شناسهٔ خبر: 63033 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۵۲)

انتقاد دانشجویان از مواضع مطهری در قبال فتنه/ چرا با ظلم برخورد گزینشی دارید؟

گناه نابخشودنی

۵ سال گذشت! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود. سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود. حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.

دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ....

۱۳ مرداد ۱۳۸۸

* در بازخوانی کیفرخواست برخی متهمان پس از انتخابات در دادگاه و در جمع خبرنگاران عنوان شد: «در بازرسی از منزل بهزاد نبوی عضو مؤثر و محوری سازمان مجاهدین اسنادی دال بر جعل سند با هدف تشویش اذهان عمومی به دست آمده است. هم چنین افرادی که با لباس سپاه پاسداران قصد پرتاب نارنجک دست ساز داشتند دستگیر شدند. تعدادی از عوامل بمبگذار نیز که در روز انتخابات قصد بمبگذاری در مناطقی همچون چیذر، حسینیه ارشاد، نارمک، بهارستان و ... را داشتند دستگیر شدند»

* روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «در پی تاکید مقام معظم رهبری بر برخورد دقیق و قانونی با عوامل تعرض به حقوق شهروندی و اقدام فوری هیات ویژه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بازدید از بازداشتگاه تعطیل شده کهریزک و تحقیق از مسوولان بازداشتگاه، مقامات و ماموران انتظامی و قضایی و نیز دیدار با بازداشت‌شدگان و خانواده‌های افراد آسیب دیده در اغتشاشات اخیر و بررسی گزارش‌های بیمارستانی و پزشکی قانونی به پیشنهاد این هیات تمام افراد خاطی اعم از مسئولان و ماموران انتظامی و قضایی مربوطه از مسئولیت‌های خود برکنار می‌شوند و پرونده‌های انتظامی و قضایی آنان برای رسیدگی به تخلفات و اتهامات تشکیل می‌شود»

* قلم نیوز: «مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه‌ای از برگزاری دادگاه متهمین حوادث پس از انتخابات گلایه کرد و آن را "صحنه نمایشی" توصیف کرد. »

* ایرنا: آیت ا...  ابوالقاسم خزعلی رییس بنیاد بین المللی غدیر در سومین روز از نشست های تخصصی مهدویت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با رد کردن ادعای تقلب در انتخابات گفت: «شورای نگهبان در زمان قانونی تحقیقات لازم را انجام داده است و به همه کاندیدا نیز اعلام کرد که نمایندگان خود را معرفی کنند و پنج روز نیز مهلت داده بود. »

 

وی اظهار داشت: «حتی فرزند شهید بهشتی نیز همصدا با مخالفان نظام موضوع تقلب در انتخابات را مطرح کرد، اگر ما به امثال آیت ا... جنتی اعتماد نداشته باشیم باید به چه کسی اعتماد کنیم؟ » وی تاکید کرد:«هر کسی که علیه نظام، اسلام وانقلاب توطئه کند باید طرد شود و من اگر همسر و فرزندانم مخالف با مصالح نظام و انقلاب سخنی بگویند آنها را طرد می‌کنم. »

* حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله شاهرودی رییس قوه قضاییه نوشت: «همانگونه که مستحضرید در حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری وقایعی در کوی دانشگاه تهران به وقوع پیوست که موجب تاثر فراوان علاقمندان به انقلاب و نظام گردید، به گونه‌ای که رهبر عظیم‌الشان انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند: "انسان دلش خون می‌شود از بعضی از این قضایا بروند کوی دانشگاه جوان ما را دانشجویان را آن هم دانشجویان مومن و حزب‌اللهی را نه آن شلوغ کن‌ها را مورد تهاجم قرار دهند آن وقت شعار رهبری هم بدهند. "» در ادامه این نامه آمده است:  «در شب ۲۵ خرداد ماه سال جاری در خیابان‌های اطراف کوی دانشگاه تهران تعداد محدودی دانشجو به همراهی افراد غیردانشجو ـ که خود را در میان دانشجویان قرار داده بودند ـ تا نیمه‌های شب ضمن تجمع، اقدام به سر دادن شعارهای تند علیه نظام نموده و با پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به سوی نیروهای انتظامی به زد و خورد با آنان پرداختند.

