شناسهٔ خبر: 60930 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۳۵)

استعفای مشایی به مصلحت جریان اصولگرایی است

فتنه 88

۵ سال گذشت! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود. سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود. حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.

دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ....

۲۷تیر ۱۳۸۸

* آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع خبرنگاران گفت: «آقای هاشمی در خطبه دوم نماز جمعه دیروز تهران موضوع بذر تردید افشاندن را مطرح کردند که باید از ایشان پرسید چه کسی برای اولین بار این بذر را در جامعه گسترش داد؟ قبل از انتخابات چه کسی نامه بدون سلام به رهبر انقلاب نوشت و گفت «آتش فتنه را دور سازید» در حالیکه هنوز که انتخابات آغاز نشده بود، آیا این نامه بذر تردید نبود؟ باید با آنهایی که بذر تردید را در جامعه افشانده و کسانی که این بذر را آبیاری کردند که این بذر سر از زمین درآورده و به خیابان‌ها ریخته و به جان و مال مردم تجاوز کرده و دو هفته امنیت کشور را زیرسئوال برده، برخورد قانونی شود»

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مطرح شدن تشکیل کمیته صیانت از آرای مردم از سوی موسوی و کروبی عنوان داشت: «این امر نیز یک موضوع غیرقانونی بود که این موضوع نیز سبب ایجاد بذر تردید در جامعه شد» یزدی ادامه داد: «هاشمی‌رفسنجانی در نماز جمعه پیشنهاد می‌کند که بازداشت‌شدگان حوادث انتخابات آزاد شوند، ایشان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و باید به مسائل در حیطه کارشان بپردازند، کار آزاد یا بازداشت‌کردن دستگیرشدگان بر عهده دستگاه قضایی است» وی خطاب به هاشمی‌ گفت: «اگر شما طرفدار حفظ قانون هستید، چرا می‌گویید این افراد را آزاد کنید، شما می‌توانید بگویید که به پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر رسیدگی شود اما نباید از طرف دستگاه‌های قضایی حکم صادر کنید. اگر از من بپرسند که دستگیرشدگان را چه کار کنند، من می‌گویم که باید آنها را مجازات کنند، برای اینکه مملکت قانون دارد. من به عنوان یک فرد از آقای هاشمی رفسنجانی می‌پرسم که شما چه کاره هستید که می‌گویید دستگیرشدگان انتخابات باید آزاد شوند، اگر خیرخواه مردم و نظام هستید، باید توجه کنید که در بررسی‌ پرونده این افراد باید دقت بیشتری شود»

وی ادامه داد: «بعد از مسائل انتخابات و فتنه‌های این دوره و سخنرانی‌ مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد، سکوت طولانی‌ مدت آقای هاشمی رفسنجانی یعنی چه؟ آیا این سکوت نوعی حمایت و طرفداری و پشتیبانی از مخالفان و تاییدکردن اغتشاشات اخیر نیست؟» یزدی تصریح کرد: من به عنوان یک دوست و همکار آقای هاشمی رفسنجانی و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری از رئیس مجلس خبرگان می‌پرسم که اگر خیرخواه مردم و نظام هستید، چرا در این مدت سکوت کردید؟ چرا آدم‌کشی و تجاوز به حقوق مردم را محکوم نکردید؟ آقای هاشمی شما با همه سوابقی که داشته‌اید و دارید مصلحت کشور این طور ایجاب می‌کند. همه دلسوزان نظام به شما توصیه کرده بودند که این نماز جمعه باید وحدت‌آفرین باشد، شما با بیان این سخنان خود ایجاد اختلاف کرده‌اید.»

  یزدی در دفاع از عملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان گفت: «این وزارت کشور همان وزارت کشوری است که ریاست جمهوری هاشمی را اداره کرد.ریاست جمهوری خاتمی را اداره کرد. این شورای نگهبان همان شورای نگهبانی است که انتخابات ریاست جمهوری ایشان و آقای خاتمی را نظارت کردند. چطور آن زمان این بحث‌ها و حرف‌ها پیش نیامد اما قبل از انتخابات این دوره این مسئله و این بحث پیش آمد.» وی خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: «مسئله خیانت و تقلب در انتخابات را چه کسی مطرح کرد و کجا مطرح شد؟ در زمانی که هنوز انتخابات اعلام نشده بود! این چه معنا دارد؟ بذر تردید را چه کسی افشاند؟ باید با آنها برخورد شود. چه گروه‌هایی کمک کردند تا این بذر آبیاری شود و این همه فساد و فتنه در خیابان‌ها ایجاد شده و امنیت کشور را زیر سوال بردند.»

