شناسهٔ خبر: 58967 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۱۷)

پافشاری سازمان مجاهدین و مجمع روحانیون برای ابطال انتخابات پس از تایید شورای نگهبان

گناه نابخشودنی

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.
دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

۹ تیر ۱۳۸۸ ...

* ۱۹۳ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از نیروهای‌ انتظامی، امنیتی و بسیج به خاطر برقراری امنیت و آرامش اعلام حمایت و تشکر کردند.

* کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار نمایندگان موسوی و اینکه شورای نگهبان به آنها در آن جلسه چه گفته و نمایندگان موسوی هم به شورای نگهبان چه گفته‌اند، ‌اظهار داشت: "ما در آن جلسه هر چه گفتیم نمایندگان موسوی قانع نشدند ولی آنها هر چه گفتند ما قانع شدیم. البته یک روز مانده به اتمام فرصت اعتراض یکی از شخصیت‌های سیاسی نیز چند مورد آورده و گفت ‌اگر بازشماری به این نحو صورت گیرد حاضر هستیم این موضوع را خاتمه یافته بدانیم لذا ما هم موافقت کردیم و قرار بر این شد که آنها تعهد کتبی بیاورند و پس از انجام جلساتی قرار شد که توافق‌نامه‌ای امضا شود ولی مجددا خواسته‌های قبلی اعلام شد. لذا ما آماده بودیم که درچارچوب قانون به اعتراض‌ها رسیدگی کنیم."

* ثانیه نیوز: «حجت‏الاسلام محتشمی ‏پور یک‏شنبه شب ( ۷ تیر ۸۸) ضمن طرح دو شرط برای شورای نگهبان، اعلام کرد: "در صورتی‏که شورای نگهبان، این دو شرط را بپذیرد ما نتیجه نهایی را می‏پذیریم." وی اعلام کرده بود: "خصوص مسائل قبل از انتخابات دیگر بحثی نداریم و معتقدیم باز شماری آرا با روشی که اعلام کردیم پی گیری شود." شرط اول این بود که بازشماری آرا همراه با مطابقت تعرفه‏های باقیمانده با مشخصات شناسنامه‏ای باشد. شرط دوم نیز این بود که دو نفر از هیات ویژه ۶ نفره کم و افراد جدیدی با موافقت طرفین(موسوی و شورای نگهبان) به این شورا افزوده شود.

این دو شرط میرحسین موسوی با استقبال تمامی اعضای شورای نگهبان مواجه شد و مقرر شد برای بررسی جزییات شروط، مذاکره بیش‌تری صورت گیرد و لذا برخی از اعضای هیات ویژه با نمایندگان میرحسین موسوی جلسه‏ای روز دوشنبه داشته باشند اما در جلسه ۹ صبح دوشنبه، نمایندگان آقای موسوی، برخلاف شروط شب قبل، با جملاتی تند و اهانت‏آمیز مجددا پروژه ابطال انتخابات را مطرح ساختند. این جلسه مذاکره بیش از دو ساعت به طول انجامید لیکن نمایندگان میرحسین موسوی با کنارگذاشتن شروط یک‏شنبه شب و اهانت در نهایت صحبت‏ها به نتیجه‏ای نرسید و شورای نگهبان لاجرم ساعت ۱۳ روز دوشنبه، رسما بازشماری ده درصد آرا را آغاز کرد. بعد از پایان شمارش با حضور ناظرین و مجریان و دوربین‏های صدا و سیما، ساعت ۲۱ دوشنبه، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرد که این شورا پس از بررسی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صحت این انتخابات را تائید کرد.»

* امیرحسین مهدوی عضو مستعفی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در نامه ای سرگشاده خطاب به سران اصلاحات نوشت: «تاسفانه همانگونه که پیش بینی می کردم پس از کنفرانس خبری در روز شنبه مورخ ۶/۴/۸۸ جریان پدرخوانده اصلاحات در واکنش به اظهارات روشنگرایانه اینجانب متوسل تهمت و دروغ پراکنی شده اند و سعی کردند اظهارات مستدلی که در کنفرانس مذکور بیان داشته را اعترافات تحت فشار نشان دهند. لذا اینجانب سید امیرحسین مهدوی در سلامت و آزادی کامل به شهادت خانواده و دوستان نزدیک که در این ایام هر ساعت شاهد زندگی عادی بنده بودند، اعلان می دارم که اینجانب به هیچ وجه حتی برای یک دقیقه در بازداشت نبوده و اساسا هیچ ماموری از سوی هیچ نهاد اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی با بنده تماس نگرفته است و دلیلی هم برای این کار وجود ندارد چرا که هیچ اتهامی متوجه بنده نیست. امیدوارم پدرخوانده های اصلاحات به این رفتار پدرسالارانه خود پایان داده و اجازه تنفس و آزاد اندیشی به نسل دوم اصلاحات بدهند.»

