شناسهٔ خبر: 60933 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۳۶)

هاشمی‌ سخنان ساختارشکنانه فائزه را تکذیب می‌کند/ افزایش موج انتقادات از انتصاب مشایی

گناه نابخشودنی

۵ سال گذشت! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود. سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود. حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.

دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ....

۲۸ تیر ۱۳۸۸

* الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی تحت عنوان «17 سوال از هاشمی رفسنجانی» که در روزنامه ایران منتشر شد، نوشت: «بنده به همراه هیأت منتخب مجلس برای پیگیری حوادث بعد از انتخابات، چهارشنبه 27 خرداد خدمت ایشان رسیدیم، ایشان در آن نشست فرمودند که «آقای موسوی به فراتر از ابطال انتخابات فکر می‌کند» آیا در مقابل این خواسته موسوی اقدامی انجام داده‌اند که ایشان را به تمکین به قانون و ساختارهای قانونی نظام متقاعد کنند؟ در نشست دومی که به همراه هیأت منتخب مجلس خدمت ایشان بودیم، نقل شد که خانم فائزه ‌هاشمی در مصاحبه‌ای در روز راهپیمایی دوشنبه 25 خرداد در مسیر خیابان آزادی تهران، حرف‌های ساختارشکنانه‌ای زده‌اند که ایشان با تکذیب این مسئله سی‌دی این صحبت‌های 11 دقیقه‌ای را تقاضا کردند که برای ایشان ارسال شد، ولی تا امروز هیچ واکنشی از ایشان مشاهده نشده‌ است. آیا صلاح می‌دانند که آن صحبت‌ها در اختیار افکار عمومی قرار گیرد؟»

* کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در در گفتگو با فارس در پاسخ به اظهارات هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه هفته  پیش تهران که گفته بود «متأسفانه از این فرصت 5 روزه‌ای که رهبری انقلاب به شورای نگهبان دادند و گفتند که عقلا و موجهین را بیاورید تا بررسی کنند و اعتماد مردم را جلب کنیم استفاده خوبی نشد» گفت: «همان‌گونه که در نامه‌ دبیر شورای نگهبان هم آمده است آقای جنتی فرصت را برای اطمینان و اعتماد بیشتر درباره انتخابات از مقام معظم رهبری درخواست کرد نه برای کار دیگر. در مهلت پنج روزه، رایزنی‌های مختلفی را با سران نظام، مراجع عظام، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی از جمله آقایان ناطق نوری و هاشمی شاهرودی انجام دادیم و در این مهلت زمانی شخص بنده علیرغم پیگیری‌های مکرر، با مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تماس گرفتم و برای انجام دیداری با آقای هاشمی رفسنجانی درخواست وقت کردم که اعضا خدمت ایشان نیز برسند تا هم توضیحاتی از روند رسیدگی به شکایات ارائه شود و هم اگر موضوعی است ایشان بفرمایند تا مدنظر قرار گیرد اما متاسفانه به رغم پیگیری چندین باره، هیچ پاسخی از مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت نشد و آقای هاشمی رفسنجانی از فرصت قانونی برای ارائه نظرات خود استفاده نکردند و متاسفانه این فرصت هیچ گاه از طرف ایشان برای اعضای شورای نگهبان فراهم نشد» کدخدایی ادامه داد: «هیات ویژه بررسی روند انتخابات، از مصادیق اتم و اکمل عقلای سیاسی، اجتماعی و مذهبی بود که متاسفانه نامزدهای معترض به این هیات نیز پاسخی ارائه نکردند»

 

