شناسهٔ خبر: 57968 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۱۰)

درخواست مخملباف برای به رسمیت نشناختن دولت ایران/آیت‌الله یزدی: موسوی به تدریج دارد جوهره خود را نشان می‌دهد

فتنه 88

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.
دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

۱ تیر ۱۳۸۸

* فارس: علی اصغر شریفی راد جانشین ستاد انتخابات کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برای اولین بار در طول ۳۰ سال برگزاری انتخابات، آراء نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک شعب اخذ رأی (صندوق ها) منتشر شده است گفت: «پیش از این در دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری ارائه آمار به تفکیک صندوق به صندوق به نوعی محرمانه تلقی می شد و ماه ها پس از برگزاری انتخابات، نتایج آراء به تفکیک استان به استان و شهرستان به شهرستان در مجلد های مخصوص، چاپ و فقط برای برخی مسئولان ارسال می شد، اما ستاد انتخابات کشور در این انتخابات تصمیم گرفت در جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی نه تنها تعدادآراء نامزدها را استان به استان و شهرستان به شهرستان بلکه صندوق به صندوق نیز منتشر کند»

* ایلنا به نقل از آیت ا... یزدی نوشت: "موسوی به تدریج دارد جوهره خود را نشان می‌دهد ... تعدادی از نمایندگان هر یک از کاندیداها از جمله نمایندگان آقای میرحسین موسوی به اعترافات صریح که مدارک آن در شورای نگهبان موجود است، به سالم برگزار شدن انتخابات تصریح کرده‌اند."

* مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای اعلام داشت: "جناب آقای مهندس میرحسین موسوی که در طول سالیان دفاع مقدس نخست وزیر این کشور بوده پس از بیست سال رصد کردن اوضاع کشور امروز احساس خطر کرده است و برای نجات کشور از مدیریت غلط چهار سال گذشته به میدان آمده و در مدت کمتر از سه ماه میلیون‌ها انسان شیفته امام خمینی را با یاد و نام آن عزیز به صحنه آورده است، ... آیا چنین شخصیتی به جای آنکه مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرد، باید توسط همان‌هایی که در آن زمان در برابر امام صف‌‌آرایی می‌کردند و نیز خلاف آنان امروز مورد عتاب قرار گیرد و آنچه زیبنده خود آنان است به مهندس موسوی نسبت دهند؟ ... ما قویاً از جناب آقای مهندس میرحسین موسوی حمایت می‌کنیم و در برابر تهمت‌های ناجوانمردانه و از آن جمله تهمت تسبیب اغتشاش‌ها به ایشان از وی دفاع می‌کنیم و عامل همه اغتشاش‌ها و زخمی شدن‌ها و دیگر خساراتی را که به مردم وارد شده است، کسانی می‌دانیم که بی‌جهت شهر را به صورت پادگان نظامی درآورده‌اند و آنها باید شناسایی و محاکمه شوند."

* پایگاه اینترنتی کامن دریمز: «سران بریتانیای کبیر و آلمان نیز به خط عملیات تبلیغات روانی آمریکا وارد شده‌اند. بطوریکه دیوید میلیبند، وزیر خارجه بدنام انگلستان در دیدار وزرای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، نسبت به صحت پیروزی احمدی‌نژاد ابراز تردید کرد. البته مشخص است که میلیبند هیچ منبع اطلاعاتی مستقلی ندارد و خیلی ساده دستورالعمل‌های واشنگتن را دنبال می‌کند، به طوریکه تنها به ادعای بدون پشتوانه کاندیدای شکست خورده انتخابات ایران استناد می‌کند؛ کاندیدایی که از سوی آمریکا بر احمدی‌نژاد ترجیح داده می‌شد. از سوی دیگر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز از سفیر ایران خواست تا شفافیت بیشتری در انتخابات ایران ایجاد شود. گزارش‌های زیادی وجود دارد که از برنامه دولت آمریکا برای بی‌ثبات‌سازی ایران خبر می‌دهند. گزارش‌هایی وجود دارد که حاکی از کمک مالی دولت آمریکا به بمب‌گذاری و کشتار در داخل ایران است.»

