شناسهٔ خبر: 78965 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

اهم فعالیتهای علیرضا خسروی در تعطیلات اخیر صحن علنی مجلس

علیرضا خسروی/2 دور جدید سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه شان در آذرماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز پنجشنبه ۲۰ آذر آغاز و تا ششم دی ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت در دو هفته گذشته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استان قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری-تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه سمنان و مهدیشهر به شرح ذیل است؛

 

خسروی: ایران بهشت متخلفین مالیاتی است

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه ایران بهشت متخلفین مالیاتی است افزود: متأسفانه در کشور به راحتی فرار مالیاتی صورت می گیرد.

علیرضا خسروی در جمع خبرنگاران سمنانی اظهار کرد: شوربختانه در کشور ما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد بسیاری از کسانی که باید مالیات بدهند به راحتی از زیر بار ان شانه خالی می کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت گامهای بلندی در حوزه دولت الکترونیک برداشته شده گفت: دولت تدبیر و امید در این حوزه خوب وارد شده و گامهای بلندی از جمله دربخشهای  گمرک، بهداشت و درمان و ... برداشته است.

وی با تاکید با ضرورت مبارزه با پدیده رانت خواری تصریح کرد: تا مادامی که در حوزه صادرات و واردات رانت وجود دارد در این بخش با مشکل مواجه خواهیم بود و لذا راه چاره آن نخست تحقق دولت الکترونیک است که در این راستا دولت یازدهم اقدامات در خور توجهی انجام داده است. همچنین کم کردن تعرفه ها و کاهش مدت زمان ماندن کالاها در گمرک از اقدامات دیگری است که می تواند در این امر مؤثر باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با اشاره به ضرورت کاهش هزینه های دستگاههای اجرایی به مشکلات بودجه امسال اشاره کرد و گفت: یکی از ارقامی که می توانیم به بودجه امسال اضافه کنیم رقمی است که از محل عدم انجام برخی پروازهای اختصاص غیر ضروری به دست می آید.

وی با بیان اینکه از مردادماه تا آذر ماه امسال ۲۷ پرواز اختصاص داشته ایم اظهار کرد: اگر چه برخی از این پروازها اجتناب ناپذیر و ضروری است اما برخی از آنها را نیز می توان حذف کرد و از صرفه جویی که در این بخش صورت می گیرد، می توان بودجه بخشهای دیگر را سامان داد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی عدم اطلاع نمایندگان از ریز مذاکرات هسته ای یادآور شد: مجلس اطلاعی از ریز مذاکرات ندارد و حتی در جلسات غیر علنی که با برخی از اعضای هیات مذاکره کننده داشته است اطلاعاتی بیش از آنچه که در رسانه ها و فضای سیاسی کشور وجود دارد بیان نشده است. البته دولت معتقد است می بایست تا زمانی که مذاکرات به رشد قابل توجهی نرسد نباید رسانه ای شود.

خسروی با بیان اینکه مجلس به تیم مذاکره کننده اعتماد کامل دارد متذکر شد: خط قرمزها از سوی مقام معظم رهبری مشخص شده و قطعا تیم مذاکره کننده آنها را لحاظ می کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از نگرش برخی از گروه های سیاسی به بحث انرژی هسته ای افزود: برخی از این گروه ها به این موضوع دامن می زنند که در شرایطی که بحث انرژی هسته ای برای کشور ما زمان بر و یا هزینه بر شده است نباید دنبال آن باشیم.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است دشمنی آمریکا با ما تنها به بحث هسته ای برنمی گردد. حتی اگر ما برای آمریکایی هم فرش قرمز پهن کنیم آنها از دشمنی با ایران دست نمی کشند چرا که بحث انرژی هسته ای یک بهانه است و آنها با اعتقادات ما کار دارند لذا اگر بحث هسته ای هم نباشد بهانه دیگری برای دشمنی پیدا می کنند.

 

مبارزه با فساد به قانون جدی نیاز ندارد/برای مبارزه با فساد به اراده نیاز داریم

وی با بیان اینکه مجلس برای همکاری در مبارزه با فساد اعلام آمادگی کرده است گفت: در این بخش به قانون جدیدی نیاز نداریم. مبارزه با فساد تنها اراده می خواهد و لذا همه بخشها نخست باید تلاش کنند از وقوع فساد جلوگیری کنند و در مرحله بعد  اگر فسادی روی داد به صورت جدی با آن برخورد کنند.

خسروی با بیان اینکه مبارزه با فساد نیازمند عمل است گفت: برخورد و جنجال های رسانه ای، مبارزه با فساد را سخت تر می کند. رسانه ها نباید تا حکمی صادر نشده مسائل را رسانه ای کنند چنانکه در ماجرای پرونده فساد مشهور به ۱۲ هزار میلیاردی، بعدها معلوم شد ماجرا آنگونه که در رسانه ها درج شد نبود.

این نماینده مردم تصریح کرد: ما در بحث مبارزه با فساد باید هم با پشه ها و هم با ببرهای فساد اقتصادی مبارزه کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص چرایی تعیین نرخ ۷۲ دلار برای هر بشکه نفت در بودجه امسال آنهم در شرایطی که در حال حاضر بهای نفت در بازارهای جهانی به زیر ۶۰دلار رسیده اظهار کرد: ۷۲ دلار برای هر بشکه در بودجه ۹۴ واقع بینانه نیست چرا که قيمت هر بشکه نفت خام در لايحه بودجه ۷۲ دلار در نظر گرفته شده است و اين در حالي است که بودجه ۹۳ با نفت ۱۰۰ دلاري بسته شده بود. لذا به نظر می رسد که نیاز به اصلاح دارد و باید چاره ای برای آن اندیشید.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس در خصوص پروژه انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران گفت: روند کار در مرکز پژوهشهای مجلس اینگونه است که چنانچه نماینده ای در رابطه با هر موضوعی درخواست کند این مرکز موظف است آمار و اطلاعات را تهیه و در اختیار آن نماینده قرار دهد.