* آیت ا... یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان درجمع خبرنگاران ضمن تأکید بر اینکه هیچ‌یک از بزرگان، مراجع و عقلا درخواست غیرقانونی موسوی مبنی بر ابطال انتخابات را قبول نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: «اگر در آینده در شورای نگهبان باشد و موسوی بار دیگر برای کاندیداتوری ثبت نام کند، دیگر او را تأیید صلاحیت نخواهیم کرد.» وی ادامه داد: «ما دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشیم و شهادت می‌دهم این انتخابات یکی از پاک‌ترین و سالم‌ترین انتخابات‌های کشور بوده است و البته حوادث و اشتباهات جزئی وجود داشته که به هیچ وجه کل انتخابات را مورد تاثیر قرار نمی‌دهد.» یزدی با اشاره به بازشماری آرا گفت: «تفاوت محسوسی در بازشماری آرا ۱۰ درصد از صندوق‌های رای مشاهده نشد که تاثیری در پرکردن فاصله ۱۱ میلیونی آرا داشته باشد.» وی رسیدگی دقیق شورای نگهبان به شکایت کاندیداها مورد توجه قرار داد و گفت: «در فرصت ۵ روزه نهایی نیز شکایت جدیدی حاصل نشد و شورای نگهبان در طول این دوران با دقت و برگزاری جلسات متعدد صحت انتخابات را بررسی و در نهایت آن را تایید کرد.»

وی با اشاره به عدم حضور برخی کاندیداهای معترض در شورای نگهبان گفت: «از میان کاندیداهای معترض فقط آقای رضایی در شورای نگهبان حضور پیدا کرد و با تاکید بر قبول داشتن جایگاه شورای نگهبان و رعایت قانون موارد اعتراضی خود را اعلام کرد که در بازشماری تصادفی آرای کرمانشاه تنها سه عدد رای جابه جا شد که یکی از آنها هم به ضرر آقای رضایی بود.» آیت‌الله محمد یزدی با اشاره به ادعاهای مطرح شده مبنی بر ایجاد تقلب و تخلف در انتخابات تصریح کرد: «می‌گویند انتخابات به نحوی پیش رفته که نظر مردم نسبت به یک کاندیدا جلب شده است و مناظرات باعث ایجاد چنین روندی شده است! هیچگاه نمی‌توان انتخابات ریاست جمهوری را با مطرح کردن چنین دلایلی باطل کرد اینها حتی قبل از شروع انتخابات نیز می‌گفتند که در انتخابات تقلب خواهد شد.» وی تاکید کرد: «طرح اصلی آنها قرار گرفتن در برابر نظام و مقابله با اصل نظام بود و آقای موسوی در حالیکه هنوز حتی یک صندوق رای هم باز نشده بود اعلام کرد که پیروز انتخابات است.»

* فارس: «در اغتشاش‌های اخیر ۲ هزار و ۷۵ مخزن زباله به آتش کشیده شد. همچنین ۱۵۰۰ زیر مخزنی در درگیری‌ها و آشوب‌های اخیر تهران تخریب شده است و ۵ دستگاه کانکس بازیافت توسط اراذل و اوباش به آتش کشیده شد و بیش از یک میلیارد تومان در این بخش شهر خسارت دیده است.

در همین رابطه مصطفی سلیمی، شهردار منطقه ۶ تهران نیز درباره میزان خسارت وارده به این منطقه در درگیری‌های اخیر گفت: "در این حوادث ۵۰ ایستگاه اتوبوس و ۶۹۰ تابلوی ترافیکی در این منطقه آسیب دیده است و حدود ۸۰ درصد از ایستگاه‌های اتوبوس و تابلوهای ترافیکی بازسازی شده و ۲۰ درصد باقیمانده ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد. هم چنین حدود ۶۸۰ دستگاه مخزن زباله در این مدت در منطقه ۶ به آتش کشیده شده که بازسازی شده است و ۲ هزار و ۵۱۴ متر مربع سوختگی آسفالت نیز بود که در حال ترمیم است." به گفته سلیمی، یکی از ایستگاه‌های بازیافت منطقه ۶ به طور کامل در آتش سوخته است و ۴ دستگاه اتوبوس در این منطقه نیز به طور کامل در این درگیری‌ها در آتش سوخت‌. شهردار منطقه ۶ ‌تهران همچنین با اشاره به صدمه دیدن ۱۳ دستگاه عابر بانک در منطقه ۶ گفت: "در مجموع در اغتشاش‌های اخیر ۵۹ بانک دچار خسارت شدند که از این تعداد ۲ بانک به طور کامل در آتش سوخت و بقیه نیز خسارت دیدند."»

