شناسهٔ خبر: 92936 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات جمیری در هفته سرکشی به حوزه انتخابیه +تصاویر

جمیری/2 روزهای ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش نماینده، هفته گذشته جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشده بود. سایت نماینده در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس را در هفته سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید:

 

نشست بررسی مسائل و مشکلات فرهنگیان با دعوت از معاون وزیر آموزش و پرورش

جمیری در نشست بررسی مسائل و مشکلات فرهنگیان با گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: مقام معلم رفیع است ولی متاسفانه ما نتوانسته ایم این جایگاه را به خوبی نشان دهیم.

جمیری اظهار داشت: برخی افراد از خواسته به حق فرهنگیان استفاده سیاسی می کنند و از وجود معلمانی که سراسر عشق به تربیت هستند بهره برداری جناحی می کنند و ممکن است با این بهره برداری لطمه ای به نظام وارد شود.


جمیری در تعطیلات مجلس

این نماینده مجلس اضافه کرد: کسانی که می گویند کار آموزش و پرورش و وجود فرهنگیان یک وجود مصرفی است خیانت کردند؛ آنان ندانسته اند و نمی دانند که آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و مهمترین سرمایه گذاری تعلیم و تربیت است و هیچ قدرتی و هیچ سرمایه و عزتی چه در عرصه مادی و چه در عرصه معنوی بدون وجود معلم و امر تربیت و تعلم میسر نخواهد بود.

نشست سیاسی _ بصیرتی با پرسنل تیپ 214 حضرت امیرالمومنین (ع) نیروی دریایی سپاه

جمیری در نشست سیاسی _ بصیرتی با پرسنل تیپ 214 حضرت امیرالمومنین (ع) نیروی دریایی سپاه با اشاره به این نکته که دفاع از نظام اسلامی عرصه های مختلفی دارد و شرایط آن در مراحل مختلف زمان تغییر می کند، تصریح کرد: یک پاسدار باید نگاهش به انگشت اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد، آن اشاره را بشناسد و در مسیر آن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای درک روش و منش مقام معظم رهبری نیازمند بصیرت هستیم و بصیرت هم دانش کافی و هم پشتوانه معنوی می طلبد، تصریح کرد: اگر شخص مقام معظم رهبری در میدان به این میزان موفق است، به برکت توجهات و عنایات پروردگار به این شخصیت الهی است.

جمیری اظهار داشت: نگاه جبهه اصلاحات این است که جامعه را به دو قطب تبدیل کند و رهبری را مجبور به خواسته هایی کند که این خواسته ها جز ضرر و زیان برای نظام چیزی بدنبال ندارد.

سخنرانی در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان گناوه

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در مراسم یادواره شهدای فرهنگی شهرستان گناوه با گرامیداشت هفته معلم گفت: این شهدای عظیم القدر فرهنگی که امروز یادواره آنان در این مکان برگزار است، در میدان فعالیت های علمی و آموزشی به عنوان نقش اول در میدان بوده و کار بزرگ و سترگی انجام دادند.


جمیری در تعطیلات مجلس

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما هیچ نقشی را نمی توانید جستجو کنید که به این بزرگی باشد چون معلم هدایتگر انسان است و این بزرگان نزد خداوند اجر عظیمی دارند اما در مقطعی از تاریخ و زمان با پیروی از یک امام بیدار و هوشیار برای دفاع از دین علاوه بر نقش آفرینی در صحنه تعلیم و تربیت وارد صحنه دفاع در میدان رزم می شوند و به عنوان عالمان عامل در پیشگاه خداوند به مقام شهادت می رسند.

وی افزود: تکریم خانواده شهدا توجه به بقاء نظام دینی و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است هرچند آن برای ما وظیفه است اما نباید شهید را متعلق به یک خانواده بدانیم، بلکه متعلق به همه است.

 

عبدالکریم جمیری در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوشهر

عبدالکریم جمیری در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوشهر با بیان اینکه معلمی نقش بی نظیری در عالم هستی است که بر کسی قابل کتمان نیست، افزود: بالاترین مسئولیت و نقش را در جامعه به معلم داده اند تا او انسان ها را تربیت کند و هرگونه پیشرفت توسعه و ارتقاء مادی و معنوی در گرو وجود آن معلم و نقش آفرینی آن معلم است.

وی در ادامه با انتقاد به مصرفی خواندن فرهنگیان ابراز کرد: نباید نسبت به فرهنگیان حتی احساس نگاه ضعف هم باشد، که اگر هم باشد این ضعف کسانی است که این مقام را نشناخته اند نه ضعف کسانی که این نقش را به خوبی ایفا می کنند.

جمیری در تعطیلات مجلس

جمیری اضافه کرد: مسئولین باید به گونه ای عمل کنند که معلمین ما رغبت و رضایتمندی این مسئولیت بزرگ را بر عهده بگیرند.