* مجتبی واحدی در سرمقاله روزنامه آفتاب یزد نوشت: «تردیدی وجود ندارد که بهترین زمان و مکان برای اغتشاشگران، روزها و مکان‌هایی است که مردم عصبانی و سرخورده درحال بیان اعتراضات خود هستند. در این شرایط، ممکن است اغتشاشگران وارد عرصه شوند تا هم عقده‌گشایی کنند و هم مردم و ماموران حکومتی را رودرروی یکدیگر قرار دهند تا بر عصبانیت‌های مردم افزوده شود و دوره اعتراضات، طولانی‌تر گردد.»

* شبکه ایران: «شیرین عبادی از حامیان نامزد شکست خورده در انتخابات از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم های علیه مقامات جمهوری اسلامی را تشدید کنند.»

فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در بیانیه ای اعلام کرد: «در روزهای گذشته تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب که نقش برجسته‌ای در جلب مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری داشته دستگیر شده‌اند. اتهام این افراد که بعضا از مسئولان نظام و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی بوده‌اند چه بود و چرا با برخورد امنیتی با نخبگان به نا آرامیهای سیاسی، اجتماعی دامن زده شد؟ با توجه به اینکه گفته می‌شود منافقین در اغتشاشات اخیر نقش داشته‌اند چرا از قبل این اقدامات پیش بینی و راهکارهای مقابله با آنها بکار گرفته نشد؟»

* حیدر رحیم پور ازغدی به نقل از خاطره ای از میرحسین موسوی پرداخت. رجانیوز با انتشار این خبر به نقل از وی نوشت: «همین آقای موسوی یک روز آشکارا گفت "فلانی ما سلطان را برداشتیم، باز می‌خواهیم برای خودمان شاه بتراشیم." یعنی نظرش درباره ولی فقیه عین شاه بود. امام (ره) را به عنوان منهای روحانیت به عنوان شخصیتی انقلابی قبول داشتند، بازرگان هم همینطور بود، رفیق من بود اما در اثر همین نوع نگاه‌ها بود که می‌گفت ما اسلام را برای ایران می‌خواهیم ولی شما ایران را برای اسلام می‌خواهید.»

* پارلمان نیوز: «علی لاریجانی رییس مجلس هشتم پیگیر تعیین وقتی برای حضور میرحسین موسوی در صدا و سیما و بیان اعتراضات او به نتیجه انتخابات است.»

* عباس سلیمی نمین در یادداشتی که خبرگزاری فارس آن را منتشر ساخت، با اشاره به بخشی از نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب، نکاتی را درخصوص ناآرامی‌های اخیر در کشور بیان و تأکید کرد: «نباید مردم را محدود به اطرافیان یا مرکز نشینان یا مرفهین پنداشت. این پنداره‌ها به توهمات انتخاباتی (که اطرافیان ایجاد می‌کنند) دامن می زند.»

* علی اکبر محتشمی پور و عبدالواحد موسوی لاری طی نامه ای سرگشاده خطاب به آیت ا... جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی نوشتند: "با توجه به اینکه ته برگ تعرفه های مصرف شده در شعب اخذ رای موجود می‌باشد، ترتیبی اتخاذ نمایید تا تمامی این تعرفه ها در اختیار کمیته‌ای مورد اعتماد دست اندرکاران انتخابات و نامزدها قرار گیرد سپس به نحو مقتضی فهرست اسامی رای دهندگان استخراج و با استفاده از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور - که دسترسی سریع به آن میسر است - تطبیق گردد؛ بدیهی است در این صورت تعداد دقیق رای دهندگانی که واجد شرایط قانونی بوده اند مشخص خواهد شد و تنها پس از انجام این مرحله است که بررسی و بازشماری آرای موجود در صندوق های مورد تردید و مقایسه نتایج حاصله با مفاد فرم های ۲۲ و ۲۸ دارای معنا و روشن کننده حقیقت خواهد بود."