 

با ورود تعدادی از افراد لباس‌شخصی به داخل کوی و مقارن با آن ورود نیروی انتظامی به کوی، اغلب افراد اغتشاشگر صحنه را ترک کرده و از سمت شمال کوی اقدام به فرار می‌نمایند و تعداد محدودی نیز به اتاق‌های خوابگاه و یا کتابخانه پناه می‌برند. رفتار و برخوردهایی که با دانشجویان مستقر در کوی انجام گرفته است ـ که بیشتر آن‌ها هیچ نقشی در اغتشاشات نداشته و اغلب از دانشجویان متدین و انقلابی بوده و مشغول استراحت یا مطالعه برای امتحان بودند ـ با هیچ منطقی قابل دفاع نمی‌باشد... د. این حادثه خاطره تلخی را در اذهان دانشجویان حک کرده است که فقط با برخورد قاطع و بدون ملاحظه با خاطیان این حوادث ممکن است از خاطره‌ها زدوده و تا حدی التیام یابد.

جبران این خسارت‌های بزرگ در گروی شناسایی محاکمه و برخورد با همه عاملان و مسببان ـ اعم از دانشجویان و اغتشاشگر و مهاجمان به دانشجویان بی‌گناه ـ می‌باشد که این امر با عزم جدی و پیگیری مستمر مسوولان عالی امنیتی و قضایی کشور میسر خواهد بود. »

* مهر: معاون پارلمانی و حقوقی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: "شهروندانی که بی‌دلیل در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری توسط ناجا خسارت دیده اند، به شرط اثبات تقصیر ناجا، می توانند غرامت دریافت کنند. "

* حجت الاسلام شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با رجانیوز، الله‌اکبر گفتن‌های امریکایی برروی پشت بام‌ها را مصداق اسلام و انقلاب کاریکاتوری که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، ‌ دانست و با تأکید بر اینکه الله‌اکبر حقیقی آن بود که مردم در ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی سر دادند، گفت: ‌«کسی که الله‌اکبر می گوید، باید معتقد به شریعت باشد نه اینکه وقتی به نمازجمعه می‌آیند، با کفش به نماز بایستند. »

* جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‎ای سرگشاده به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، نسبت به اظهارات اخیر وی واکنش نشان دادند. در بخشی از این نامه آمده است: «مواضع چندماه گذشته حضرتعالی خصوصاً نامه اخیرتان به آیت الله جنتی ما را وادار کرد که پاسخی دوستانه و دلسوزانه برای شما منتشر کنیم ...  قطعاً اصل ماجرا و آن کسی که در درجه اول باید مورد محاکمه قرار بگیرد، اشخاصی هستند که از روی توهم یا خدای ناکرده مطامعی، توهم حق داشتن را برای عده ای به‌وجود آوردند و براین اساس جنگی به‌وجود آمد که عده ای زیادی از دو طرف در آن آسیب‌های جدی دیدند. آیا شکی در جملات خانم عفت مرعشی همسر آقای هاشمی، در صبح روز انتخابات وجود دارد؟ فیلم این سخنان را ندیده اید؟ از تحلیل گران عادی کسی بود که در روز انتخابات حتی گمان ببرد که فردایش چنان اتفاقاتی می‌افتد؟ همسر آقای هاشمی یک روز قبل از شروع ماجراها با قطعیت فرمان به خیابان ریختن پس از شکست را می دهند،

 

در شرایطی که همه شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و در کمال آرامش بودند. معنای این ارتباط منطقی بین سخنان ایشان و اتفاقات را خودتان بیان کنید آیا غیر از سخنانی است که آیت‌الله جنتی به گوشه ای از آنها اشاره کردند؟ از آقای هاشمی هم بگذریم -هرچند حق مسلم ملت گذشتنی نیست- حضرتعالی نیز مستحضرید که شکی در نتیجه انتخابات نیست.

