شناسهٔ خبر: 96648 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

کامران در نطق میان‌دستور:

استیضاح وزیر راه با تماس فردی که می‌گفت اذن هیأت رئیسه را دارد حذف شده/ اعلام بی اطلاعی هیأت رئیسه از موضوع

کامران43 نماینده مردم اصفهان گفت: استیضاح وزیر راه، با تماس فردی که گفته از هیأت رئیسه مجلس اذن این کار را دارد، حذف شده که البته هیأت رئیسه هم اعلام بی‌اطلاعی می‌کند.

به گزارش نماینده حسن کامران دستجردی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (24 خرداد 94) گفت: عملکرد مبارزان یمنی به قدری خوب بود که فرمانده نیروی هوایی عربستان سکته کرد و حتماً مقاومت رزمندگان در جهان اسلام سران عربستان را هم به سکته وادار خواهد کرد.

وی افزود: برای دبیرکل سازمان ملل متأسفم که رژیم صهیونیستی را از لیست کودک‌کش‌ها حذف کرده شما (سازمان ملل) جیره‌خوار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستید. رژیم صهیونیستی هر روز کودک می‌کشد و دستش به خون هزاران فرد آغشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از سازمان هلال احمر به خاطر ارسال اقلام غذایی و دارویی به یمن اظهار داشت: امیدواریم به برکت ماه رمضان و قرآن کریم روز قدس مرگ همه مستکبران و نوکران آن با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم فرا رسد.

کامران با تأکید بر بعد نظارتی خطاب به رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در کمیسیون عمران مجلس استیضاح وزیر راه و شهرسازی چاپ شده چرا آن را حذف کرده‌اید؟ آقای میرشفیع چه کاره است با رئیس کمیسیون عمران تماس بگیرد و بگوید که اذن هیأت رئیسه را در این باره گرفته‌ام. من صبح از هیأت رئیسه سؤال کردم و اعضای هیأت رئیسه بی‌خبر بودند. این کار کاری فسادانگیز است و به نظرات مجلس آسیب می‌زند.

وی افزود: اجازه دهید استیضاح به موقع مطرح و بحث‌ها انجام شود، استیضاح طلب توضیح است مچ گیری نیست اما این قبیل کارها مجلس را تضعیف می‌کند.

عضو امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما ساعت 14 در کمیسیون عمران حاضر می‌شویم اما وزیر راه یک سفر با رئیس‌جمهور جور کرده و با رئیس‌جمهور می‌خواهد به خراسان برود، کدامیک واجب‌تر است سفر یا حضور در کمیسیون؟ تا فساد هست و کارچاق‌کن‌ها هستند و تا زمانی که معامله و بده بستان در کشور وجود دارد بهره‌وری و اقتصاد مقاومتی مفهومی ندارد. ما با این اشرافی‌گری چه کار کنیم؟

کامران در پایان گفت: من بر سفرهای خارجی نظارت دارم، چندی پیش آموزش و پرورش می‌خواست امتحان بگیرد، گفتیم که در سفارتخانه این امتحان را برگزار کند. بعد لیست دیگری از سفارتخانه آمد که از آنجا هم افرادی می‌خواستند به سفر بروند. وزارت علوم رایزنی دارد آن هم لیستی برای سفر آورده ما از جان مردم چه می‌خواهیم. همه اینها در حالی است که ما از سوی دیگر حقوق کارکنان ذوب‌آهن را نداده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما