جلوگیری از فرو نشستن اغتشاشات خیابانی داشته اند.»

* جین شارپ، طراح اصلی انقلاب مخملی گرجستان و اوکراین در گفتگو با آسوشیتدپرس اعلام کرد که مقالات وی به زبان فارسی در روی اینترنت برای استفاده معترضان ایرانی وجود دارد.

* آیت‌ا... جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرد که این شورا پس از بررسی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صحت این انتخابات را تائید کرد.

* عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما گفت: "امروز پس از این‌که نتوانستیم با نامزدهای معترض به توافقی برسیم تصمیم گرفتیم برای اطمینان بیشتر بین هواداران کاندیداها و مردم کار بازشماری ۱۰ درصد از صندوق‌های رأی در سراسر کشور را از ساعت یک بعدازظهر تا ۸ شب و در حضور معتمدین محل و ائمه جماعات انجام دهیم و برای این کار از نمایندگان نامزدها دعوت کردیم در جریان بازشماری حضور داشته باشند که برخی از آنها شرکت کردند." وی در خصوص نتیجه بازشماری ۱۰ درصد تصادفی صندوق‌ها گفت: "با توجه به اینکه از قبل نیز پیش‌بینی می‌کردیم تغییر محسوسی در شمارش آرا نبود البته خطای انسانی وجود داشت که یک امر طبیعی است. در انتخاب

صندوق‌ها برای بازشماری سعی کردیم قرعه‌کشی از طریق رایانه‌ایی باشد که شبهه‌ای در میان نباشد به گونه‌ای که بازشماری شعب اخذ رأی در همه استانها و شهرستانها به صورت تصادفی انجام گرفت." کدخدایی در پاسخ به شبهه عدم حضور نمایندگان کاندیداها در روز رأی‌گیری انتخابات و نیز پلمپ صندوق‌ها اظهار داشت: "حضور ناظرین و مجریان طبق قانون در پای صندوق‌های رأی الزامی است و براساس قانون سال ۷۹ نمایندگان کاندیداها می‌توانند در پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشند و البته الزامی در این باره نیست چرا که اگر خود نمایندگان نخواهند حضور داشته باشند ما نمی‌توانیم آنان را ملزم به حضور در پای صندوق‌ها بکنیم. خود نامزدها در معرفی نمایندگان برای استقرار در صندوق‌های اخذ رأی به تعداد مورد نیاز ۴۶ هزار صندوق اخذ رأی مسئله را رعایت نکردند به گونه‌ایی که یکی از کاندیداها حداکثر ۴۰ هزار نفر، دیگری ۳۳ هزار و دیگری ۵ هزار نماینده معرفی کرده بودند که البته در برخی از صندوق‌ها معرفی‌ شدگان نیز حضور نیافتند بنابراین عدم حضور آنان به این معنا نیست که صندوق‌‌های اخذ رأی مخدوش بوده است.

" سخنگوی شورای نگهبان افزود: "براساس گزارش‌ها نمایندگان نامزدها در اکثریت صندوق‌ها حضور داشتند و نبود نمایندگان در تعداد اندک صندوق‌ها به مفهوم تقلب در انتخابات نیست." کدخدایی در پاسخ به ابهام اضافه بودن تعداد رأی‌دهندگان نسبت به آمار واجدین شرایط در برخی از حوزه‌های انتخابیه بیان داشت: "این یک امر طبیعی در انتخابات ریاست جمهوری و در مورد افراد با حرفه و مشاغل دانشجویی، کارگری و تفریحی و مناطق ییلاقی است. این ادعا که این موضوع در تعداد کثیری از شهرستان‌ها اتفاق افتاده صحت ندارد بلکه در برخی موارد محدود مثل شمیرانات که با مناطق یک و سه تهران از نظر جمعیتی و جغرافیایی قابل تفکیک نیست مصداق دارد.

" وی درباره خرید رأی نیز گفت: "خرید رأی در این انتخابات مصادیق نداشته است ؛به جر ۳ مورد شکایت در روز رأی‌گیری که پس از مطرح شدن بلافاصله مورد رسیدگی قرار گرفت که صحت نداشت. بنابراین اینکه وظایفی که دولت داشته تلقی خرید رای باشد از نظر شورای نگهبان مردود است." وی درباره نظارت بر تجمیع آرا نیز گفت: "وزارت کشور مرجع اعلام آمار و اجرای سیستم تجمیع آرا است و شورای نگهبان از بُعد نظارت چه قبل و چه پس از رأی‌گیری در توزیع تعرفه، استقرار شعب، شمارش آرا و امضای صورتجلسه نظارت کاملی بر این روند داشته و کاملاً آمار وزارت کشور را با آمار خود مطابقت داده که مغایرتی در این باره وجود نداشته است." کدخدایی درباره شبهه کمبود تعرفه در روز رأی‌‌گیری در شعب اخذ رأی نیز گفت:

