شناسهٔ خبر: 59265 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۲۱)

توصیه بی‌بی‌‌سی به طرفداران موسوی: اعتراض خود را روی اسکناس‌‌ها بنویسید!

فتنه 88

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.

دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

 

۱۳ تیر ۱۳۸۸

* پارلمان نیوز: مهدی کروبی در دیدار با خانواده های تعدادی از بازداشت شدگان متهم حوادث پس از انتخابات گفت: «مردم می‌دانند که آرایشان خوانده نشده است. یکبار در مناظره‌ها گفتم که حتی نن جون من هم می‌فهمد که وضعیت اقتصادی کشور بد است و امروز هم مطابق اخباری که از شهرها و روستاها به کرات به ما می‌رسد می‌گویم که اکنون تمام نن جون‌های ایرانی این پرسش را دارند که آیا در آرایی که به صندوق ریختند دخل و تصرف صورت نگرفته است؟» وی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: «امروز چرا یک مقام نظامی درباره پرونده هسته‌ای صحبت می‌کند و از اتحادیه اروپا می‌خواهد که اول از ایران عذرخواهی کند و بعد می‌تواند پای میز مذاکره بنشیند؟ حال آنکه این درخواست برعهده وزیرخارجه یا دبیر شورای امنیت ملی است.»

* قلم نیوز: گزارش تفصیلی کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی منتشر شد. در این گزارش موارد اعتراضی کمیته صیانت از آرا مورد اشاره قرار گرفته است. در بخشی از این گزارش آمده است: " تلاش گسترده بسیاری از مقامات و مسؤلان دولتی با بهره‌گیری از امکانات عمومی به سود آقای احمدی‌نژاد که به طور علنی و در منظر عموم انجام می‌شد و سکوت مسؤلان نظارت در قبال آن، شائبه اراده‌ای ناپیدا برای انتخاب مجدد آقای احمدی‌نژاد را جدی‌تر می‌نمود به طوری که در محافل مردمی به فراوانی شنیده می‌شد که همه تلاشی که مردم می‌کنند بی‌نتیجه است و تصمیم از قبل گرفته شده و آقای احمدی‌نژاد به عنوان فرد منتخب اعلام خواهد شد." هم چنین مواردی از جمله " افتتاح پروژه‌های عمرانی در دوره مشخص شده برای فعالیت انتخاباتی و استفاده از این اقدام جهت تبلیغ نامزد حاکم" و " توزیع سیب‌زمینی مجانی در نقاط مختلف کشور" و … از استنادات این کمیته جهت تقاضای ابطال انتخابات است.

* روزنامه صدای عدالت در یادداشتی نوشت: «اگر تمام دغدغه های میرحسین را در یک کلمه خلاصه کنیم آن "آرمانهای انقلاب" است. میرحسین بی شک تجسم یک اصولگرا و آرمانخواه ارزشهای اصیل انقلابی است که در عین باور عمیق به مبانی آن اعتقاد راسخی به اصلاح آن دارد.»

* نوروز: سید علیرضا حسینی بهشتی فرزند شهید بهشتی، با اشاره به برخی نمایندگان که قصد دارند از میرحسین موسوی شکایت کنند به آن‌ها و سایر نمایندگان مجلس توصیه کرد: "طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور را بدهید تا شجاعت و درایت اخلافتان در مجلس اول را زنده کنید."

* ۱۸۹ نفر از اساتید حفظ، قرائت، پژوهش و تفسیر قرآن کریم به همراه اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن تبریک حماسه بزرگ یوم‌الله ۲۲ خرداد تأکید کردند: «درخشان ترین حماسه ای که ملت ایران پس از یوم الله ۲۲ بهمن توانست با لطف خداوند بیافریند، حماسه عظیم یوم الله ۲۲ خرداد بود که چشم جهانیان را خیره کرد. همه جهان فهمید که تنها و تنها یک کشور است که در آن توده های عظیم ملت اند که تحت فرمان رهبری الهی، حرف اول و آخر را می زنند و صاحبان زر و زور و فریب را در آن جایی نیست ... جامعه قرآنی کشور به ولی و مقتدای خود عرض می کند که این ملت برگ ایستاده است تا همه وعده های حق، محقق و دشمنان حقو و عدل منکوب شوند؛ فلا تحسبن الله مخلف وعده رسله، ان الله عزیز ذوانتقام.»

* تلوزیون بی بی سی فارسی در گزارشی اعلام کرد: «میرحسین موسوی حالا حامیان خود را به ادامه مبارزه قانونی فراخوانده است ... از نوشتن اعتراض‌ها بر روی اسکناس گرفته تا پر کردن آسمان با بادکنک های سبز و در نهایت برنامه های تحریمی کالاها و خدمات دولتی، اما همه چیز به رنگ سبز و با استفاده از آخرین تکنولوژی و شیوه های مدرن.»

