شناسهٔ خبر: 79121 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اهم فعالیتهای محمدرضا محسنی‌ثانی در تعطیلات اخیر صحن علنی مجلس

محمدرضا محسنی‌ثانی/2 دور جدید سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه شان در آذرماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز پنجشنبه ۲۰ آذرآغاز وتا ششم دی ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت در این دوهفته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

 اهم فعالیت‌های محمدرضا محسنی ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن به شرح ذیل است؛

 

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: دولت خدمات خوبی در بخش درمان به ثمر رساند

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم خدمات و اقدامات خوبی را در بخش درمان به ثمر رساند.

‘محمدرضا محسنی ثانی’ روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران آموزش و پرورش قطب شهید فرومندی شامل شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن افزود: با تحولی که در این دولت در بخش درمان انجام شد اقشار آسیب پذیر دغدغه درمان را که حتی بالاتر از دغدغه معیشت است ندارند.

وی با اشاره به درآمد ارزی در دولتهای نهم و دهم گفت: در طول این هشت سال درآمدهای ارزی به بیش از سه برابر افزایش یافت هر چند اقدامات خوبی انجام شد ولی نتوانستیم مدیریت درستی اعمال کنیم.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن افزود: یارانه ها برای اقشار آسیب پذیر است ولی با اجرا نشدن درست آن بار مالی گزافی بر دولت تحمیل شد.

وی گفت: آن مبالغی که می بایست صرف پروژه های عمرانی می شد در مسیر درست خود هزینه نشد.

محسنی ثانی

 

کمیسیون امنیت ملی پیگیر بودجه حاشیه شهر مشهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ساماندهی حاشیه شهر مشهد از موضوعات مهم و جدی است که در کمیسیون امنیت ملی پیگیری می شود و با توجه به این که پیشنهادهای کمیسیون ها و نمایندگان ارائه می شود، اختصاص ردیف بودجه به حاشیه شهر مشهد را از طریق کمیسیون امنیت ملی دنبال می کنیم.

دکتر”محمدرضا محسنی ثانی” درباره بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از حاشیه شهرمشهد و تصویب شورای امنیت کشور برای ایجاد سازمان اجرایی حاشیه شهرو صندوق آن و خلف وعده دولت در اختصاص ردیف بودجه مستقل در بودجه ۹۴ اظهار کرد: وزارت کشور قول داده است این بودجه را از دیگر ردیف های در اختیار دولت تامین کند.

 وی افزود: با این که برای حاشیه شهر مشهد بودجه در ردیف خاصی نیامده است اگر این انگیزه و اراده باشد این موضوع نمی تواند بهانه ای برای دولت باشد، مهم این است که بخواهند مشکل جدی حاشیه نشینان مشهد را برطرف کنند و این موضوع را به سرانجام برسانند.

 نماینده مردم شهرستان های سبزوار، خوشاب، جوین و جغتای و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که طی سال های ۷۲ تا ۷۷ به مدت ۵ سال معاونت سیاسی، امنیتی استانداری خراسان را عهده دار بوده است، گفت: اختصاص بودجه به حاشیه شهر مشهد یکی از موضوعات مهم است که از طریق کمیسیون امنیت ملی پیگیری هایی را انجام می دهیم، البته بخشی از پیگیری ها و اقدامات اجرایی باید از طریق دستگاه اجرایی که وزارت کشور است انجام شود و این اقدامات باید سرعت گیرد چون هنوز اقدام جدی را ندیده ایم. امیدواریم اقدام جدی برای این مطالبه و آنچه دولت نیز به آن رسیده است انجام شود چون تقریبا تمام مقامات سیاسی و امنیتی کشور به حاشیه شهرمشهد آمده و از نزدیک با این امر ناهنجار آشنا شده اند و نیز برای رفع معضلات حاشیه شهر قول داده اند لذا باید زودتر وعده های آنها عملی شود.

محسنی ثانی

 

رییس مجمع نمایندگان استان: اعتبارات خراسان رضوی متناسب با شاخصه ها نیست

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات این استان متناسب با شاخصه ها و جمعیت خراسان رضوی دیده نشده است.

‘محمدرضا محسنی ثانی’ در نشست شورای اداری سبزوار افزود: خراسان رضوی منهای جمعیت ۲۵ میلیون زائری که در سال دارد، در سهم اعتبارات بر اساس جمعیت شش میلیونی خود نیز دیده نشده است.

وی گفت: بر اساس جمعیت می بایست سهم اعتبارات خراسان رضوی ۸٫۶ درصد باشد در حالی که این سهم هم اینک ۵٫۹ است.

نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: به رغم درخواست و پیگیری مکرر از دولتهای گذشته برای تخصیص اعتبارات بر مبنای شاخصه های استان هیچ دولتی بر این اساس حرکت نکرده تا جایی که با این همه پیگیری سهم خراسان رضوی از ۵٫۸ فقط به ۵٫۹ رسید.

وی در ادامه همچنین گفت: دولت قانونمدار یازدهم برای دومین سال به موقع لایحه بودجه را به مجلس آورد و ما هم تلاش می کنیم به موقع ابلاغ بودجه را داشته باشیم.

محسنی ثانی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش وابستگی به نفت یکی از مزیتهای لایحه بودجه، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی به میزان یک سوم است.

وی همچنین با اشاره به تحریمها و کاهش قیمت نفت گفت: می توانیم وابستگی به نفت را با تکیه بر توانایی و ظرفیتهای خود، به صفر نیز برسانیم.

این نماینده مجلس افزود: دولت با این بازیهای سیاسی در تنگنا است لذا باید همه به دولت کمک کنیم و راهکار آن نیز این است که مدیران اجرایی تا می توانند هزینه های جاری را کاهش داده و با حرکت جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت نمایند.

 

 

نظر شما