* پارلمان نیوز: «حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: "آقای باهنر تمامی تلاششان را در پشت صحنه برای پیروزی آقای موسوی انجام دادند و حالا که به هدفشان نرسیده‌اند، نمی‌دانم چرا از ما ناراحت هستند."»

* روزنامه کیهان: "کمیته CPD یک مرکز مطالعات استراتژیک در آمریکاست. این کمیته در اواسط سال ۲۰۰۶ طی گزارشی جمهوری اسلامی ایران را یک خطر جدی برای اهداف آمریکا در منطقه دانسته و از برپایی آشوب های خیابانی به عنوان یک اهرم برای تضعیف نظام اسلامی ایران یاد کرده بود. در این گزارش تأکید شده بود که ساختار جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که برخلاف برخی از کشورهای آسیای میانه تغییر آن از طریق آشوب های خیابانی امکان پذیر نیست. کمیته CPD در توضیح نظریه خود به دو عامل گردش قدرت و مسئولیت با رای مردم و در جریان انتخابات آزاد و پیوند عمیق دینی میان مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و نتیجه می گیرد که از اعتراضات نرم- بخوانید آشوب های خیابانی- فقط می توان تضعیف موقت نظام ایران و مشغول کردن آن به مسائل جانبی را انتظار داشت و با اجرای این پروژه امکان امتیاز گرفتن از جمهوری اسلامی ایران، مخصوصاً در معادلات سیاسی منطقه دور از انتظار نخواهد بود. همچنین طراح گزارش از جای خالی سفارت آمریکا در ایران به یکی از اصلی ترین دشواری های پیش روی آمریکا یاد می کند و توضیح می دهد که برنامه ریزی برای اجرای این پروژه بدون حضور دیپلمات های آمریکایی در ایران و تماس آسان آنها با افراد و گروههای هدف به سختی امکان پذیر است.

لذا برپایی دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران به عنوان یکی از راه کارهای ضروری یاد میشود که مأموریت اصلی آن ایجاد ارتباط و تماس با افراد و گروههای هدف در ایران خواهد بود. این درخواست مدتی بعد از سوی دولت بوش و با واسطه سفارت سوئیس به ایران ارائه شد که با مخالفت جمهوری اسلامی ایران روبرو گردید. لذا شواهد و قرائن و اسناد غیرقابل انکار به دست آمده کمترین تردیدی باقی نمی گذارد که سفارت انگلیس در ایران، دقیقاً در نقش سفارت تعطیل شده آمریکا ظاهر شده و مأموریت بر زمین مانده آمریکایی ها را بر عهده گرفته است."

* کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور در پی درج اظهارات امیدوار رضایی (برادر محسن رضایی) و از از اعضای ستاد محسن رضایی در برخی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری، با صدور اطلاعیه ای ضمن رد این اظهارات، از وی خواست تا با سخنان مستدل و جلوگیری از کلی‌گویی‌ها زمینه‌ پاسخگویی را فراهم کند.

* موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با روزنامه الحیات گفت: «اطلاعات ما نشان می‌دهد گروه‌های بسیار کوچک و کم تعداد، که در میان آنان عناصر گروهک مجاهدین خلق (منافقین) هم بودند، به راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز به نتایج انتخابات ایران نفوذ کردند که همانها آشوب و اغتشاش را در راهپیمایی‌ها ایجاد و آن را افزایش دادند»

* مازیار بهاری نماینده رسمی هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در ایران  طی نشست خبری خود اعلام کرد: «تجمعات غیر قانونی اساس و ستون انقلاب‌های رنگین هستند و در هر کجا که بخواهد چنین انقلابی صورت گیرد، ابتدا تجمعات غیر قانونی برپا می شود»

* سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای اعلام کرد: "دولت برآمده از انتخاباتی که ملت صحت آن را نپذیرفته و بر ابطال آن پای می فشارد، فاقد مشروعیت و وجاهت قانونی است."

* مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای اعلام کرد همچنان اعتراض به نتایج انتخابات را برای خود محفوظ می‌داند و خواستار آزادی بازداشت‌شدگان اخیر است.

* محمد حسنین هیکل روزنامه نگار مشهور مصری در گفتگو با الجزیره گفت: "۲ روز مانده به انتخابات ایران، ۱۸ هزار پیام با موضوع تقلب و ضرورت اعتراض به آن در سرویس اینترنتی توییتر منتشر شد که بعدها مشخص شد این پیام ها از سوی کاربران اسراییلی ارسال شده است."

