شناسهٔ خبر: 90588 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

پس از مطرح شدن انتقال دفتر پایانه‌های نفتی از خارگ به شیراز

نماینده بوشهر: انتقال شرکت پایانه های نفتی خارک به شیراز موجب نارضایتی عمومی شده است/ مشروح مکاتبه جمیری و معاون اول رئیس جمهور

«عبدالکریم جمیری» در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عبدالکریم جمیری گفت دغدغه مردم استان به صورت کتبی انجام شده است و مسوولان نیز قول مساعد برای جلوگیری از این قضیه داده اند که امید است به سرعت این وعده عملیاتی تا خیال مردم استان بوشهر از این موضوع راحت شود.

به گزارش نماینده این روزها با تلاش‌های صورت گرفته، ستاد پایانه‌های نفتی ایران که هم اکنون در جزیره خارک مستقر است به استان فارس منتقل خواهد شد. این در حالی است که پایانه‌های نفتی ایران هیچ سنخیتی در استان فارس ندارد؛ چرا که استان فارس هیچ پایانه نفتی ندارد و تاسیسات پایانه‌های نفتی در جنوب ایران در خارک و عسلویه و ماهشهر مستقر است و استقرار دفاتر ستادی پایانه‌های نفتی در شیراز سوال‌برانگیز است.

جزیره خارک به عنوان قطب صادراتی نفت ایران است و ۹۵ درصد از نفت خام کشور از این جزیره صادر می‌شود و استقرار دفتر ستادی پایانه‌های نفتی در این جزیره بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

هر چند انتظار است که دولت توجه بیشتری به مناطق محروم کشور داشته باشد ولی انتقال چنین دفاتری از استانی محروم به استانی برخوردار می‌تواند کمک‌های اندک این صنایع به محیط پیرامونی در مناطق محروم را ملغی کند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/19/4/1665824.jpg

عبدالکریم جمیری در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح انتقال دفتر شرکت پایانه های نفتی از جزیره خارگ به یکی از استان های همجوار در افکار عمومی باعث نگرانی هایی شده است که دولت باید به این دغدغه توجه کند.

وی اظهار کرد: اینک 95 درصد نفت کشور از پایانه خارگ صادر می شود بنابراین مهمترین مکان برای استقرار مدیریت شرکت پایانه ها نیز جزیره خارگ است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت برای خدمت رسانی به مردم و ایجاد رضایت مندی در استان بوشهر که نقش مهمی در رونق و درآمد اقتصاد ملی ایفا می کند تلاش بیشتری کند.

جمیری گفت: دغدغه مردم استان بوشهر در زمینه انتقال شرکت پایانه های نفتی را به مقامات عالی دولت منتقل کرده ام و امید است با پاسخ مثبت مسوولان مبنی بر دستور منتفی شدن این موضوع زمینه آرامش در استانی که پیشانی اقتصاد کشور است فراهم شود.

وی افزود: دغدغه مردم استان به صورت کتبی انجام شده است و مسوولان نیز قول مساعد برای جلوگیری از این قضیه داده اند که امید است به سرعت این وعده عملیاتی تا خیال مردم استان بوشهر از این موضوع راحت شود.

 

این نماینده مجلس همچنین در گفتگو با "گام نیوز" از دیدار و مکاتبه خود با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به منظور بررسی صحبت های مطرح شده پیرامون موضوع انتقال پایانه های نفتی از خارگ به شیراز خبر داد.

متن نامه مکاتبه شده نماینده بوشهر، گناوه و دیلم با معاون اول رئیس جمهور

 

منبع: گام نیوز

نظر شما