شناسهٔ خبر: 95648 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جمیری:

معیشت مردم استان بوشهر با دریا گره خورده است/ لزوم رفع مشکل سوخت

جمیری43 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت مردم استان بوشهر با دریا گره خورده است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، عبدالکریم جمیری عصر شنبه در نشست بررسی مشکلات سوخت شناورهای صیادی و سفاری استان بوشهر اظهار داشت: مرزداران استان بوشهر همواره نقش بسیار مهمی در امنیت و اقتصاد کشور داشته‌اند و لازم است که حمایت مناسبی از آنها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مرزداران استان بوشهر بال دولت هستند، اضافه کرد: شغل بسیاری از مردم استان  بوشهر با دریا مرتبط است و دولت باید تلاش کند تا زمینه برای رفع مشکلات مردم استان فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از سخت‌ترین شغل‌ها در کشور مربوط به دریانوردی است که بسیاری از مردم استان بوشهر در این زمینه اشتغال دارند.

وی به مشکلات پیش آمده برای فعالان عرصه دریا با افزایش یک باره قیمت سوخت اشاره کرد و یادآور شد: افزایش قیمت سوخت باعث مشکل برای شناورها و همچنین مشکلات اقتصادی و معیشتی برای خانواده‌های آنها شده است.

جمیری با تاکید بر لزوم تجدید نظر در قیمت سوخت شناورهای سفاری و صیادی استان بوشهر، اضافه کرد: صاحبان شناورها در استان بوشهر نیازمند توجه جدی مسئولان و مجریان طرح افزایش قیمت سوخت هستند.

وی به نقش مهم قیمت سوخت شناورها در وضعیت اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور است که هزینه‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد و این در حالی است که فعالان عرصه دریا خودشان ایجاد شغل می‌کنند و باید به آنها کمک شود.

نظر شما