یزدی ادامه داد: بعد از انتخابات و فتنه‌ها و سخنرانی رهبری سکوت معنادار آقای هاشمی یعنی چه؟ آیا این تنها فقط یک سکوت است؟ این سکوت نوعی حمایت و طرفداری از جبهه مخالف و تایید صحنه‌های خیابانی است» وی خطاب به آقای هاشمی گفت: «این‌که می‌گویید فضا را طوری آماده کنید که هر کس حرفش را بزند یعنی چه؟ یعنی موسوی بگوید باید انتخابات باطل شود؟ چون در مناظره در مورد آقای هاشمی صحبت شده است؟ در واقع نمی‌دانم منظور ایشان چه بوده است؟» وی گفت: اگر من آن زمان (۴ سال آینده) در شورای نگهبان بودم هرگز صلاحیت میرحسین موسوی را تایید نمی‌کنم چرا که وی تا الان تن به هیچ قانون و حرف منطقی نداده است حتی در بازنگری از ده درصد صندوق‌ها یا نمایندگان او حاضر نشده‌اند و یا وقتی آمدند به وی گفتند که نتیجه تغییری نکرده است.»

* روزنامه اعتمادملی در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام به ارزیابی خطبه های هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران پرداخت: « او توانست به نحو شایسته‌ای به وظیفه و مسوولیت‌های اسلامی، اخلاقی و انقلابی خود عمل نماید. شاید برخی از معترضان رادیکال و افراطی بیش از اینها از هاشمی توقع داشتند اما آنان باید به هر حال واقعیت‌های انکارناپذیر جامعه‌مان را در نظر بگیرند. نفس اینکه او خواهان دلجویی از خانواده‌های داغدار شد به نفس اینکه او خواهان آزادی بازداشتی‌ها شد؛ نفس اینکه او پذیرفت نتایج انتخابات با تردیدهای جدی روبه‌رو ست و بالاتر از همه، نفس اینکه او به خواست و اراده ارکان قدرت تن نداد و مهر تایید به نتایج انتخابات ۲۲ خرداد نزد، بزرگترین نکات موضع‌گیری‌های او بود.»

* حسین شریعتمداری در واکنش به خطب های هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت: «هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران هیچ سخنی که مانع از تجمع هواداران موسوی و اقدامات آنها شود بر زبان نیاورد... او می خواهد همچنان از هر فرصتی که پیدا می کند برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات استفاده کند ... «هاشمی گفت مردم به نظام اعتماد ندارند ... هاشمی رفسنجانی گفت باید تردیدها در مورد انتخابات رفع شود... این اولین بار بود که یک مقام عالی رتبه ایران از بحران سخن می گفت» و... مطالب فوق بخشی از انبوه گزارش ها و خبرهایی بود که خبرگزاری های خارجی بلافاصله بعد از سخنان دیروز آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نمازجمعه تهران، با ذوق زدگی برای رسانه های خبری خود در آمریکا، اروپا و برخی از کشورهای منطقه مخابره کردند و رسانه های مورد اشاره نیز با استناد به آن به سیاه نمایی گسترده ای علیه جمهوری اسلامی ایران دست زدند! گفتنی است آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های دیروز نمازجمعه تهران تاکید کرده بودند نباید کاری کرد که باعث سوءاستفاده دشمنان اسلام و انقلاب شود!

شریعتمداری در پایان نوشت: «امید است آقای هاشمی رفسنجانی به این واقعیت توجه فرمایند که ماجرای امروز، ماجرای درگیری و رقابت دو جناح نیست، بلکه دشمنان بیرونی و برخی از دنباله های داخلی آنان، نظام اسلامی و انقلاب و امام را نشانه رفته اند. بنابراین، انتظار آن است که آقای هاشمی رفسنجانی به دشمنان تابلودار امام، ایران اسلامی و انقلاب فرصت سوءاستفاده ندهند.»