 

مدعیان تقلب هم که پس از چندین و چند هفته هنوز دست کم یک دلیل هم برای اثبات تقلب نتوانستند جور کنند که عقل سلیم از بابت قوت آن لااقل به آرامش برسد. آیا رواست که امثال شما و برادر بزرگوارتان و آقای دکتر افروغ و محسن رضایی و ... در برابر چنین ظلم بزرگی در حق این همه از ملت سکوت کنید یا حداکثر در ژست هایی روشنفکرانه بگویید "اصلاح طلبان هم اشتباه کردند"؟ چرا شما و امثال شما آن زمان که حق این بخش بزرگ از ملت را می خوردند و عده ای بی گناه را به کشتن می دادند، فریاد برنیاوردید و اکنون در موضعی حق به جانب و با نگاه عاقل اندر سفیه، اشتباهات دو طرف را گوشزد می فرمایید؟ چرا زمانی که مد جامعه چنین است که کوچک‎ترین ظلمی به یک طرف ماجرا -که از قضا مقصر اصلی به وجود آمدن فتنه و بلوا نیز همان طرف هست- محکوم و بزرگنمایی شود امثال شما در خط مقدم تقبیح کنندگان فعالانه حاضرند اما در دفاع از رأی ملت ایران و رکن انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه نه تنها آنها را در خط مقدم نمی بینیم بلکه ساکت اند یا حداکثر با موضعی آرام و روشنفکرمآبانه دوطرف را به آرامش دعوت می کنند؟

 

چرا هنگام کوچکترین اشتباه، احمدی‌نژادها فریاد «چرا اشتباه کردید» امثال شما گوش فلک را کر می کند اما در برابر بزرگترین ظلم های دیگران کوچکترین قاطعیت و فریادی از امثال شما دیده نمی شود؟ چگونه است که داد شما نماینده محترم را برای بازداشت شدگان می شنویم اما وقتی سخن از شهادت ۸ بسیجی است که به‌‌دلیل توهم یک شخص کشته شدند، دادی از حضرتعالی و امثال شما بلند نمی شود؟ فریاد برای جلوگیری از ظلم خوب است اما به شرطی که در برابر هر ظلمی، به اندازه بزرگی آن ظلم فریاد برآورده شود، نه اینکه با ظلم نیز گزینشی برخورد شود.

 

فریاد برای دفاع از همه مظلومان لازم است نه فقط آن احیاناً مظلوم هایی که رسانه ها آنها را مطرح می کنند و سر و صدا دارند. می دانید چرا مواضع امثال شما، آقای محمد مطهری، دکتر افروغ، محسن رضایی، دکتر علی لاریجانی و... اینقدر با آب و تاب توسط رسانه های خط فکری همان غرب زدگان که در نامه‌اتان اشاره کردید، دنبال می شود؟ می دانید چرا بازدید امثال روزنامه اعتماد و اعتمادملی ها با تقدیر و تحسین از شما و امثال شما یاد می کنند و تیتر صفحه اول خود را بارها و بارها به سخنان امثال شما اختصاص داده اند؟

 

تاکنون به این اندیشیده اید که چرا شما و امثال آنان که نامشان برده شد، توسط خط فکری غرب زدگان تشویق می شوند اما امثال حضرات آیات مصباح یزدی، جنتی و یزدی یا برخی سیاسیونی که قاطعانه از ولایت و خط ولایت دفاع می کنند، در نظر آنها مبغوضند؟ مطمئن باشید اصل و تمام جواب "میخ دار" بودن حرفهای آنان از آن جنبه که فرمودید نیست، بلکه دفاع از حق هزینه دارد. »

* جواد کریمی نماینده مردم مشهد در مجلس در گفتگو با ایرنا خواستار ممنوع الخروج شدن خاتمی از کشور شد و گفت: «در گذشته شاهد پناهندگی یا پشت کردن چهره‌ها و شخصیت‌هایی از مسئولان اجرایی که در نظام جمهوری اسلامی مدتی مسئولیت داشتند، بوده‌ایم و موضوعی که اخیراً درباره رفتن خاتمی در رسانه‌ها منعکس شده است موضوعی غریب و ناآشنا نیست. »

* شبکه العبریه با اشاره به حضور رضایی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، به نقل از برادر وی خبر داد: «محسن رضایی به احترام مقام معظم رهبری در این مراسم شرکت کرده است و به معنای تأیید احمدی‌نژاد نبوده است. »

منبع: کتاب روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس

نظر شما