*نشریه آمریکایی امریکن فری پرس: «در انتخابات اخیر محمود احمدی‌نژاد با ۶۳ درصد آرا پیروز شد. در شیوه‌ای قابل پیش‌بینی مخالفان ادعای تقلب کردند اما این یک تاکتیک قدیمی است چون حزب‌هایی که حمایت آمریکا را به دنبال داشته‌اند تلاش کرده‌اند تا از این تاکتیک در گرجستان، اوکراین، ازبکستان، بلاروس، صربستان و بسیاری از جاهای دیگر نیز استفاده کنند.» این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: «سیا به دنبال ایجاد جنگ داخلی در ایران است.»

* جهان نیوز: «غلامحسین حیدری رییس دانشگاه آزاد واحد رودهن، در اقدامی با هدف دامن زدن به اعتراضات امروز اعلام کرد: "کلیه امتحانات ساعت ۲ به بعد این دانشگاه تا ۱۳ تیرماه در اعتراض به کشته شدن دانشجویان در حوادث اخیر لغو می‌شود." اعتراض به کشته شدن دانشجویان در کوی دانشگاه تهران در حالی صورت گرفته است که پیگیری‌های مسئولین دانشگاه تهران نشان داد دانشجویانی که اسامی آن‌ها به عنوان کشته شدگان به صورت وسیع در برخی سایت‌ها مطرح شده، ۴ نفر از این اسامی اصلاً در لیست دانشجویان دانشگاه تهران قرار ندارد و یک نفر باقی مانده نیز در سلامت کامل به سر می‌برد، اما اصلاً در کوی دانشگاه ساکن نیست. برخی از آشوبگران به بهانه واهی عدم صحت نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چند روز اخیر، درصدد آن هستند اعتراضات خیابانی را به محافل دانشگاهی کشانده و با متشنج کردن محیط دانشگاه، در روند برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها اخلال ایجاد کنند. این اقدام آن‌ها به منظور همراه کردن دانشجویان با این اغتشاش‌ها بوده لذا سعی دارند با ناامن کردن فضای دانشگاه‌ها و به تعویق افتادن امتحانات، از دانشجویان نیز در این فضا استفاده کنند.»

* حسن لاهوتی فرزند فائزه رفسنجانی در گفت‌وگو با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی گفت: «در راهپیمایی روز شنبه در خیابان آزادی ساعت ۵ بعد از ظهر، مادر، خواهرم و یکی از بستگان از سوی افراد غیر انتظامی بازداشت شدند‏. مادرم را بعد از شناسایی و نه به‌عنوان تظاهرکننده بازداشت کردند‏. نیروهایی که ایشان را بازداشت کردند، نیروهای انتظامی نبودند، بلکه نیروهای امنیتی بودند‏.»

وی در پاسخ به سؤال بی‌بی‌سی درباره اتهام وارده به مادرش گفت: «تشویق مردم برای تظاهرات و شرکت خود وی در این تظاهرات. یعنی وی را به‌عنوان عامل آشوب بازداشت کردند‏.» لاهوتی ادامه داد: «به همراهان مادرم گفتند که می‌توانند بروند، ولی خود ایشان (فائزه هاشمی) باید بمانند و تعهد بدهند‏.»

محسن مخملباف از ایتالیا درخواست می‌کند دولت ایران را به رسمیت نشناسد.ارائه راهکارهای مقابله با مأمورین توسط محسن سازگارا نیز از دیگر اخبار مربوط به تحرکات رسانه ای ضد انقلاب در روز گذشته است .