جمیری همچنین با دانشجویان به بحث در خصوص مسائل و مشکلات فرهنگیان از قبیل بیمه طلایی فرهنگیان، طرح رتبه بندی معلمان، کمبود بودجه در دانشگاه فرهنگیان، کمبود امکانات رفاهی و آموزشی، عدم وجود فعالیت های علمی در دانشگاه، حقوق و مزایای کم معلمان و هزینه پایین سرانه مدارس پرداخت و در یک فضای صمیمی به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

 

دیدار با فرهنگیان استان بوشهر و بررسی مسائل و مشکلات آنها

عبدالکریم جمیری در دیدار با فرهنگیان استان بوشهر با بیان اینکه بخش عمده نگرانی های فرهنگیان تفاوت دریافتی نسبت به دیگر کارمندهای دستگاه ها بوده است، افزود: تفاوت زیاد در میزان برداخت بین فرهنگیان و دیگر ادارات، جدید نیست و این اختلاف در طولانی مدت اتفاق افتاده که این تفاوت باعث رنج فرهنگیان شده است ...

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم خاطر نشان کرد: امسال به بودجه وزارت آموزش و پرورش ۵هزار میلیارد اضافه شده، این وزارت خانه میتواند با اجرای پروژه های تکمیلی و تجهیزی، درمانی ومراکز مصرفی فرهنگیان بصورت غیر مستقیم و در فیش های حقوقی به صورت مستقیم، تفاوتی که شکل تبعیض به خود گرفته است را حل کند.

جمیری در تعطیلات مجلس

جمیری با عنوان اینکه بیشتر عزل و نصب ها در بوشهر سیاسی است، عنوان کرد : عزل و نصب ها باید بر مبنای دانش، ادب، آداب و شایستگی باشد، خصوصا در بخش آموزش و پرورش که انتصابات ناصحیح موجب آسیب های فراوانی می شود.

وی در خصوص جایگزینی فرزندان فرهنگیان بعد از بازنشستگی والدین فرهنگی، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و تنها یک امتیاز مثبت در روند استخدام افراد است.

 

نشست با پرسنل مرزبانی شهرستان گناوه

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی در نشست با پرسنل مرزبانی شهرستان گناوه با اشاره به اینکه امروز در یک جایگاه ویژه ای قرار داریم، تصریح کرد: هیچ جای دنیا سراغ ندارید که فرماندهی ارگانهای نظامی را یک ولی صالح الهی هدایت و رهبری کند یک ولی صالح جامع الشرایط الهی که جز به اجرای احکام الهی فکر نمی کند.

جمیری در تعطیلات مجلس

وی ادامه داد: در صحنه های بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی می درخشد و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می کند و با قدرتی که این نظام پیدا کرده به لحاظ سیاسی، علمی و نظامی باعث شده تا مجبور باشند با مذاکره مسائل خود را حل کنند چراکه با ایران اسلامی با زور نمی شود مواجهه شد.

جمیری بیان داشت: قطعا این ماموریت هایی که گزارش می شود از مجموعه فعالیت و خدمات شما است که دریابانی ماموریت خود را انجام می دهد و به عنوان یک دریابان خوب این نظام مقدس، زمینه ای فراهم می کنید که این مردم از خطراتی مصون باشند، خطراتی که ممکن است جامعه ما را تهدید کند و باعث می شود تا تجار ما به راحتی به فعالیت خود بپردازند.

 

دیدار نماینده بوشهر با معتکفین

جمیری در ایام برگزاری آیین معنوی اعتکاف در جمع معتکفین شهرهای چغادک و گناوه حضور یافت.

عبدالکریم جمیری در این دیدارها با بیان اینکه اعتکاف عبادتی که در خلوت انسان با پروردگار مهربان شکل می گیرد، اظهار داشت: این کار به قصد بندگی و راز و نیاز با خالق بی همتاست و کسی که چنین عمل عبادی را انجام می دهد در این ایام ارتباط بسیار نزدیکی با خدای خود برقرار می کند.

جمیری در تعطیلات مجلس

این نماینده مجلس پیام اعتکاف را به یاد خدا زیستن دانست، و گفت: اعتکاف، هجرتی درونی برای سیر در دنیای باطن و مروری بر نفسانیّات خود است تا گام تهذیب برداریم.

جمیری با بیان اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای صحبت و راز و نیاز با خداست، افزود: اعتکاف بهترین فرصت تسویه حساب و محاسبه نفس است و با نگاهی به اعمال اعتکاف و محدود شدن، انسان نوعی خود مراقبتی برای خویش ترسیم میکند.

بازدید از پروژه های عمرانی شهر عالیشهر به همراه مهندس نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی

جمیری در بازدید از پروژه شش کلاسه و 12 کلاسه راهنمایی شهر عالیشهر گفت: این پروژه بنا بوده که در بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری برسد اما تا بحال معطل مانده است.

