شناسهٔ خبر: 95888 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات عبدالکریم جمیری در تعطیلات خردادماه صحن علنی +تصاویر

جمیری/2 روزهای ۹تا ۱۵ خردادماه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش نماینده، روزهای ۹تا ۱۵ خرداد جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشده بود. سایت "نماینده" در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم را در هفته سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید:

 

ملاقات مردمی

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی میزبان جمعی از مردم جهت بررسی مسائل و مشکلات آنان بود. عمده این مشکلات بحث اشتغال جوانان بود.

 

شرکت در شورای فرهنگ عمومی استان

شرکت در نشست اعضای اتحادیه خواربار فروشی جهت بررسی مشکلات آنان

 جمیری در نشست با بازاریان بوشهر افزود: با توجه به این که کشور با مشکل بیکاری روبرو است همه باید از افرادی که با سرمایه خود زمینه اشتغال دیگران را فراهم می کنند، حمایت کنیم.

 جمیری یادآورشد: کسانی که در میدان فعالیت های اقتصادی در بازار به مردم خدمت می کنند قشر تاثیر گذار و نقش آفرین در جامعه هستند.

 وی ادامه داد: باید قوانین را طوری آسان سازی و اجرا کنیم که هم منجر به رونق کسب و کار و احقاق حق دولت شود و قوانین سخت و دست و پا گیر را که منجر به تعطیلی واحدهای صنفی و بیکاری افراد می شود، حذف کرد.

نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خدماتی که بازاریان به مردم ارایه می کنند، حل مشکلات این قشر ازجامعه برای خدمات رسانی بهتر به مردم ضروری است.

 

 شرکت در مراسم یادواره شهدای قطیف و دمام

 سفر دو روزه جمیری به حوزه شمال استان

 در نشست با رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیلم

 جمیری در نشست با رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیلم توجه به فرهنگیان را توجه نظام دانست، و بیان داشت: مسئولان باید نسبت به فرهنگیان دید بازتری داشته باشند به ویژه وضعیت مسکن این قشر را برطرف کند.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دست اندرکاران امور جامعه هر آنچه را که توان دارند در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند حتما نتیجه بهتری خواهد داشت؛ امروز ما شاهدیم که در راس همگان رهبری به خوبی این را بیان می فرمایند و تاکید می کنند که نباید از این سرمایه گذاری بزرگ غافل شد.

 جمیری اظهار داشت: اظهار داشت: مجلس همواره در تلاش برای رفع مشکلات نظام آموزش و پرورش است و در این راستا طرحها و لوایح خوبی به تصویب رسیده است.

این نماینده مجلس در حاشیه این نشست طی تماسی با شریفی مدیر کل منابع طبیعی استان پیگیری هایی را جهت اختصاص قطعه زمینی برای احداث اردوگاه دانش آموزی در روستای عامری شهرستان دیلم انجام داد.

 

نشست با مسئولان تعاونی لنجداران و صیادان دیلم

 جمیری نشست با مسئولان تعاونی لنجداران و صیادان دیلم با بیان اینکه شمال استان به لحاظ برخی از امکانات در حوزه های مختلف فراموش شده است، اظهار داشت: الحمدلله به تازگی شاهد تغییر و تحولاتی در این شهرستان دیلم هستیم.

 وی وضعیت خور و اسکله دیلم را در شأن صیادان و لنجداران این شهرستان ندانست، و گفت: از روزی که به عنوان نماینده مشغول به خدمت شدم تیم کارشناسی را تشکیل، و به دیلم اعزام شد تا با یک کار کارشناسی شده مسائل و مشکلات را شناسایی کند که به حول خداوند این کار موجب عمرانی و آبادانی در حال حاضر شده است.

 جمیری با انتقاد از از افزایش قیمت سه برابری سوخت اظهار داشت: زمانیکه صادرات و واردات نباشد صیادان و لنجداران که تنها راه امرار معاش آنها همین کار است با مشکلات بسیاری در زندگی خود مواجه می شوند.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی همچنین در این نشست طی تماسی با مرادی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان موضوع افزایش قیمت سوخت شناورها را پیگیری کرد.

 

نشست با دهیاران بخش مرکزی دیلم

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در نشست با دهیاران بخش مرکزی گفت: باید با دیدی یکسان به تمام روستاها توجه داشته باشیم و توزیع منابع در روستاها به صورت عادلانه صورت گیرد.

