شناسهٔ خبر: 63816 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۵۵)

دو متهم فتنه که مرتبط سفارت انگلیس بودند !

فتنه 88

۵ سال گذشت! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود. سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود. حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.

دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ....

۱۷ مرداد ۱۳۸۸

* پدر و مادر مرحوم علیرضا توسلی در گفتگو با بخش خبری ۲۰.۳۰ کشته شدن فرزند خود را تایید کردند اما ارتباط آن با حوادث بعد از انتخابات را کذب محض عنوان نمودند. به دنبال خبری که برخی روزنامه های داخلی و همچنین سایت های اینترنتی اعلام کردند پسر بچه ای ۱۴ ساله به نام علیرضا توسلی که هفته گذشته در درگیری های مراسم چهلمین روز درگذشت کشته شدگان اغتشاشات تهران در بهشت زهرا توسط عوامل انتظامی با ضربه های متعدد باتوم دچار مرگ مغزی شده و سرانجام پس از ۴ روز به کما رفتن از دنیا رفته است، پدر و مادر وی اعلام کردند: «کودک ۱۴ ساله بر اثر تصادف با وانت مزدا در ساوه فوت کرده و روز گذشته چهلمین روز فوت این کودک بوده است» پدر علیرضا توسلی در تشریح این ماجرا گفت: «روز هفتم تیر ماه بود که علیرضا به همراه مادرش برای آوردن آب تصفیه شده به خیابان رفتند که در هنگام برگشت از جایگاه برداشت آب متوجه می شود کارت شارژ آب را جا گذاشته به سرعت به جایگاه برگشته و کارت را بر می دارد در این میان در راه بازگشت و گذشتن از خیابان با یک خودروی مزدا وانت که با سرعت در حال گذر از خیابان بوده برخورد کرده و در جا بی هوش می شود.

علیرضا سریعا توسط راننده وانت به بیمارستان ساوه منتقل شده که پس از گذشت چند ساعت در ساعت ۲ بعداز ظهر توسط بیمارستان به بیمارستانی در تهران منتقل شد. در بیمارستان اعلام شد کودک ما دچار مرگ مغزی شده است و در ساعت ۳:۳۰ بامداد ۸ تیر علیرضا بر اثر مرگ مغزی از دنیا رفت و ما جسد وی را در همان تاریخ ۸ تیر تحویل گرفته و دفن کردیم» وی با بیان اینکه ۱۶/۵/۸۸ مراسم چهلم فرزند ما برگزار شده است خاطر نشان کرد: «اخبار منتشر شده از مرگ علیرضا مبنی بر اصابت باتوم بر سر وی تماما کذب بوده و زمانی که ۳۰ روز از مرگ فرزند ما گذشته اعلام شده که این کودک در درگیری های بهشت زهرا دچار ضربه مغزی شده است» وی اظهار داشت: «دشمنان نظام با توجه به معصومیت چهره این کودک می خواهند از احساسات مردم سوء استفاده و نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند»

* ایسنا: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان حوادث پس از انتخابات برگزار شد. در ابتدا متن کیفر خواست متهمان توسط معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از مدعی‌العموم قرائت شد و طی آن به طور مشروح به روش های براندازی نرم در کشور طی حوادث پس از انتخابات اشاره شد.

*ایسنا:  آرش رحمانی پور عضو گروهک انجمن پادشاهی ایران و متهم به کودتای مخملی در دفاعیات خود با اشاره به بهره گیری و سوء استفاده از تظاهرات خیابانی پس از انتخابات، انفجار در امامزاده زید تهران را یکی از اهداف گروهک خود دانست و گفت : «از آنچا که این امامزاده مورد رصد نیروهای امنیتی بود از انجام انفجار در این مکان منصرف شدیم. امامزاده علی اکبر چیذر هدف بعدی ما بود و به ما گفته بودند این مکان باید در مراسم های مذهبی خاص مورد هدف قرار گیرد که چند بار نیز برای شناسایی این امامزاده مراجعت کردیم و از آن فیلم و تصویر گرفتیم اما این مکان نیز تحت کنترل امنیتی بود.