وی اضافه کرد: در ماجرای اخیر هم یکی از نمایندگان اصفهان اطلاعاتی در خصوص طرح انتقال آب خواسته بود و مرکز پژوهشها نیز اطلاعاتی در اختیار ایشان قرار داده بود که این گزارش کلیات خوبی داشت اما یکی- دو اشکال عمده در آن وجود داشت. یکی اینکه عنوان شده بود در این پروژه نیاز به قطع تعدادی از درختان جنگل وجود دارد در حالی که ۱۸۰کیلومتر از ۲۰۰کیلومتر خط انتقال مسیری است که قبلا از آن استفاده شده است. همچنین در این گزارش عنوان شده که حرارتی که برای فرایند نمک زدایی از آب نیاز است به ماهی ها آسیب جزیی وارد می کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این پژوهش به سوابق پژوهش اشاره ای نشده بود افزود: نکته دیگری که در این گزارش مغفول مانده بود این است که انتقال آب تنها به استان سمنان انجام نمی شود بلکه قرار است ۱۳ استان کویر مرکزی ایران از این پروژه منتفع شوند و همین این طرح را اقتصادی می کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در پروژه های انتقال آب نباید افق دید معطوف به یکی دو سال آینده باشد بلکه باید ۲۰ سال آینده را مد نظر داشت و یکی از اشکالاتی که به گزارش مرکز پژوهش ها وارد است عدم توجه به این مهم بود.

وی در خصوص برخی از اظهار نظرها مبنی بر اینکه اصولا طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی اجرا شدنی نیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیرین سازی آب در حوزه خلیج فارس انجام می شود و سهم ما از آب شیرین کن های خلیج فارس کمتر از یک درصد است در حالی که سهم عربستان ۷ درصد است و حتی آب خلیج فارس را شیرین و از طریق تانکر انتقال می دهند. همچنین در امارت و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس نیز طرح هایی از این دست اجرایی شده است.

خسروی با بیان اینکه منابع آبی ما محدود است گفت: با وجود این محدودیت ها خداوند دو نعمت را در شمال و جنوب کشور به ما ارزانی داشته است و لذا باید از این ظرفیت بعنوان یک منبع آبی استفاده کنیم کما اینکه در کشورهایی نظیر لیبی نیز طرح هایی بزرگتر از این طرح، عملیاتی شده است. به هر حال چاره ای جز انتقال آب از سرشاخه های خزر به فلات مرکزی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در احکام بودجه امسال نیز یک درصد از اعتبارات نفت برای شیرین سازی آب و انتقال آن به کویر مرکزی پیش بینی شده است و لذا این طرح یک طرح کاملا کارشناسی شده است.

 

خسروی: کتاب‌های درسی در آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، بازنگری جدی در کتب درسی آموزش و پرورش را خواستار شد.

علیرضا خسروی ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه آموزش و پرورش استان سمنان که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در تالار شهید مطهری آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: باید در مباحث موجود در کتب درسی دانش‌آموزان تأملی جدی شود.

نماینده مردم شهرستان‌‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در تألیف کتب درسی باید به فضای فرهنگ جامعه توجه بیشتری شود عنوان کرد: کتب درسی دانش‌آموزان باید بر اساس پژوهش محوری تألیف شوند.

 

مجلس از به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش حمایت می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلمان زحمات زیادی را برای تربیت جامعه متحمل می‌شوند از مسئولان وزارت آموزش و پرورش خواست تا برای به‌کارگیری یکی از فرزندان فرهنگیان برنامه ریزی کند.

خسروی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می‌تواند از نیروی جوان خانواده‌های فرهنگیان، حتی به صورت پاره‌وقت نیز استفاده کند گفت: مجلس آمادگی دارد تا برای تحقق این مهم به وزارت آموزش و پرورش کمک کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش باید در افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه پیش‌قدم شود بیان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند این خط را بشکند تا دیگر وزارت‌خانه‌ها از این اقدام آن درس بگیرند.

 

نماینده سمنان: واردات سیگار مارلبرو مخالف اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با کشورهای موسوم به ۱+۵ تصریح کرد: مذاکرات تنها بخشی از راهکار بهبود اقتصاد کشور است و راهکار ما در این بخش تنها و تنها تحقق اقتصاد مقاومتی است.

خسروی پژوهش را عاملی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر قرار است تا به اقتصاد مقاومتی برسیم؛ راهکاری به جز پژوهش نداریم و این مهم باید در مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه وصل بودن اقتصاد به دلار یکی از معایب اقتصاد کشور است اظهار داشت: راهکار بهبود وضعیت اقتصاد، پول و تورم نیست؛ بلکه راهکار بهبود اقتصاد کشور افزایش تولید است.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به برخی واردات بیهوده و غیرضروری به کشور تصریح کرد: واردات سیگار مارلبرو مخالف اقتصاد مقاومتی است و هیچ سنخیتی با این اصل مهم اقتصادی ندارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمد معافیت ۱.۵ میلیون سرباز کشور با هشت تا ۱۰ سال غیبت گفت: درآمدی که از معافیت خدمت سربازی این افراد به دست می‌آید، بیش از دو برابر پول آزاد شده ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای است.

خسروی عنوان کرد: این درآمد‌ها می‌تواند به اقتصاد کشور نیز کمک کند و این نماد اقتصاد مقاومتی است

خسروی 2

خسروی 2

خسروی 2

خسروی 2

خسروی 2

خسروی 2

خسروی 2

خسروی 2

خسروی 2

خسروی 2

نظر شما