* حسین شریعتمداری مدیر مسئول رونامه کیهان طی یادداشتی که در این روزنامه منتشر شد، با انتقاد از معاونت اولی اسفندیار رحیم مشایی نوشت: "توده‌های عظیم مردم که با رأی 25 میلیونی خود و بالاترین رکورد در انتخابات ریاست جمهوری، آقای دکتراحمدی نژاد را به عنوان شایسته‌ترین نامزد برگزیده‌اند و برای حفظ دستاورد خویش در اولین گام با جبهه مشترک قدرت‌های بیگانه، دنباله‌های داخلی آنها و جماعتی از فریب‌خوردگان و توهم‌زدگان به چالش پرداخته و هزینه این چالش را هم تحمل کرده‌اند به یقین در برابر سایر توطئه‌ها نیز با قدرت خواهند ایستاد زیرا بر این باورند و می‌دانند که در انتخاب خود اشتباه نکرده‌اند و زمام امور اجرایی کشور را به دست مردی از میان خودشان با ویژگی‌های برجسته ساده‌زیستی، پاک‌دستی، مردم‌دوستی، مقاوم در برابر زورگویی بیگانگان، حامی محرومان و مستضعفان و مدافع ارزش‌های اسلام و انقلاب سپرده‌اند. اما اکنون که مردم برای انتخاب آقای احمدی‌نژاد به عنوان یک رئیس‌جمهور اصولگرا سنگ تمام گذاشته‌اند، از رئیس‌جمهور منتخب خود نیز انتظار دارند پای از بستر اصولگرایی بیرون نگذارد و حرمت رأی 25 میلیونی ملت را پاس بدارد. نگارنده چندماه قبل ضمن انتقاد به یکی از عملکردهای آقای دکتراحمدی نژاد، بر این نکته تأکید ورزیده بود که احمدی‌نژاد نیز مثل هر انسان دیگری جایز الخطاست ولی خطاهای ایشان در مقایسه با ویژگی‌های برجسته و مثبت و بعضاً منحصر به فردی که دارد نهایتاً امتیاز او را از 100 به 90 کاهش می دهد ... از این رو وقتی آقای دکتراحمدی‌نژاد در سفر اخیر خود به مشهد، آقای اسفندیار مشایی را به عنوان معاون اول رئیس جمهور معرفی کرد، موجی از حیرت آمیخته با تأسف و نگرانی بر دل و جان قاطبه رأی‌دهندگان به آقای احمدی‌نژاد نشست و این اقدام آقای احمدی‌نژاد را فراتر از کج سلیقگی دانسته و نوعی بی‌اعتنایی - البته ناخواسته- به ملت تلقی کردند و به عقیده نگارنده حق داشته و دارند.

بعد از مواضع آنچنانی آقای مشایی که حداقل در دو مورد مشخص با ذوق زدگی دشمنان از یکسو و نهیب و ملامت شدید رهبرمعظم انقلاب از سوی دیگر روبرو شد، انتظار آن بود که آقای احمدی‌نژاد بلافاصله و بدون کمترین تاخیر و درنگ نامبرده را از معاونت خویش و ریاست سازمان گردشگری عزل کند ولی متاسفانه آقای رئیس‌جمهور نه فقط ایشان را عزل نکرد بلکه امروزه پست خطیر و بااهمیت تر معاون اولی ریاست جمهوری را به وی سپرده است و سؤال این است که جناب احمدی‌نژاد در شخصیت آقای رحیم مشایی چه ویژگی‌ها و امتیازاتی می‌بینند که هیچکس دیگر قادر به دیدن آن نیست؟! البته این نوشته صلاحیت آقای مشایی برای برخی از مدیریت های میانی و کم اهمیت را نفی نمی‌کند ولی آقای رحیم مشایی و معاونت اول رئیس‌جمهور؟!"

* حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس با انتشار یادداشتی در وب سایت شخصی خود خواستار عزل اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی رییس جمهور شد. در قسمتی از این یادداشت آمده است: "بنده در یکی از نطق‌های مجلس که پس از اظهار نظر آقای مشایی درباره دوستی با مردم اسرائیل بود،‌ خطاب به آقای احمدی نژاد گفتم که به فرموده حضرت امیر علیه السلام در برخورد با دوستانتان با اطمینان کامل برخورد نکنید و همواره درجه‌ای از احتمال خطا درباره ایشان را در نظر بگیرید. در این بند از یادداشت خود قصد ندارم که آقای مشایی را متهم کنم اما همواره در ایام انتخابات نکته ای ذهنم را به خود مشغول کرد و البته همچنان در ذهنم لانه کرده و آن این که چرا در CD طراحی شده توسط جریان انقلاب مخملی با عنوان 90 سیاسی که در چندین قسمت مجزا و کوتاه به منظور تخریب احمدی نژاد طراحی شده بود،‌ هیچ قسمتی به آقای مشایی اختصاص نیافته بود؟! همه شاهد بودیم که در لوح فشرده 90 سیاسی، فیلم ها و تصاویر مختلفی در باره موضوعات مختلف که تلفیقی از راست و دروغ بود،‌ کنار هم چیده شده بود و این درحالی است که آقای مشایی با توجه به حساسیت بالای نخبگان و عموم جامعه می‌توانست یکی از موضوعات آن باشد! در این خصوص، هم فیلم اظهار نظر عجیب آقای مشایی درباره دوستی با مردم اسرائیل و هم موضعگیری مراجع تقلید،‌ مجلس،‌ مطبوعات و شخصیت‌های حامی احمدی نژاد و هم انتقاد رهبری در نماز جمعه نسبت به این موضع اشتباه آقای مشایی و البته پیگیری آن در آرشیوها مانند موارد دیگر موجود بود علاوه بر این، موضوعات مهم دیگری مانند جلسه رقص در ترکیه - که البته آقای مشایی آن را تکذیب کرد و هیچ مستندی مبنی بر حضور وی در آن جلسه وجود نداشت- و یا جلسه دفع زدن در یک همایش سازمان میراث به هنگام حمل قرآن - که در این مورد هم آقای مشایی حضور نداشت و انتقاد جدی به وی وارد نبود - وجود داشت که با توجه به هدف طراحان و تولید کنندگان لوح فشرده 90 سیاسی برای تخریب دکتر و ایجاد تشکیک در وی قابل استفاده بود، بویژه که تمام این در مطبوعات و سایت‌های تخریب کننده دولت انتشار یافته بود و زمینه پذیرش آن وجود داشت. شاید تنها برخی از اطرافیان آقای مشایی در سازمان میراث که در گذشته ارتباط نزدیکی با شخصیت‌های جبهه رقیب داشته‌اند و یا تولید کنندگان این CD که در این انتخابات در یک جبهه سیاسی هم قسم شده بودند،‌ تنها کسانی باشند که بتوانند به این شبهه پاسخ دهند؟!

 

از سوی دیگر ‌مخالفان احمدی نژاد که عمده مخالفت آنها با ایشان به دلیل پافشاری وی بر ارزش های انقلاب و هماهنگی این مواضع با جهتگیری های رهبری است،‌ در چند روز گذشته تلاش کرده‌اند که از این انتصاب در راستای اهداف سیاسی خود بهره ببرند و با سینه چاک کردن در برابر متدینین و بویژه مراجع تقلید،‌ کوشیده‌اند تا این تصمیم رییس جمهور را نشانه‌ای برای مخالفت ایشان با نخبگان سیاسی و مراجع تقلید جلوه دهند. این دلسوزی‌ها با توجه به مواضع و عملکرد این جریان درگذشته، هرگز درباور جامعه از سر خیرخواهی تلقی نمی گردد. اینجانب به عنوان یکی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی، همچنان به دفاع معقول از رییس دولت نهم و دهم افتخار می‌کنم و بر آن اصرار دارم،‌ هرچند برای حفظ سلامت این راه،‌ انتقادات درون گفتمانی را امری لازم می‌دانم و در موضوع اخیر، همانطور که اشاره کردم اشکال این انتصاب را در خصوص دولت دهم ساختاری و قانونی می‌دانم و با توجه به ویژگی‌های فردی و نوع حساسیت‌های جامعه نسبت به آقای مشایی، در مدت باقی مانده از دولت نهم و در طول عمر دولت دهم - در صورت اصرار رییس جمهوربر این حکم - اشکالی مبنایی و با هزینه اضافی می‌بینم."

* عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر در یادداشتی که خبرگزاری فارس آن را منتشر ساخت، خواستار عزل اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی رییس جمهور شد.

* بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق علیه السلام، امیرکبیر، تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی‌شریف، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و علم و صنعت طی نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور نوشتند: "حامیان حضرتعالی با معیارهایی شما را انتخاب کرده‌اند و تک‌تک حرکات شما و دولت دهم را با همان معیارها خواهند سنجید. حامیان شما و مردمی که به شما رای دادند، از آنانی نیستند که چشم‌بسته پشت سر شما به راه بیفتند و هر عمل شما را ولو خلاف اصول اسلام ناب، قانون و منطق باشد، مورد تایید قرار دهند. همان‌طور که این رای قاطع ملت، پشتوانه اصلاحات اساسی در جهت پیشرفت انقلابی کشور است، به همان میزان نیز، سدی محکم‌تر از گذشته در برابر انحرافات در عملکردهای دولت دهم خواهد بود." در ادامه این نامه سرگشاده ضمن انتقاد شدید از انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاونت اولی رییس جمهور آمده است: "جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد! فراموش نکنید که شما نماینده‌ منتخب خط حقیقی امام شده‌اید. آسیب اشتباه شما، تنها به شخص شما یا دولت نخواهد رسید، بلکه هر اشتباه این دولت -چه در انتصابات و چه در عملکردها- چندین برابر به کند شدن بالندگی این جریان و ناامیدی مستضعفان و مردم حامی‌اش خواهد انجامید.

 

بدانید که فرزندان امام و رهبری به خاطر اصول‌شان قاطعانه با هر انحرافی که از این خط سر بزند، برخورد خواهند کرد و از آنجا که در این شرایط خطیر کشور -که دشمنان داخلی و خارجی خط امام در کمین نشسته‌اند-، هر خطای دوستان، هزینه‌های جبران‌ناپذیری را وارد خواهد نمود، در صورت عدم اثرگذاری تذکر زبانی و قانع نشدن، بدون اغماض و مسامحه دست به اقدام عملی برای اصلاح خواهند زد."

* سایت اسفندیار رحیم مشایی: «چند سایت در اقدامی هماهنگ با درج عنوان مشایی از معاون اولی استعفا داد با نیت خاص شروع به تخریب دولت کردند، این خبر شایعه و دروغی بیش نیست و این شایعات از طرف دشمنان ولایت و دولت کریمه ساخته و پرداخته شده است.»

* پارلمان نیوز: عباس آخوندی و بیژن زنگنه به عنوان نمایندگان میرحسین موسوی در نامه ای سرگشاده خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل «هیاتی از رجال ملی و مورد اعتماد مردم که اظهار نظر آنان موجب جلب اعتماد عمومی و آرامش جامعه شود» را از سوی شورای نگهبان شدند. در ادامه این نامه سید حسن خمینی، محمدی ری شهری و گودرز افتخار جهرمی به عنوان اعضای این هیات مورد پیشنهاد قرار گرفتند.

* جمعی از فضلا وطلاب حوزه علمیه قم در نامه‌ای سرگشاده با عنوان "عامل فتنه و اختلاف در قم کیست؟"، به افشای نگارنده‌ی نامه‌های تفرقه‌آمیز به نام روحانیون قم علیه رهبری، مراجع و انقلاب اسلامی پرداختند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «با پیگیری جمعی از فضلای حوزه علمیه قم مشخص شد که این شخص، سید ضیاء مرتضوی از عوامل باند مهدی هاشمی معدوم ومرتبطین منتظری است.»

* حشمت طبرزدی از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با رادیو فردا گفت: "من جزو منتقدان سرسخت آقای رفسنجانی بودم و در نهایت به عنوان مخالف کلیت جمهوری اسلامی درآمدم ولی اکنون شرایط خیلی تغییر کرده است. در شرایط فعلی آقای رفسنجانی به یک اپوزیسیون درونی نظام تبدیل شده و کسی که اکنون صحبت می کند دیگر همان رفسنجانی سابق نیست. آقای رفسنجانی یکی از سخنان تاریخی خود را مطرح کرد. او با صراحت اعلام کرد که رژیم با بحران رو به رو است و اعتماد مردم از حکومت سلب شده است. تریبون نماز جمعه علی الاصول باید سنگر دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی و سیاست های رسمی نظام باشد اما آقای رفسنجانی دقیقاً برخلاف این عمل کرد و به نحوی از موضع مخالفان حرف زد. به نظر من آقای رفسنجانی نه تنها بنا نداشت فضا را آرام کند بلکه صحبت های او تحریک کننده هم بود و عمد داشت به قضایا دامن بزند. حکومت اگر بخواهد مسالمت آمیز و دیپلماتیک مسائل را حل کند باید به جناح اصلاح طلب امتیاز بدهد."

منبع: کتاب  8 ماه نبرد مقدس

نظر شما