 عبدالکریم جمیری با بیان اینکه بایستی تغییراتی در شاخص ها صورت داده شود، ابراز داشت: این تغییرات به معنی آن است برخی از طرح ها شامل روستاهای کم جمعیت نیز شود و بتواند به عمران و آبادانی آنها کمک کند.

 وی با اشاره به موضوع جاده های روستایی اظهار داشت: موضوع جاده های روستایی را پیگیر هستم و آن را با مسئولین مربوطه در سطح کشور و استان منتقل کرده ام؛ بحث مشکل اراضی در روستاها در همه روستاها وجود دارد و نیازمند پیگیری است.

 

 نشست با مدیر آبفای شهرستان دیلم

نشست با رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیلم

نشست با اهالی محله تنوب

بازدید از بیمارستان حضرت بقیه الاعظم(عج) دیلم

عبدالکریم جمیری با حضور در بیمارستان دیلم از بخش زنان و زایمان و اتاق عمل و بخش در حال احداث بستری بازدید کرد.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی پیشرفتهای صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان شهرستان را قابل توجه دانست و گفت: خدمات ارائهشده در بخش سلامت در دیلم نسبت به سالهای گذشته تغییرات فراوانی داشته است و این امر مهم جز با همت مردم و مسئولین قابلدستیابی نبود.

 وی با تأکید بر حفظ روند روبهپیشرفت بیمارستان دیلم اظهار امیدواری کرد: با تأمین اعتبارات موردنیاز در سال جاری بتوان سایر بخشهای  موردنیاز را  کامل کرد و خدمترسانی به مردم با سطح کمی و کیفی بهتری صورت گیرد.

 

دیدار با آزاده دفاع مقدس آقای تنگسیری

سخنرانی در جمع نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق (ع)

 جمیری در جمع نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق(ع) دیلم گفت: خداوند متعال به ما این توفیق را داد که ما یک شمّه ای از حکومت امام عصر(عج) در مبارزه با ظلم و ظالمین و حرکت در مسیر الهی به رهبری فرزند ائمه اطهار را شاهد باشیم و آزمایش شویم.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه درک شرایط امروز در دفاع از ارزش ها وظیفه است و باید به درستی انجام گیرد، ابراز داشت: کاستی ها و ضعف هایی که وجود دارد از سوی مدیریت ما مسئولین است و منظور آن حقیقت واقعی نظام است که هیچ ضعف و کاستی ندارد.

 جمیری با بیان اینکه در طول این سه سال خدمت در مجلس سعی کردم تفاوتی بیان شهرستان های حوزه انتخابیه قائل نشوم، گفت: همه این سه شهرستان را به یک میزان نگاه می کردم و تقریباً هر یک ماهی یک بار در طول این سه سال در شهرستان دیلم حضور داشتم.

 این نماینده مجلس ادامه داد: پس از بازدید از بیمارستان تغییرات خوبی مشاهده شد البته بازهم نیازمند کار و تلاشی بیشتر است؛ اتاق عمل، زایشگاه، توسعه فضای بهداشتی و درمانی و حضور پزشکان متخصص از جمله تغییرات در این حوزه است.

 جمیری به اعتبارات تبصره ۲۲ اشاره کرد، و بیان داشت: از محل اعتبارات تبصره ۲۲ که با نظر بنده توزیع می شد ۱۰ میلیارد ریال را برای همین بیمارستان در نظر گرفتیم و حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مکاتبه های انجام شده از جای دیگر جذب شد و این موجب تحولی در این حوزه شد.

 

سخنرانی در مراسم استقبال از زائران مرقد امام راحل(ره)

 جمیری در مراسم استقبال از زائران مرقد امام راحل(ره) با اشاره به موفقیتها و سرافرازیهای نظام در صحنههای بینالمللی بیان کرد: امروز ۳۶ سال از عمر پر برکت نظام میگذرد و علیرغم فشارهای اقتصادی تبلیغاتی و سیاسی همچنان مقتدرانه امنیت بخش منطقه است و اهداف خود را برای اسلام عزیز و ترویج عدالت در عالم دنبال میکند.

