شناسهٔ خبر: 78642 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اهم فعالیتهای محمدصالح جوکار در تعطیلات اخیر صحن علنی مجلس

جوکار دور جدید سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه شان در آذرماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز پنجشنبه ۲۰ آذر آغاز و تا ششم دی ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت در دو هفته گذشته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استان قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری-تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی درمجلس  شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه یزد و اشکذر به شرح ذیل است؛

 

برگزاری نشست مردمی با اهالی محله پنبه کاران(کوی محمدی) یزد

جوکار نماینده مردم و جمعی از مسئولان درجمع اهالی محله پنبه کاران(کوی محمدی) یزدحضور یافت.

محمد صالح جوکار رییس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی که شاکری شمسی فرماندار،حجت الاسلام عادل مدیر کل اوقاف استان،شرافت مدیر کل میراث فرهنگی ،رحمت ابادی شهردار ناحیه ۲ ،کشفی پور شهردار ناحیه تاریخی ، زارع مدیر کل امور اتباع  و جمعی از مسئولان وی را همراهی می کردند در جمع اهالی کوی محمدی(محله پنبه کاران) یزد حضور یافت.

جوکار: امور مالیاتی یزد بجای کاسب محله باید یقه معادن فراری از مالیات را بگیرد

نماینده مردم یزد و اشکذر و رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: معادن باید حقوق مردم را بدهند اما متاسفانه از مالیات فرار می کنند و دستگاه امور مالیاتی به جای آنکه کاسب محله را تحت فشار بگذارد باید یقه این افراد را بگیرد و ما حق نداریم از افرادی که معادن را استخراج کرده و حقوق ملت را نمی دهند حمایت کنیم و تاسف بارتر اینکه درآمد آن را نیز در استانی دیگر هزینه کنند.

محمدصالح جوکار در ادامه سلسه نشست های مردمی و در جمع مردم محله تاریخی پنبه کاران (کوی محمدی) یزد، افزود: باید جلوی افرادی که از معادن برداشت کرده ، مالیات نمی دهند و منافع آن را در جای دیگر و در خارج استان هزینه می کنند گرفت و اگر حقوق مردم را ندهند نباید از آنها حمایت کنیم و باید جلوگیری شوند و نباید همه فشار مالیات بر قشر جامعه باشد  .

شرکت در  نشست مشترک استاندار یزد با نماینده ولی فقیه

استاندار یزد، در نشست مشترکی با امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان ، نمایندگان مردم یزد و اشکذر و اردکان در مجلس شورای اسلامی و معاونتهای چهارگانه استانداری که در دفتر استاندار برگزار شد، مهمترین مباحث و مسائل استان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 در این نشست که ظهر پنجشنبه ۲۹ آذرماه برگزار شد، اولین محور طرح شده، بحث اجرای خطوط انتقال آب از سد بهشت آباد و خلیج فارس به استان بود که آخرین دستاوردها و تصمیمات دراین خصوص مطرح و در این زمینه تبادل نظر صورت گرفت.

جوکار: بخشی از هزینه‌های زندگی در بافت قدیم پرداخت شود   

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی در بافت تاریخی و یا روستاها نباشد آن منطقه مرده است و شهر مرده نیز کم کم از بین می رود، لذا باید بخشی از هزینه های زندگی در این مناطق پرداخت شود.

محمدصالح جوکار در جمع مردم محله تاریخی پنبه کاران (کوی محمدی) یزد،اظهار داشت: زنده بودن شهر بستگی به آدم های آن دارد و اگر انسان در بافت تاریخی و یا روستاها نباشد آن منطقه مرده است و شهر مرده نیز کم کم از بین می رود و لذا باید بخشی از هزینه های زندگی در این مناطق پرداخت شود.

وی افزود: این محله از محلات قدیمی یزد است و باید برای آن برنامه ریزی شود و به گونه ای اقدام شود که انسان ها توان ماندن در این بافت را داشته باشند.

بررسي مسائل و مشكلات شهرستان ميبد

ديدارمحمدصالح جوكار نماينده مردم يزد وصدوق در مجلس شوراي اسلامي با فرماندار و جمعي از مسئولين ميبد به منظور بررسي مسائل و مشكلات شهرستان ميبد انجام شد.

در اين ديدار فلاح فرماندار ميبد با اشاره به مشكلات پيش روي شهرستان خواستار كمك در زمينه هاي مختلف به شهرستان ميبد شد. شهرداران ميبد و روساي شوراها ي اسلامي شهرستان و بخش نيز حضور داشتند.

شرکت در نشست مشترک مدیر کل آموزش وپرورش استان

 احمد شیرزاد درادامه سفر یکروزه خود به منطقه رستاق درنشست مشترکی که باحضور محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، بخشداران مرکزی و خضرآباد ، رئیس شورای شهر درمحل فرمانداری برگزار شد حضوریافت و درخصوص رفع چند مورد از مسائل آموزش و پرورش در این شهرستان بحث و تصمیماتی اتخاذ گردید.

بررسی مسائل و مشکلات مربوط به محله پنبه کاران

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم محله پنبه کاران با حضور جمعی از مدیران استان امروز چهارشنبه (۹۳/۰۹/۲۶) همراه با بر پایی نماز مغرب و عشاء در مسجد سلمه واقع در بلوار بسیج،خیابان شهدای محمدی،جنب حسینیه پنبه کاران حضور پیدا خواهد کرد.

 مردم شریف محله با حضور در مراسم می توانند مسائل و مشکلات محله خود را مطرح و به گوش مسئولان برسانند و توسط نماینده منطقه خود پیگیری نمایند.

چهار شهرستان دیگر استان در لیست مناطق گرمسیر قرار گرفت

رییس مجمع نمایندگان استان یزد در خصوص جلسه امروز(یکشنبه) با معاون وزارت نیرو گفت : با توجه به تابستانهای بسیار گرم استان و قرار گرفتن استان در منطقه گرم و خشک و کویری وهوای بسیار گرم و در نتیجه دارا بودن فصل طولانی گرم تابستان، به طوری که بنابر گزارشات سازمان هواشناسی دو ماه از سال، درجه حرارت بیش از ۴۰ درجه می باشد مردم شریف استان متحمل  به پرداخت هزینه های زیادی بابت برق خانگی می گردند، بنابراین طبق ضوابط موجود هزینه برق خانگی برخی از شهرستانها برابر مناطق گرمسیری محاسبه می شود.

محمد صالح جوکار افزود:با مکاتبات و پیگیری های متعدد صورت گرفته در بیش از یک سال گذشته از سوی نمایندگان و مسئولین استان نهایتاٌ در جلسه روز جاری که با حضور نمایندگان استان و معاون برق و انرژی وزارت نیرو و کارشناسان برگزار شد.

جوکار2

جوکار2

جوکار2

جوکار2

جوکار2

جوکار2

جوکار2

 

نظر شما