"مطابق یک دستورالعمل اجرایی هر زمان یک سوم تعرفه در شعب باقی مانده باشد مسئول شعبه باید بلافاصله موضوع را برای ارسال تعرفه‌های جدید اعلام کند و طبق گزارشی که داشتیم شعبی که موضوع را اعلام کرده‌اند تعرفه‌ رأی در کمترین زمان ممکن برایشان رسیده است. البته در چندین مورد محدود تعرفه رأی با ۲۰ دقیقه تاخیر به صندوق‌ها رسیده است و لذا به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد که تعرفه رأی به صندوق‌ها با تاخیر زیاد رسیده باشد. هم چنین علت کمبود تعرفه رأی در برخی حوزه‌ها نه به دلیل کمبود تعرفه بلکه به خاطر استقبال بی‌سابقه مردم بوده است به طوری که در تهران تا ساعت یک و نیم بامداد و در برخی شهرستان‌ها زمان رأی‌گیری به دلیل استقبال مردم تا چند ساعت بعد از بامداد ادامه شده است و قاطعانه می‌توان گفت که هیچ صندوقی نبوده که مردم نتوانند در رأی‌گیری شرکت کنند مگر اینکه خود افراد نخواسته باشند."

کدخدایی در ادامه با اشاره به تمدید زمان ۵ روزه بررسی شکایات با موافقت مقام معظم رهبری گفت: "پس از آن هیئت ویژه بررسی روند انتخابات با حضور مقامات تشکیل شد و نامه‌هایی را برای ۲ نامزد معترض فرستادیم اما متأسفانه این ۲ نامزد همچنان بر ادعاهای قبلی خود اصرار ورزیده و مطالبی را مطرح می‌کردند که پاسخ آن بارها داده شده بود و آنان راهی را مطرح می‌کردند که به هیچ عنوان قانون اجازه آن را به شورای نگهبان نداده بود. شب یکشنبه برخی اعضای هیئت ویژه پیشنهادهای از سوی یکی از کاندیداها که مطرح کرده بود دریافت کردند که در آن برای بازشماری صندوق‌های چند استان خاص پیشنهاد شده بود و تطبیق تعرفه همراه با سریال شناسنامه‌ها و بررسی خط نوشته شده بر روی تعرفه‌ها یکی از جزئیات آن پیشنهاد بود که این پیشنهاد علی‌رغم اینکه مستلزم صرف وقت و نیروی انسانی زیاد بود شورای نگهبان برای حسن نیت آن را پذیرفت اما وقتی درخواست کردیم جزئیات بیشتر را مشخص کنند و ملاقات‌هایی صورت گرفت نهایتاً این کاندیدا دوباره بر خواسته‌های قبلی که غیرقانونی و خارج از اختیارات شورا بود اصرار ورزید و ما نپذیرفتیم.

شورای نگهبان تا این اندازه به دنبال این بود که دغدغه‌های کاندیداها را برطرف کند اما به دلیل طرح برخی موارد غیرقانونی و خارج از اختیار، شورای نگهبان نهایتاً برای حل مشکل پیشنهاد اولیه بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها را اجرایی کرد." وی در پایان تأکید کرد: پرونده انتخابات با نامه رسمی دبیر شورای نگهبان به وزیر کشور و تأیید صحت نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان قانون اساسی بسته شد و از این پس قانون هیچ اجازه‌ای به شورای نگهبان برای بررسی موارد مطرح شده درباره انتخابات نداده است. تا زمانی که قانون به ما اجازه می داد تلاش کردیم در چارچوب قانون و تائید رهبری معظم انقلاب موارد و اعتراض ها را بررسی و پاسخگو باشیم ولی از این تاریخ قانون دست شورای نگهبان را بسته و پرونده انتخابات مختومه می شود. "

علی مطهری نماینده مجلس در مصاحبه خود با ایلنا، همسو با برخی سران فتنه عملکرد شورای نگهبان را زیر سؤال برده و بی‌طرفی شورا را به چالش می‌کشد. مطهری با اشاره به تجمعات تهران، وحشی‌گری‌های عده‌ای از اراذل را تجمعات مسالمت‌آمیز می‌خواند و تنها راه برون‌رفت از بحران‌ها را دادن مجوز برای برگزاری تجمعات طرفداران موسوی می‌داند، غافل از اینکه موسوی و حامیانش به دنبال اخذ مجوز نیستند.

مطهری از عملکرد رسانه ملی نیز انتقاد کرده و آن را در راستای تحقق تبلیغ و تمجید برای احمدی‌نژاد خوانده و تشبیه آشوب‌گران به منافقان دهه شصت را غیرمنطقی می‌خواند و به‌شدت مورد انتقاد قرار می‌دهد. همچنین با فراموش‌کردن اصل فاجعه (کودتای مخملی)، به تبرئه جریان طراح آشوب پرداخته و نیتِ سران فتنه را نشان دادن اعتراض مردم معرفی می‌کند.

مطهری در واقع آشوب و آتش‌ زدن اموال عمومی، پرتاب سنگ به نیروهای امنیتی حمله به مردم، فحاشی به مقدسات و به طور کلی برهم زدن نظم عمومی را تجمع مسالمت‌آمیز می‌خواند!

 

منبع: ۸ ماه نبرد مقدس

برچسب‌ها:

نظر شما