* کرگ رابرتز از مقامات وزارت خزانه داری دولت ریگان در یادداشتی که سایت اینفرمیشن کلیرینگ هاوس منتشر ساخت، نوشت: «بر اساس گزارش منابع متنوع که از انتخابات ایران گزارش ارائه می‌دادند، پیش از پایان شمارش آرا و بدون ارائه هیچ گونه مدرک مستدلی، آقای موسوی خودش را پیروز نامیده ‌بود و هرگونه نتیجه را قبل از اعلام به چالش کشید ... در حالی که موسوی به عنوان یکی از مردان هاشمی رفسنجانی معرفی شده بود، چرا نباید باور کرد که احمدی‌نژاد به همان ‌شکلی که هاشمی را با اختلاف زیاد شکست داده بود، همین نتیجه را در برابر موسوی نیز بدست آورده باشد؟ ... چرا موسوی با عملکرد خود بهانه‌ای به دشمنان غربی‌ کشورش می‌دهد تا از آن برای بی اعتبار کردن انقلاب ایران استفاده کنند؟ آیا موسوی بازیچه سازمان‌هایی شده است که با هزینه امریکا اداره می‌شوند؟»

محسن کدیور یکی دیگر از لیدرهای جریان اغتشاشات که به واسطه حضور در خارج از کشور و همکاری با بیگانگانی چون انگلیس، به یکی از تئوریسین‌های جنبش به اصطلاح سبز بدل شده، طرح تخیلی «حذف ولایت فقیه» را ارائه می‌دهد.

با وقوع حوادث پس از انتخابات و مرگ مشکوک چند تن از اغتشاش‌گران، جریان سبز به منظور ایجاد فضای مناسب جهت جذب نیروی فکری مردمی، به برگزاری مجلس ختم و یادبودهای متعدد برای کشته‌شدگان می‌پردازد. موسوی، خاتمی و کروبی ضمن دیدار با خانواده‌های مقتولان، هدایت افکار عمومی جهت مقصر جلوه دادن نظام را در دست گرفته‌اند. در یکی از همین مراسم‌ها که در آمریکا برگزار شده، محسن کدیور به سخنرانی در مورد وضعیت کشور می‌پردازد.

کدیور با اهانت به رهبری و زیر سؤال بردن عملکرد ایشان، مسئولیت همه حوادث پس از انتخابات را متوجه ایشان می‌داند.

کدیور در بخش دیگری از سخنرانی سخیف خود در آمریکا، به گمان خود در این مجلس با ولی فقیه اتمام حجت می‌کند و سه راه را پیش روی ولی فقیه می‌گذارد که نکته اصلی و هدف همه آشوب‌ها در بند سوم به شرح ذیل آمده است:«ولایت فقیه به طورکلی از قانون اساسی حذف شود. به پیش‌نویس قانون اساسی رجوع شود و جمهوری اسلامی منهای ولایت فقیه آغاز شود».

در پایان هم کدیور همراه با دشمنان ایران، جمهوری اسلامی را نوعی دیکتاتوری معرفی می‌کند.

خبر دیگر که در سایت‌های ضد انقلاب به چشم می‌خورد این است که حزب چپ آلمان، پس از یک دوره بررسی‌های غیرعلمی و غیرواقعی، طی قطعنامه‌ای مواضع خود را پیرامون حوادث پیش و پس از انتخابات و همچنین ساختار اقتصادی حاکم بر ایران اتخاذ کرد.در این گزارش که در رسانه‌هایی نظیر «دویچه وله» و «لوموند دیپلماتیک» به چاپ رسیده، سپاه در گامی دیگر مورد حمله شدید و سیل اتهام‌زنی قرار می‌گیرد.در این گزارش که آغازگر موج جدید عملیات گسترده روانی علیه سپاه به شمار می‌آمد، این نهاد به رانت‌خواری و دیگر اتهامات معرفی می‌شود.

آن‌چنان که از این گزارش و صدها اخبار جعلی دیگر پیرامون نقش سپاه پاسداران در آنچه سرکوبِ مردم خوانده می‌شود، رانت‌خواری اقتصادی و صدها نمونه دیگر نوشته می‌شود برمی‌آید، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره از نیروی پرتلاش سپاه و بسیج هراسان بوده و همانطور که گذشت از هیچ تلاشی جهت تضعیف این نیرو فروگذار نکرده‌اند.

در پی دستگیری ابطحی، زیدآبادی، قوچانی و عبدالله مؤمنی؛ مهدی کروبی بار دیگر از برخورد با اغتشاش‌گران و بازداشتِ عده‌ای از فعالان سیاسی که تمام توان خود را در راه ضربه به پیکره نظام به کار گرفته‌اند انتقاد کرد.

کروبی در دیدار با خانواده این چهار تن، بازداشتِ آنان را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: «عملکرد بعضی از مسئولین زمینه‌ساز بسیاری از بی‌اعتمادی‌ها به نظام می‌شود.»

کروبی بار دیگر به بحث تقلب در انتخابات اشاره کرده و تجمعات مردم را از آن جهت مسالمت‌آمیز می‌خواند که «آنان به دنبال آرای خود هستند و معتقدند نظام مرتکب خیانت در امانت شده است».

منابع: کتاب الیگارشی علیه جمهوری اسلامی و روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس

نظر شما