وی در خصوص دخالت بیگانگان و تجاوز ظالمانه ارتجاع منطقه به ملتهای آزاده و مبارز، اظهار داشت: امروز مسلمانان با الهام از سیره مبارزاتی حضرت امام (ره) در میدان نبرد با تروریستهای تکفیری و متجاوزین سعودی مظلومانه مجاهدت میکنند و به شهادت میرسند.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نقش ایران اسلامی و تأثیر حضور میلیونی عاشقان امام (ره) در سالروز رحلت آن بزرگوار گفت: پیام راهیان مرقد امام پایداری و ایستادگی در خط نورانی امام و مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

 

نشست با شهردار و اعضای شورای شهر دیلم

 جمیری در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر دیلم افزود: شوراهای شهر به درستی نمایشی از یک نظام تماما مردمی را ارائه می کند.

 وی در ادامه سخنان خود خ با اشاره به مسائل و مشکلات دیلم در حوزه راه و شهرسازی خواستار جمع آوری مطالب و مشکلات موجود در این حوزه شد، و گفت: مسائل مربوط به حوزه راه را جمع آوری کنید تا در خصوص حل آن با مدیر کل راه و شهرسازی استان موارد را پیگیری نمایم.

 جمیری گفت: مشکلات خود را به صورت دسته بندی شده و بر اساس اولویت ارائه دهید و با یک تحلیل حقوقی جامع در جلسات حضور پیدا کنید.

 این نماینده مجلس آمادگی خود را جهت برگزاری نشستی با معاون وزیر راه و شهرسازی به جهت تعقیب و پیگیری مسائل و مشکلات راه و شهرسازی دیلم اعلام کرد.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در این نشست وضعیت محله تنوب شرقی و غربی و نیز وضعیت بلوار کارگر دیلم را پیگیری کرد

 

نشست با رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دیلم و بازدید از آن اداره

نشست با برخی از بانوان شهرستان دیلم

 جمیری نشست با برخی از بانوان شهرستان دیلم به نقش موثر بانوان در جامعه اشاره کرد، و بیان داشت: نقش بانوان در جامعه غیرقابل انکار است؛ بانوان به عنوان نیمه از افراد جامعه بسیار تاثرگذارند و اگر تاثیرآنها بیشتر مردان نباشد، قطعا کمتر نیست.

 وی افزود: اگر مردی امروز در کار خود موفق است حتما یک خانمی موفق را در پشت سر دارد؛ بانوان هم خود نقش آفرینی می کنند و هم به مردان کمک می کنند تا نقش خود را به خوبی انجام دهند؛  آنان بانوان نقش بسزایی در موفقیت مردان دارند.

در این نشست همچنین برخی از بانوان به بیان مسائل و مشکلات موجود در دیلم پرداختند.

بحث اشتغال بانوان، عدم وجود محلی مناسب برای انجام فعالیت های هنری و فرهنگی بانوان، درخواست وام خود اشتغالی، تدوین قوانینی ویژه بانوان و اطلاح برخی از قوانین با توجه به شرایط آنان، موضوع ورزش بانوان، مساله پلاژ بانوان و نیز ایجاد کارگروه هایی جهت فعالیت بانوان از جمله مهمترین درخواست ها و مشکلات آنان بود.

 

شرکت در شورای اداری شهرستان دیلم

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان دیلم افزود: آنچه که برای همه مسئولان لازم است توجه به مردم و حفظ کرامت آنها و احترام به مردم و پاسخگویی به آنان است؛ ما قوام و دوام نظام را تاکنون از وجود این مردم داشته ایم و اگر این مردم مشکلاتشان حل نشود و اگر پاسخگوی خوبی نباشیم و مشکلاتشان را نشنویم آن قوام و دوام محقق نمی شود.

 جمیری با بیان اینکه در شمال استان شاهد کاستی ها و ضعف های زیادی هستیم، ابراز داشت: هرچند که در حال حاضر شاهد بازگشایی برخی از گره ها هستیم اما مردم انتظار دارند که مسئولین در کنار آنها باشند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول مدت خدمتگذاری بیشترین حضور را در این شهرستان داشته ام و هیچ تفاوتی بین شهرستان های حوزه انتخابیه قائل نبودم، اظهار داشت: همیشه پیگیر مسائل و مشکلات مردم استان در سطح ملی و استانی بوده ام.