* پارلمان نیوز در خبری به نقل از اسدا... بادامچیان نوشت: «اینکه برخی نامزدها می گویند ما به شورای نگهبان اعتماد نداریم خلاف قانون اساسی است. کسی که التزام به قانون اساسی داشته باشد باید طبق قانون اساسی شورای نگهبان را فصل الخطاب بداند.» وی در پاسخ به این سئوال که قانون اساسی می‌گوید اعضای شورای نگهبان باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند اما در انتخابات برخی از اعضای شورا از کاندیدای خاص حمایت کردند، اظهار داشت:«این عقیده شماست. شورای نگهبان در نهاد شورا همواره بی‌طرفی‌اش را حفظ کرده است، به همین علت است که به طور مثال در مجالس هشت گانه همه گونه از افراد در مجلس آمدند؛ دو مجلس اکثریتش دست یک جریان سیاسی و شش مجلس هم دست جریان دیگر بود. با توجه به آزادی که در کشور موجود است شخصی می‌تواند بگوید به شورای نگهبان اعتماد ندارم اما این حرف مبنای قانونی ندارد.»

* ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت ویژه بررسی روند انتخابات دهم ریاست جمهوری در برنامه‌ی گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حاضر شد تا به‌عنوان از هیئت ویژه که بر بازشماری آرای ۱۰ درصد صندوق‌ها در روز دوشنبه نظارت داشته است، به توصیف آنچه منجر به تأیید انتخابات شد، و چگونگی تشکیل و فعالیت هیئت ویژه بررسی انتخابات بپردازد. ابوترابی گفت: «علاوه بر ۶ نفر پیشنهادی (شامل دکتر ولایتی، دکتر حدادعادل، دکتر گودرز افتخارجهرمی و حجج اسلام آقایان دری نجف‌آبادی، رحیمیان و ابوترابی) قرار بود که از دکتر تابش، دبیر فراکسیون اقلیت مجلس و همچنین دکتر خباز، در جناح دیگر هم دعوت شود که آن‌ها حضورشان را منوط به نماینده بودن از طرف کاندیداهای معترض کردند.»

وی ادامه داد: «در دیدارهایی که با مهندس موسوی انجام شد، وی گفت که با حجت‌الاسلام محتشمی صحبت خواهد کرد و ما هم با او به یک راهکار برسیم، که ما هم جلسه ای را برگزار کردیم و چارچوب‌های عملیاتی از جمله تعیین میزان دقیق تعرفه‌های چاپ شده و در اختیار نهادن مازاد تعرفه‌ها به دست هیئتی مورد اعتماد، مقایسه اطلاعات ثبت شده در ته برگ‌های تعرفه با اطلاعات پایگاه جمعیتی کشور در یک سوم صندوق‌های سیار و معدل کسری از آن مثلاً ۲۰ درصد صندوق‌های غیرسیار به شکل تصادفی و بازشماری صندوق‌های مراکزی که بیش از واجدان شرایط در آنها رأی داده شده بود، تعیین شد.»

وی افزود: «پیگیری‌هایی انجام و جلسه دیگری هم با محتشمی برگزار و پیشنهادهای من هم از جمله این که شاید بررسی همه ته برگ‌ها خیلی قابل دفاع نباشد و بهتر است با رئیس ثبت احوال مشورت شود، مطرح شد.» ابوترابی‌فرد با اشاره به این که در مهلت تعیین شده شورای نگهبان، نمایندگان کاندیداهای معترض معرفی نشدند، گفت: «قرار بود که یکشنبه شب اعلام شود که این نمایندگان معرفی نشده اند و شورای نگهبان رأساً به اقدام به بازشماری خواهد کرد، که با خواهش بنده و موافقت آیت‌الله جنتی، مصاحبه انجام نشد. دوشنبه صبح پیشنهادی با امضای آقایان محتشمی و موسوی لاری که مقداری متفاوت بود دریافت شد ولی آقای محتشمی آن را پیشنهاد خود و آقای موسوی لاری به عنوان شخص حقیقی و کارشناس عنوان کردند، نه به نمایندگی از طرف مهندس موسوی، از این رو با یکی از شخصیت‌های برجسته نظام مذاکره شد تا این حرکت تداوم یابد ولی نتیجه لازم حاصل نشد و کار به شواری نگهبان سپرده شد تا بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها انجام شود.» ابوترابی‌ تصریح کرد: «هیئت ویژه نقش مهمی در ابهام‌زدایی داشت، به گونه‌ای که مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن چهره‌های مختلف از جریان‌ها و تفکرات متنوع سیاسی کشور حضور دارند، در بیانیه‌ای از نامزدها درخواست کرد که با هیئت همکاری و نماینده معرفی کنند.»

منبع: کتاب ۸ ماه نبرد مقدس

برچسب‌ها:

نظر شما