شناسهٔ خبر: 59280 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۲۲)

تنها 30 درصد از توان بسیج تهران برای مقابله با اغتشاشات به کار گرفته شد

گناه نابخشودنی

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.

دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

۱۴ تیر ۱۳۸۸

هاشمی رفسنجانی که این روزها نسبت به وقایع اخیر سکوت و موضع دوپهلویی اتخاذ کرده است، در دیدار با خانواده تعدادی از بازداشت‌شدگان در ناآرامی‌های پس از انتخابات می‌گوید: «فکر نمی‌کنم هیچ وجدان بیداری از وضع به وجود آمده راضی باشد».

رفسنجانی با اشاره به مشارکت گسترده مردم در انتخابات، حوادث پس از انتخابات را تلخ نامید، امّا نه از آن جهت که عده‌ای آشوب‌گر به تخریب عمومی و آتش زدن اموال مردم دست زدند بلکه مانند دیگر دوستانش در جریان اصلاحات با نادیده گرفتن اصل ماجرا، برخورد نیروهای امنیتی با آشوب‌گران را عامل اصلی تلخ‌کردن ذائقه مردم برشمرد. رئیس مجلس خبرگان که در برخورد قانونی با اغتشاش‌گران رویکردی خلافِ قانون اتخاذ می‌کند، در این دیدار تأکید کرد که باید:

«با مراعات حقوق همه شهروندان، باعث افزایش اعتماد و اعتبار نظام در نزد افکار عمومی شویم، باید به فکر حفظ منافع و مصالح نظام در درازمدت بود و با مراعات حقوق همه شهروندان باعث افزایش اعتماد و اعتبار نظام در نزد افکار عمومی شویم.»

مواضع دوپهلوی رفسنجانی باعث شد تا خبرگزاری رویترز سخنان هاشمی را «نقدی در لفافه» خوانده و دامن‌زدن به آشوب‌های پس از انتخابات از سوی خاتمی و دیگر مسئولان نظام را نشانه «ایجاد شکاف در جمهوری اسلامی» برشمرد.

نکته حائز اهمیت آنکه هاشمی پیش از برگزاری انتخابات در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اظهاراتِ محمود احمدی‌نژاد را «دروغ‌پردازی و خلاف‌گویی» خوانده و هدف از آن را «تحت‌الشعاع قرار دادن گزارش‌های مستند و مکرر دیوان محاسبات در خصوص مفقودالاثر بودن یک میلیارد دلار و ارتکاب چند هزار تخلف در اجرای بودجه‌ها» برمی‌شمارد.

همچنین در خبرهای امروز آمده است زینب حجاریان به بیات زنجانی نامه‌ای ارسال کرده است. (سعید حجاریان که در تمامی جریانات آشوب  در کشور از سال ۷۸ تا امروز نقش اساسی داشته، با تدوین تئوری‌های خود قصد ضربه به نظام را دنبال کرده و در جناح موسوم به چپ، به پدر تئوری جناح معروف و از طلایه‌داران پروژه حذف ولایت فقیه، محسوب می‌شود.)

زینب حجاریان در این نامه سعی کرده است با یادآوری حوادث کوی دانشگاه ۷۸ و ترور پدرش به تحریک احساسات خوانندگان بپردازد.

امّا باید گفت که ترور حجاریان در آن سال نقشه‌ای ازپیش تعیین شده از سوی سران اصلاحات بود که بنابر برخی اخبار با طراحی خود حجاریان انجام شد و وی در پی آن، پروژه شهیدسازی برای اصلاحات را دنبال می‌کرد. در حادثه کوی دانشگاه، شاید برای نخستین بار عزم اصلاح‌طلبان برای براندازی نظام سیاسی کشور عیان شد تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در کمال مظلومیت به نیروهای انقلابی دستور داد «برای حفظ کیان مملکت حتی اگر عکس مرا آتش زدند سکوت کنید».

دختر حجاریان پس از شکایت از وضع موجود به بیات زنجانی، تقاضای آزادی حجاریان را مطرح می‌کند.بیات زنجانی نیز در نامه‌ای در پاسخ به نامه  زینب حجاریان با هم ردیف شمردن رژیم شاه و انقلاب اسلامی، تنها راه پیش‌روی نظام را سرسپردن به خواسته مردم که همان باطل خواندن انتخابات و برگزاری مجدد آن است معرفی می‌کند(!)

دیگر آنکه سردار جعفری، فرمانده کل سپاه، با اشاره به فتنه‌انگیزی اخیر قانون‌شکنان، سیاه‌نمایی و فضاسازی‌های چند ماهه  آنان را در پیچیده کردن شرایط مؤثر دانست و گفت حضور بی‌سابقه مردم در انتخابات و رأی به نظام اسلامی پاسخ مردم فهیم ارزش‌مدار به ارزش‌های اسلامی و رهبری و ادبار تفکر مبتنی بر فقر و فساد و تبعیض بود. جعفری حوادث پس از انتخابات را موجب زنده‌ترشدن انقلاب و تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود معتقدیم که سپاه در راستای مأموریت خود که دفاع از انقلاب است باید نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ و استمرار انقلاب داشته باشد و این به هیچ وجه دخالت در سیاست نیست.

