شناسهٔ خبر: 54720 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

۲۷ اردیبهشت در آئینه تاریخ

مهاجرانی : نمی توان براندازان را تحمل کرد !

تاریخ انقلاب

نماینده در تلاش است تا برای آگاهی هر چه بیشتر مخاطبان محترم از تاریخ معاصر کشورمان به ویژه تاریخ ایران پس از انقلاب به صورت روزانه سه سال ابتدایی انقلاب را مرور کند. در این فرایند به سه سال مهم ابتدای پیروزی انقلاب یعنی سال های ۵۸ الی ۶۰ می پردازیم تا در آینده بتوانیم سال های بعد را نیز پوشش دهیم .

​۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۸ 

سنای آمریکا امروز به اتفاق آرا اعدام سران رژیم سابق در ایران را به اتفاق آرا محکوم و خاطر نشان ساخت اگر این اعدام ها ادامه یابد ممکن است به روابط دوستانه [!] آمریکا و ایران لطمه شدید وارد آید.

ابراهیم یزدی وزیر امورخارجه اظهار داشت ایران به جنبش غیرمتعهد ها خواهد پیوست و احتمالا در کنفرانس هاوانا شرکت خواهد کرد .

کنسولگری سفارت انگلیس در تهران اعلام کرد افرادی که قصد مسافرت به انگلیس را دارند لازم است قبل  از اقدام به سفر برای مصاحبه به سفارت انگلیس مراجعه کنند .

آسوشیتدپرس گزارش داد که مقام های آمریکایی به شاه کمک کرده اند تا محلی پیدا کند که بتواند از آن به عنوان یک پناهگاه دائمی در آمریکای مرکزی استفاده کند .

مهندس بنی اسدی معاون نخست وزیر در امور همکاری های انقلابی صبح امروز در کنفرانس استانداران سراسر کشور ۵ طرح انقلابی به منظور به ثمر رساندن هر چه سریعتر هدف های انقلاب ، کمک به توسعه اقتصاد روستاها و صنایع و نشر فرهنگ اصیل اسلامی را تشریح کرد .

فرزند آیت الله شبیرخاقانی که سخنگوی وی نیز هست گفت : منظور آیت الله از انحلال کانون ها این بود که آن دسته از کانونها و شوراها می بایستی منحل شوند که در امور انتظامی شهر دخالت های بیجا کرده و افراد را بی جهت دستگیر و مزاحمت هایی برای مردم به وجود آورده اند نه آن دسته از کانون هایی که برای گردهم آیی و بحث ها و فعالیت های سیاسی و امور فرهنگی ایجاد شده است .

در حال حاضر در خرمشهر به جز سازمان سیاسی خلق عرب دو سازمان دیگر به نام کانون فرهنگی خلق عرب و سازمان مجاهدین خلق عرب خوزستان نیز فعالیت دارند که شعب آنها در اهواز ، شادگان و سوسنگرد و دشت میشان و آبادان وجود دارد.

طه معروف معاون رئیس جمهور عراق گفت : انقلاب ایران نتایج مثبت نه فقط در عراق بلکه در سراسر جهان داشته و خواهد داشت .

موشه نیسیم وزیر مشاور کابینه اسرائیل از حزب لیکود ضمن نطقی در پارلمان این کشور گفت دولت اسرائیل تمام امکانات خود را برای نجات یهودیان ایران به کار خواهد برد .

۲۷اردیبهشت ۱۳۵۹

آیت الله خلخالی با اشاره به استعفای خود از ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : این استعفا از سوی بنی صدر مورد قبول قرار نگرفته است و بنا بر این همچنان سرپرستی ستاد مبارزه با مواد مخدر و قاضی محاکمات بر عهده من خواهد بود .

ابوشریف فرمانده عملیات سپاه پاسداران انقلاب  گفت :  از سه روز گذشته نیز شهر کاملا از وجود ضد انقلاب خالی گشت و شهر سنندج دیروز حتی شاهد یک تیراندازی نبود .

 در یک درگیری مسلحانه که بین مزدوران بعث عراق و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت یک تن از مهاجمین عراقی کشته و ۹ تن دیگر نیز مجروح شدند .

قیمت انواع اتومبیل پیکان ساخت کارخانه ایران ناسیونال افزایش یافت و در عین حال شرایط تحویل آن تغییر کرد .

در پایان جلسه شورای انقلاب و هیئت دولت که به ریاست بنی صدر تشکیل شد مهندس عزت الله سحابی وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که بودجه کل کشور در جلسه امشب شورای انقلاب تصویب شد .

 ابراهیم یزدی وزیر خارجه پیشین و نیز سرپرست موسسه کیهان در مصاحبه ای گفت : آمریکا باید غرامت ۲۵ سال خسارت جانی و مالی به ایران را بپردازد .

۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰

با گذشت یک روز از ادعای روزنامه میزان مرتبط با نهضت آزادی در رابطه با دستگیری فردی که قصد داشت بازرگان را ترور کند تحقیقات از متهم نشان داد که او معتاد بوده و قصد ترور بازرگان را نیز نداشت !

مجله الکفاح العربی در شماره اخیر خود نوشت در حال حاضر تماس های محرمانه ای میان کشورهای مختلف خلیج فارس در جریان است و هدف از این تماس ها تشکیل کنفرانس کشورهای منطقه جهت جلوگیری از شورش مردم که احتمال افزایش آن می رود می باشد .

پیش از ظهر دیروز ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح به حضور امام خمینی رهبر انقلاب رسیده و با ایشان گفت و گو کرد .

بنی صدر : اگر شرایطی که ماگفته ایم تحقق پیدا کند نمی توانیم بهانه بیاوریم و بگوئیم حرف تازه ای داریم و اگر با تحقق آن شروط ما پیروز شدیم و به هدف های خود رسیدیم ما هم روی همان حرف ها که مورد اتفاق همه بوده و گفته ایم ایستاده ایم و کمتر از آن را هم البته نخواهیم پذیرفت و فکر کنم بیشتر از آن چه هم گفته این به دست بیاوریم .

عطاء الله مهاجرانی نماینده شیراز نیز با بیان این که نمی توان گروه و حزبی را که قانون اساسی را قبول نداشته و علیه جمهوری اسلامی توطئه کرده و به فکر براندازی است را تحمل کرد گفت : مجاهدین خلق توطئه علیه جمهوری اسلامی ، براندازی و مبارزه مسلحانه را تنها راه حیات خود می دانند.

در یک درگیری چند ساعته دو روستای سرچین و طاع در محور سنندج – کامیاران از عناصر مسلح ضد انقلاب پاکسازی شد .

محمد جواد حجتی کرمانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی : در مجلس نباید رساله عملیه تصویب شود قصاص خود تصویب شده است در جامعه اسلامی حدود باید اجرا شود ولی چون جامعه ما عملا اسلامی نشده است بنابراین اجرای این حدود به تعویق افتد !

آیت الله بهشتی: اساس مالیات های اسلامی مالیات مستقیم می باشد و مالیات های غیرمستقیم با خط کلی اندیشه اسلامی مطابقت ندارد مگر این که در مواردی مخصوص از سوی دولت اسلامی وضع گردد.

برچسب‌ها:

نظر شما