وی با تاکید بر تسریع در شروع ساخت مرکز بهداشت در عالیشهر تصریح کرد: مردم این شهر به واقع نیازمند یک مرکز بهداشتی و درمانی هستند.

جمیری در ادامه با اشاره به مصوبات سفر قبل این معاون وزیر به استان اظهار داشت: در جلسه ای که در حضور استاندار برگزار شد مقرر گردید که شرکت آبفای استان طراحی و اجرای فاضلاب عالیشهر را انجام دهد.


جمیری در تعطیلات مجلس

این نماینده مجلس همچنین به طرح روشنایی معابر شهری عالیشهر پرداخت و گفت: اجرای طرح روشنایی به سمت سه راه عالیشهر 30 کیلومتر شرکت توزیع انجام داده است که مابقی و تکمیل آن در حوزه شهری با شرکت عمران بوده که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی درخصوص ایجاد پمپ بنزین و سینما در این شهر گفت: پمپ بنزین در حال انجام است که امیدواریم تا ماه های آینده به اتمام برسد و در باب ساخت سینما نیز جهت پرداخت در نظام مهندس کار معطل مانده است.

وی در خصوص موضوع فاضلاب عالیشهر گفت: شرکت عمران آمادگی دارد هزینه مطالعه طرح فاضلاب این شهر پرداخت کند.

 

نشست با مسوولان دانشکده فنی امام خامنه ای بوشهر

جمیری در نشست با مسوولان دانشکده فنی امام خامنه ای بوشهر افزود: با توجه به این که امروز اشتغال مهمترین مشکل جوانان است دانشکده های فنی باید نقش خود را بخوبی درتربیت و پرورش نیرو ایفا کنند.

وی یکی از ویژگی های این دانشکده را ایجاد تناسب بین رشته ها و بازار کار دانست و گفت: امیدوارم این دانشکده ارتقای لازم را پیدا کند و به توسعه لازم از نظر کمی و کیفی برسد.


جمیری در تعطیلات مجلس

جمیری با اشاره به مشکلات این دانشکده گفت: یکی از علت های این مشکلات منتقل نشدن این دانشکده از زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم است.

وی اضافه کرد: وزیر نفت قول داده است اعتبار دو دانشکده فنی الزهرا(س) و امام خامنه ای بوشهر را تامین کند.

وی درباره صادر نشدن مجوز برای افزایش نیرو دراین دانشکده فنی امام خامنه ای بوشهر گفت: در مرود کمبود و جذب نیروی انسانی، دولت برای مدتی استخدام ها را برای همه دستگاه ها متوقف کرد اما اکنون جذب این نیروها در حال انجام است.

 

سخنرانی در مراسم میلاد امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در امامزاده قاسم(ع) شهر بوشهر

عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در مراسم میلاد امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در امامزاده قاسم(ع) شهر بوشهر امام علی(ع) را بالاترین الگو و اسوه در زندگی اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی عنوان کرد، و بیان داشت: هرجا علی است، حق آنجاست و هرجا حق است علی هم آنجا وجود دارد.


جمیری در تعطیلات مجلس

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ جای تاریخ بشریت و نقطه ای از کره خاکی و در جامعه ای و در مقطعی از زمان سراغ نداریم که چنین الگویی ارائه شده باشد.

 

وی به فلسفه برگزاری این مراسمات اشاره کرد و گفت: برگزاری این گونه مراسم و جشن ها در چنین مواقعی برای این است که ما یک پیامی را دریافت کنیم و برگزاری این مراسمات و حضور پرشور و شعور شیعیان برای دریافت آن پیام است.

 

بر اساس این گزارش ازدیگر برنامه های این نماینده مجلس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 ** دعوت از معاون وزیر راه و شهرسازی به جهت بررسی پروژه های شهر عالیشهر

 ** دعوت از معاون وزیر آموزش و پرورش به جهت بررسی مسائل و مشکلات فرهنگیان استان

 ** مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت با موضوع راهاندازی پالایشگاههای کوچک و جلوگیری از خام فروشی نفت

 ** مصاحبه با سایت خبری شانا درباره بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت

 ** حضور در برنامه شونشینی شبکه بوشهر به مناسب هفته معلم

 ** دیدار با برخی از خانواده های شهید فرهنگی در بوشهر

جمیری در تعطیلات مجلس

** برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات فرهنگیان بوشهر

 ** حضور در راهپیمایی مردم بوشهر در محکومیت اقدامات پلید آل سعود در کشتار مردم یمن

جمیری در تعطیلات مجلس

** دیدار با امام جمعه شهر گناوه

جمیری در تعطیلات مجلس

** بازدید از مدارس جزیره شیف

جمیری در تعطیلات مجلس

 

نظر شما