* سردار عراقی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در نشست خبری خود گفت: «در اغتشاشات اخیر که یکی از بی‌سابقه ترین اغتشاشات سالهای اخیر بود تنها ۳۰ درصد از توان بسیج تهران برای مقابله با آشوبگران به کار گرفته شد.» وی در ادامه گفت: «با اعلام نتایج و بعد از انتخابات و محرز شدن شکست عوامل آشوب در آن اجتماعات به شکل گسترده تری انجام شد به شکلی که روز ۲۵ خرداد اجتماع بسیار عظیمی از مردم و عوامل اغتشاش از میدان انقلاب تا آزادی راهپیمایی کردند که بر اساس تذکرات قبلی این راهپیمایی نیز غیرقانونی بود اما نظام باز از خود سعه صدر نشان داد و به آنها فقط تذکر داد.» وی در بخش دیگری از اظهاراتش نیز به حوادث ۳۰ خردادماه اشاره کرد و گفت: «بعد از پراکنده شدن مردم به وسیله اخطارهایی که از طرف سپاه و بسیجیان گرفتند، عده قلیلی در خیابان ها آماده برای اغتشاش شده بودند اما سپاه و بسیج در مرحله اول با آنها برخورد نکرد، افراد شروع به شکستن شیشه‌های مغازه ها، حمله به مردم، مزاحمت نوامیس و پرتاب سنگ کردند.

با توجه به اطلاعاتی که وجود دارد، گروهی از قبل از سنگ هایی را داخل زنبیل‌ها در سطل‌های زباله شهرداری پنهان کرده بودند و خود را برای اغتشاشات آماده کرده بودند. به شکلی که حتی از پشت بام ها، آب جوش، اسید، آجر و حتی از برخی از ساختمانها تیر به سمت بسیجیان شلیک می‌شد.»

سردار عراقی از خط نفاق، ضد انقلاب، پژاک و سلطنت طلب ها به عنوان عوامل اغتشاش ها نام برد و ادامه داد: «تا زمانی که این افراد و آشوبگران شروع به ضرب و شتم مردم نکردند و به پایگاه های بسیج حمله ور نشدند، نیروهای این سپاه وارد معرکه نشدند اما زمانی که این افراد به حوزه ۱۱۷ پایگاه تهران بزرگ حمله کردند، ۳ و نیم ساعت درگیری وجود داشت.» وی کشته شدن مادر و دختر در این حوادث را بر عهده بسیج ندانست و تصریح کرد: «براساس تشخیص پزشکی قانونی و دادستانی، تیر از طرف دیگری شلیک شده که مسئولان به دنبال شناسایی ضاربین می باشند.»

وی ادامه داد: «تا ساعت ۹ و ۳۰ شب در ۳۰ خرداد و با توجه به گستردگی بالای اغتشاشات که در تاریخ نظام بی‌سابقه بوده است، سپاه تهران بزرگ ۶۰۰ نفر مجروح که از ناحیه سر، پا و دست مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، داشت و ۸ شهید نیز به انقلاب اسلامی تقدیم شدند.»

* مسعود رجوی سرکرده سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "گزارش کمیته صیانت از آرای آقای موسوی که دیروز ۱۳ تیرماه منتشر شد، با ذکر جزئیات موارد جدیدی از... و تقلبات نجومی در انتخابات رژیم... را برملا کرده و به‌درستی آن را یک دسیسه نظام‌یافته برای تقلب خوانده است."

* روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام: هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات با اشاره به شور و اشتیاق زایدالوصف ایجاد شده در مردم قبل از برگزاری انتخابات که در نهایت به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای انجامید، گفت: "مردم سراسر کشور بسیار خوب و حماسی در صحنه انتخابات حاضر شدند، ولی متاسفانه وقایع پس از آن و مشکلاتی که برای برخی به وجود آمده، ذائقه‌ها را تلخ کرد و فکر نمی‌کنم هیچ وجدان بیداری از وضع به وجود آمده راضی باشد."

* مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه ای بر حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی تاکید کرد.

* مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با رجانیوز گفت: «خود آقای باهنر به من گفت که در ستاد آقای موسوی رفت‌وآمد داشتم و در آن سو، مواضعی هم که آقای لاریجانی در این اواخر بعد از انتخابات اتخاذ کردند، روشن می‌کند که اگر نگوییم به آقای احمدی‌نژاد رأی ندادند، حداقل این را می‌توانیم بگوییم که تمایلی هم نداشتند که او رأی بیاورد.»

* مریم رجوی همسر مسعود رجوی، سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)، در گفتگو با هفته نامه ایتالیایی پانوراما، گفت: "با قیام سراسرى مردم، دوران جدیدى در ایران آغاز شده که بازگشت ناپذیر است و بیانگر آغاز پایان دیکتاتورى ولایتفقیه است. ما انتظار داریم که یک سیاست قاطع در قبال رژیم اتخاذ شود، تحریمهاى سیاسى، دیپلوماتیک، نفتى و تکنولوژیک علیه رژیم باید اعمال شود و از مقاومت مردم ایران که براى دمکراسى مبارزه مىکند حمایت شود."

منبع: روزشمار  ۸ ماه نبرد مقدس

برچسب‌ها:

نظر شما