شناسهٔ خبر: 96551 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

احمدی:

استیضاح فانی سیاسی نیست/ حمایتی از فرهنگیان نشد

حجت‌الاسلام موسی احمدی431 رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی عزم خود را جزم کردند که وزیر آموزش و پرورش استیضاح شود.

به گزارش نماینده حجت الاسلام موسی احمدی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش علی‌رغم وعده‌هایی که داد نتوانسته است در زمینه معیشت و رفاه فرهنگیان اقدامات موثری انجام دهد.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر در زمان رای اعتماد، وعده‌هایی داد و همچنین در کمیسیون‌ها و ماه‌های قبل، قول‌هایی داد ولی عملیاتی نشد و نتوانسته است از حقوق معلمان در هیئت دولت دفاع کند.

احمدی بیان داشت: متاسفانه شکاف حقوق فرهنگیان عزیز و همچنین دیگر کارکنان دولت بیشتر شده است و این قشر تاثیر گذار جامعه، از لحاظ معیشت و رفاه متاسفانه در وضعیت مطلوبی نبوده و در تنگنا هستند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: با توجه به حقوق کم فرهنگیان، تبعیض بین حقوق فرهنگیان و دیگر کارمندان دولت، عدم تکریم معلمان بازنشسته که حقوق و مزایای بازنشستگی آنان درست پرداخت نمی‌شود و اینکه بسیاری از فرهنگیان گلایه‌‌مند هستند که وزیر نتوانسته است اقدامات مثبتی انجام دهد، استیضاح دکترفانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از دیگر موارد استیضاح این است که فانی نتوانسته در هیئت محترم دولت به خوبی از حقوق فرهنگیان دفاع کند و در زمینه معیشت و رفاه معلمان اقدامات مثبتی انجام نداده است.

فضای مجلس با فانی نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه از امضاء کنندگان طرح استیضاح بوده است خاطرنشان کرد: در زمینه آینده این قشر بزرگ جامعه، واقعا نگرانی وجود دارد و بر آن شدیم که وزیر استیضاح شود و با ۶۴ امضاء استیضاح وی، اعلام وصول شد.

احمدی گفت: هفته آینده، فانی در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ می دهد و در صورتی که امضاکنندگان حداقل ۱۰ نفر باشد استیضاح وی، به صحن علنی مجلس آورده می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جو مجلس با فانی نیست و اگر هفته آینده، استیضاح در صحن علنی مجلس بود قطعا رای بالایی کسب می‌کرد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد، هفته آینده جلسه‌ای غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شود و نمایندگان واقعا نگران آینده نهاد تعلیم و تربیت هستند.

احمدی ادامه داد: اخیرا چند تذکر نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش داشتم و حتی حضوری نیز به وی در زمینه افزایش حقوق و رفاه و مزایای فرهنگیان تاکید کردم و گفتم همان‌طور که نهاد سلامت دچار تحول شد می‌توان آموزش و پرورش را متحول کرد.

مجلس طرح‌های دیگر برای حمایت از فرهنگیان در دستور کار دارد

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر فرهنگیان از حقوق و رفاه پایین خود گلایه دارند، ادامه داد: معلمی که خود نگران معیشت و رفاه باشد چگونه می‌تواند به خوبی فرزندان مردم تربیت کند گر چه با وضع فعلی بسیاری از فرهنگیان از خودگذشتگی می کنند.

حجت الاسلام موسی احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی، بعید می‌دانم استیضاح‌کنندگان از امضاء خود منصرف شوند و وزیر برنامه‌ای که رضایت حداقلی فرهنگیان داشته باشد ندارد.

احمدی افزود: مجلس شورای اسلامی همزمان با استیضاح وزیر، طرح‌هایی برای حمایت از این قشر زحمتکش جامعه دنبال می‌کند.

استیضاح سیاسی نیست

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این استیضاح سیاسی است، بیان داشت: استیضاح کنندگان از همه گروه‌های سیاسی هستند.

حجت الاسلام موسی احمدی با بیان اینکه جایگاه معلمان در جامعه بسیار مهم است، گفت: گلایه‌های بسیار فرهنگیان در زمینه حقوق و معیشت، عدم توانمندی وزیر و نگرانی درباره آینده این وزارت خانه حساس و همچنین چندین اداره کل آموزش و پرورش استان ها، با سرپرست اداره می‌شوند ما را بر آن داشته است که برای استیضاح وزیر، بیشتر تلاش کینم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم در آموزش و پرورش رضایت شغلی ایجاد شود و دولت باید در این زمینه اقدامات سازنده و موثری انجام دهد.

منبع: مهر

نظر شما