* مرتضی الویری، مسئول کمیته صیانت از آرای مهدی کروبی در گفتگو با رادیو فردا گفت: "در این فضا آقای هاشمی جامع‌ترین اظهارات را بیان کردند. خیلی از دوستان را دیدم که گفتند مطالب آقای هاشمی بیش از انتظارات ما بود، به این معنا که فکر نمی‌کردیم ایشان به این میزان جامع صحبت کنند. محور حرف‌هایی که مطرح کردند مطالبات مردم بود. البته انتظارات اصلاح‌طلبان بیشتر از مطالبی است که آقای هاشمی گفتند." وی ادامه داد: "مسئله آزادی زندانیان انتخاباتی که خوشبختانه آقای هاشمی هم به آن اشاره کردند برای ما بسیار حیاتی است."

* اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه ای سرگشاده خطاب به مشایی نوشت: "خبر انتخاب شما از سوی رییس‌جمهور قانونی موجب تعجب بسیاری از نیروهای ارزشی و دانشجویان آرمانخواه گشت که همگی بالاتفاق در انتخابات پیشین بار تخریب و توهین آقای احمدی‌نژاد توسط مخالفان را به دوش گرفته و از کاندیداتوری ایشان حمایت کرده بودند. چه آنکه تصور رایج در مجموعه نیروهای ارزشی بر این بود که دولت دهم با بهره‌جویی از تجربه ۴ ساله راه را بر هزینه‌های زائد بسیاری که نتیجه بی‌تجربگی‌ها و اشتباهات شخصی بود را خواهد بست.

 

در این شرایط دانشجویان آرمانخواه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بر مبنای همان استدلالی که در هر دو انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ بهترین انتخاب را آقای احمدی‌نژاد می‌دانست و صراحتا از ایشان حمایت کرد، مصلحت امروز جریان اصولگرایی و خط تحقق آرمان‌های امام راحل را در استعفای هر چه زودتر شما از سمت معاونت اولی ریاست جمهوری می‌داند. بدان امید که با توجه به سابقه شما در ماجرای «دوستی با مردم اسرائیل» و موضع‌گیری صریح رهبری در قبال آن، متاسفانه نامه نه چندان مودبانه شما به رهبر انقلاب و البته موارد بسیار دیگر، انتخاب شما سبب ایجاد اختلاف میان دولت دهم و بدنه مردمی که راه خود را در کلام رهبری عزیز می‌جوید، نگردد."

* حزب مشارکت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "مردم انتظاری جزء این ندارند که مشروعیت دولت برآورده از تقلب در ارکان نظام به رسمیت شناخته نشود."

* محسن مخملباف در مصاحبه با رادیو فردا با اشره به خطبه های نمازجمعه هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: «‏من اطلاع دقیق دارم که خاندان آقای هاشمی در یک ماه اخیر بسیار مؤثر بوده و هر وقت آقای هاشمی خواسته کمی متمایل به راست شود، با خشم فرزندان خود روبرو شده است و آن‌ها توانسته‌اند مواضع متعادل‌تری را به او تحمیل کنند‏. نباید نقش خاندان آقای هاشمی را در این میان نادیده گرفت‏.‏ فائزه هاشمی طی ۲ دهه گذشته‌ی همیشه مواضع روشنی هم به نفع جنبش زنان و هم به نفع دموکراسی‌خواهی داشته است‏.

 

‏آقای هاشمی فضا را به نفع جنبش مردم تغییر داد و به نظر من تمام اینها نشانه قدرت جنبش سبز مردم است و این را باید یک پیروزی دیگر برای جنبش محسوب کرد‏.» مخملباف تأکید کرد‏: «صحبت‌های آقای هاشمی خلاف انتظار من بود‏.‏ اگر چه برای جنبش سبز، حضور مردم مهم‌تر از صحبت های آقای هاشمی قلمداد می‌شد، اما وقتی او به نفع جنبش صحبت کرد و بر خلاف همیشه که از منافع نظام و رهبری دفاع می‌کرد، این بار با زیرکی برخی از خواست‌های جنبش را مطرح کرد‏. به عنوان مثال، او از آزادی زندانیان سیاسی، برداشتن سانسور از مطبوعات، نقد صدا و سیما، درخواست حضور مخالفان در صدا و سیما برای ابراز انتقادات و بازگرداندن اعتماد مردم صحبت کرد‏. کار تازه‌ای که آقای هاشمی انجام داد، حمله به کشتار مسلمانان در چین بود. ‏این هم به نفع جنبش است، چون اکنون چین و روسیه متحد جمهوری اسلامی در مقابل تحریم های دنیا هستند‏.»

منبع: کتاب ۸ ماه نبرد مقدس

نظر شما