شلوغی و آشوب عناصر منافقین در سطح شهر همچنان ادامه دارد، آشوب‌ها شب هنگام تشدید می‌شود و کار به آتش‌زدن سطل زباله‌ها، مغازه‌ها و خانه‌های مردم شریف تهران نیز کشیده شده است. تنش‌آفرینی در سایر شهرها موفق نبوده و بیگانگان به طور عمده بر ایجاد آشوب در تهران متمرکز شده‌اند. استراتژی عناصر فتنه‌جو همان استراتژی منافقین صدر انقلاب است. اتوبوسِ حامل مردم را متوقف، مسافران آن را پیاده کرده و در سطح شهر آتش می‌زنند. به نیروهای بسیج و هر که شمایل حزب‌ اللهی دارد حمله و تمامی سعی خود را کرده‌اند که خیابان‌های شهر را برای مردم ناامن و برای فتنه‌جویان، مأمن امنی برای عقده‌گشایی‌های ۳۱ ساله خود سازند.

 صبح امروز سران سه قوه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. دادستان کل کشور ضمن تأیید این دیدار، موضوع دیدار مسئولان با رهبری را بررسی حوادث پس از انتخابات عنوان کرد. دری نجف‌‌آبادی در این مصاحبه تمام اقشار جامعه به خصوص جوانان را به رعایت قانون و حفظ کرامت جامعه فراخواند و آحاد ملت را به پیروی از قانون و حل مشکلات در مجرای عدالت اسلامی دعوت کرد. وی همچنین با اشاره به وضع کشور و ایجاد آشوب داخلی با همکاری سران فتنه و دشمنان خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از خواص، درخواستِ پیوند با رهبری و پایان دادن به بحران‌سازی داشت.

در این جلسه مقام معظم رهبری ضمن دستور به شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به شبهات انتخابات و رفع تناقض‌گویی‌ها، برخورد مقتدرانه با تفرقه‌افکنان را خواستار شدند و فرمودند: «انتظاری که از شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات انتخاباتی می‌رود این است که مصالح ملی را بر منافع فرد ارجح بداند و نهایتاً براساس مستندات موجود طوری تصمیم‌گیری کند که اعتماد مردم به مسئولان را مجدداً احیا نماید».

 در پی یاوه‌گویی‌ها و سخن‌پراکنی‌های دشمنان قسم خورده‌ نظام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن انتشار بیانیه‌ای برای برخورد با عوامل فتنه و آشوب پس از انتخابات اعلام آمادگی کرده و دشمنان نظام به ویژه آمریکا، انگلیس و اسرائیل را که سعی در مخدوش کردن چهره نظام سیاسی کشور داشتند را از دخالت در امور کشورمان برحذر داشته و به فتنه‌گران داخلی هشدار داده است که اصرارشان برای عبور از خط قرمز نظام، اقدامی علیه منافع و امنیت ملی است. در این بیانیه با اشاره به بیانات روشنگرانه و قاطعانه رهبر معظم انقلاب در قبال برنامه‌ریزی و تلاش سران استکبار و رسانه‌های صهیونیستی در گسترش بلوا و آشوب و انجام اعمال مجرمانه و تروریستی تأکید می‌شود: «در شرایطی که شخصیت‌ها، نخبگان و گروه‌های مرجع با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در نماز جمعه، بر گفتمان پایبندی به قانون و پرهیز از قانون‌گریزی به عنوان تنها راه‌حلِ برون‌رفت از چالش‌ها و شبهات مطرح شده پیرامون انتخابات تأکید ورزیده‌اند، جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد که تداوم روند اقدامات غیرقانونی و ایجاد اغتشاش، آشوب، تخریب اموال عمومی و نیز تعرض به جان و مال مردم از سوی اغتشاش‌گران حکایت از توطئه‌ای بزرگ علیه انقلاب و ملت ایران می‌کنند.»

در این بیانیه تصریح شده است: «دعوت به تجمعات و اعتراضات غیرقانونی از سوی برخی کاندیداها و ناتوانی آنان در مهار تبعات آن در روزهای اخیر، منجر به ارتکاب اعمال مجرمانه و ایجاد بلوا، آشوب و اخلال در نظم و امنیت شهر شده است.»

منابع: کتاب الیگارشی علیه جمهوی اسلامی و روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس

برچسب‌ها:

نظر شما