حسینیه فاطمیون و یکی از مراکز سوخت گیری که هر دو در اطراف مجلس شورای اسلامی قرار دارند نیز از دیگر اهداف ما بود که اعضای انجمن می گفتند باید این اماکن را مورد هدف قرار دهیم تا قدرت خود را به مسوولان جمهوری اسلامی نشان دهیم چراکه در همان زمان قرار بود دو نفر از عوامل انفجار حسینیه شیراز اعدام شوند و انجمن می خواست از این طریق مسوولان جمهوری اسلامی را از اعدام این دو نفر منصرف کند. انفجار حسینیه ارشاد و مسجد النبی برای ایجاد جنگ روانی از جمله اهداف ما بود چراکه این دو شعبه ، شعبه های انتخاباتی بسیار مهمی بود و افراد مهم سیاسی کشور نیز به این اماکن رفت و آمد داشتند. انفجار بمب در این اماکن می توانست باعث کاهش مشارکت مردم و نهایتا مخدوش کردن انتخابات شود و در این رابطه بیش از ۱۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری تهیه شده بود.»

* ایسنا: حسین رسام، تحلیل‌گر ارشد سفارت انگلیس در دادگاه رسیدگی به متهمان کودتای مخملی با بیان اینکه دبیر اول سیاسی سفارت انگلیس در تهران به ستاد آقای موسوی رفته و با مسئولان تبلیغاتی و مشاورین وی جلسه داشت، گفت: «ما ملاقات‌هایی را نیز با اعضای حزب اعتماد ملی داشتیم که این تماس ها در مراحل بعد و دوران اغتشاشات نیز ادامه پیدا کرد. وی در قسمتی دیگر از سخنانش نیز گفت که فعالیت‌های خود را با اطلاع یکی از مشاوران انتخاباتی میرحسین موسوی انجام می داده است.

رسام از افرادی همچون عطریانفر، سعید لیلاز و شمس الواعظین به عنوان مرتبطین مهم خود نام برد و افزود: «سفارت انگلیس از طریق بخش صدور ویزا نیز اقدام به جمع آوری اطلاعات و ارتباط گیری با افراد مستعد می‌کرد.» وی نتیجه انتخابات را باعث شگفتی سفارت انگلیس دانست و افزود: «گزارشات در لندن بر روی القای تقلب تأکید می‌کرد و طبق دستور سفارت کارمندان محلی و برخی دیپلمات ها در تجمع حضور پیدا می‌کردند که از آن جمله می‌توان به حضور دبیر اول سفارت انگلیس در درگیری‌های خیابان مطهری در تاریخ ۲۴ خرداد، حضور دبیر سوم مطبوعاتی در تجمع خیابان شریعتی، حضور دبیر سوم سیاسی در راهپیمایی خیابان انقلاب و نیز حضور معاون بخش ویزا و تهیه تصاویر از تجمعات اشاره کرد.» وی همچنین از دومینک دبیر سوم سفارت انگلیس یاد کرد که با لباس سبز به میان تجمع کنندگان رفته و به همراه آنها در راهپیمایی های غیر قانونی حضور یافت.

* ایسنا: ناصر عبدالحسینی و رضا رفیعی فروشان، نازک افشار، کلوتید ریس (تبعه فرانسه) از دیگر متهمانی بودند که در دادگاه با اشاره به اتهامات خود، توضیحاتی را ارائه کردند.

* صدای آمریکا: وزیر خارجه فرانسه و سفیر امریکا در سازمان ملل دادگاه های متهمان پس از انتخابات را نمایشی خواندند.

* محمد رضا خاتمی در گفتگو با روزنامه اعتماد اظهار داشت: "ما فقط گفتیم نتیجه انتخابات را قبول نداریم و به صلاح نظام، کشور و مردم است که تجدید شود. اگر گروهی معتقدند آرای مردمی کسب کرده‌اند از رای گیری مجدد چه ترسی داشتند؟"

منبع: کتاب ۸ ماه نبرد مقدس

نظر شما