جمیری به اعتبارات تبصره ۲۲ اشاره کرد، و بیان داشت: از محل اعتبارات تبصره ۲۲ که با نظر بنده توزیع می شد ۱۰ میلیارد ریال را برای بهداشت و درمان در نظر گرفتیم و حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مکاتبه های انجام شده از جای دیگر جذب شد و این موجب تحولی در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه در دیلم به لحاظ عمران شهری شاهد تحولات خوبی هستیم، اظهار داشت: ساحل و اصلاحاتی که در شهر مشاهده می کنید نشأت گرفته از همکاری و هماهنگی شورای شهر و شهردار است و همچنین با هماهنگی که با بنده داشتن و پیگیری هایی که انجام شد ۱۲ میلیارد ریال از محل تبصره ۲۲ برای عمران شهری کنار گذاشته شد.

جمیری خواستار توجه بیشتر به بانوان دیلم شد، و گفت: احداث پارک ویژه بانوان باید مد توجه قرار گیرد تا بانوان مشکلی را برای تفریح نداشته باشند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری افزایش قیمت سوخت شد.

وی از لکه گیری راه کنارکوه- بیدو خبر داد، و گفت: با معاون نوبخت رایزنی هایی در خصوص تخصیص اعتبار برای این جاده صورت گرفته شد وامیدواریم هرچه سریعتر مشکلات این جاده نیز برطرف شود.

جمیری در پایان اظهار داشت: امیدوارم همه مسئولان با همدلی و همزبانی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری بتوانیم به فعالیت های خود ادامه دهیم.

 

 سخنرانی در جشن میلاد امام زمان(عج)

 جمیری در جشن میلاد امام زمان(عج) که در مصلی دیلم برگزار شد گفت: ۱۵ شعبان میلاد امام عزیزی است که همه مستضعفان عالم منتظر ظهور آن امام عزیز برای تحقق عدالت هستند، این مناسبت میلاد امامی که به عنوان دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت تکمیل کننده تمامی تلاشها و زحمات ائمه اطهار و اولیاء الهی و از بدو خلقت تا انتها است.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه ممکن است بسیاری در بیان منتظر باشند، گفت: منتظر واقعی کسانی هستند که در گفتار، کردار و روش و منش آنها با توجه به معیارها و موازین دینی و نشأت گرفته از ائمه معصومین است.  

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امام ظهور کند در چه طبقه ای از تبعیت حضور خواهیم داشت؛ حرکت و زندگی ما در راه الهی و در حمایت از ولی صالح الهی و در حمایت از نائب امام عصر می تواند نشانگر این باشد که ما چقدر و به چه میژان از امام عصر تبعیت می کنیم و منتظر واقعی هستیم.

 جمیری با بیان اینکه دوران ما دورانی نورانی و سراسر افتخار است، اظهار داشت: نقص، ضعف و کاستی وجود داشته و دارد اما من از آن حقیقت نورانی صحبت می کنم که امامی ما بر اساس حکومت عدالت گستر امام عصر بنیان نهادند و این ضعف ها مربوط به ما مسئولین است و مربوط به این نظام حکومت اسلامی نیست.

 

دیدار با امام جمعه

 

شرکت در نشست بررسی مشکلات لنجداران و صیادان حوزه انتخابیه با استاندار

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات لنجداران و صیادان حوزه انتخابیه با بیان اینکه بسیاری از مردم به سبب نبود اشتغال در رنج هستند افزود:  مشکل اشتغال در کشور تا کنون برطرف نشده که اکنون این موضوع یکی از معضلهای مهمی اجتماعی جامعه است.

 جمیری با بیان اینکه برای ایجادهر شغل سرمایهگذاری کلانی میخواهد بیان کرد: کسانی که خودشان شغل ایجاد میکنند که سبب کمک به دولت میشوند باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

 وی با بیان اینکه شغل دریانوردی سختترین شغل در کشور است گفت: دریانوردان از نظر جسمی و روحی نسبت به دیگر مشاغل دچار مشکلاتی هستند که نشان از سختی کار در حوزه دریانوردی است.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تعیین قیمت سوخت باید طرح جامع تهیه و تدوین میشد افزود: مناطق مختلف کشور با هم تفاوت میکند که باید این مهم در تعیین قیمت سوخت مناطق لحاظ میشد.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرزداران استان بوشهر برای دولت بال هستند نه بار گفت:شناورداران استان بوشهر نیاز به حمایت جدی مجریان افزایش قیمت سوخت هستند که در قیمت سوخت شناورهای این منطقه تجدید نظر شود.

 

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید

 

 

نظر شما