شناسهٔ خبر: 79113 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اهم فعالیتهای حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد در تعطیلات اخیر صحن علنی مجلس

سیدمهدی موسوی‌نژاد/2 دور جدید سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه شان در آذرماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز پنجشنبه ۲۰ آذرآغاز وتا ششم دی ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت در این دوهفته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه دشتستان به شرح ذیل است؛

 

بازدید نماینده مردم دشتستان بهمراه معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولین از سد دالکی

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد در بازدید از سد دالکی بهمراه معاون وزیرنیرو، معاون استاندار، فرماندار و معاون عمرانی دشتستان، رییس آب منطقه ای و آب وفاضلاب روستایی استان بوشهر اظهار داشت: رفع نیازها و دغدغه‌های مردم دشتستان و اصناف مختلف مورد تاکید قرار دارد و تا جایی که ظرفیت و توان داشته باشیم از خدمت به مردم دریغ نمی‌کنیم.

موسوی‌نژاد بیان داشت: در مجموع بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل وتوسعه سد اعتبار لازم است که اعتبارات مورد نیاز این طرح مهم و ملی در حال پیگیری است تا هر چه سریعتر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار هکتار از اراضی دشتستان با سد دالکی سیراب می‌شوند گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، راه‌اندازی این سد بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا یادآور شد: تأمین به موقع اعتبارات پروژه‌های حوزه آب از برنامه‌های مهم وزارت نیرو است و با برنامه‌ریزی انجام گرفته، یک درصد از اعتبارات حوزه نفت به فصل منابع آبی تخصیص یافته است.

 

نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر

موسوی نژاد خواستار تلاش مدیران بانک‌ها برای تحقق معوقات بانکی در حوزه کشاورزی شد و بیان داشت: در زمینه امور عشایر به عنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم تولید، باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی بسیار مهم در محلس در زمینه عشایر خبر داد و اضافه کرد: بر اساس این طرح عشایر تحت پوشش قرار گرفته و تسهیلات بسیار خوبی به عشایر ارائه خواهد شد.

وی به اهمیت برنامه‌های آموزشی برای کشاورزان اشاره کرد و افزود: باید راهکارهای جدید آموزشی به کشاورزان ارائه شود تا عملکرد بهتری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان، ادامه داد: بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی نباید خساست ورزند و همکاری لازم را باید با کشاورزان داشته باشند.

موسوی نژاد در ادامه با انتقاد از قیمت پائین خرید تضمینی گندم، افزود: کارشناسان و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی باید طرح جامعی اراه دهند تا ما هم از این طرح برای خرید تضمینی خرما دفاع کنیم و پیگیری لازم را داشته باشیم. دیدار با آیت الله صفایی بوشهری نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر

نشست با مدیران عامل بانک‌های استان :

 

خساست بانک‌ها مانع حضور بخش خصوصی در استان بوشهر نشود

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تلاش بسیار زیادی داشته‌ایم تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم که باید از سوی صندوق توسعه ملی نیز حمایت مناسبی صورت بگیرد تا شاهد رشد و توسعه و اجرای طرح‌های مختلف باشیم و اشتغال ایجاد شود.

وی با انتقاد از وجود برخی بروکراسی‌ها در راه حضور سرمایه‌گذاران، بیان داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هنگام حضور در استان در پیچ و خم اداری و دریافت تسهیلات گیر می‌کنند و یا از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شوند و یا به استان دیگری می‌روند.

 

نشست با دانشجویان دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی بوشهر

طرح تامین معلم وپزشک مناطق محروم کشور اجرایی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: برای تامین معلم و پزشک مناطق محروم کشور طرحی در حال تدوین است که بر این اساس، سهمیه ویژه‌ای برای مناطق محروم و کمتر برخوردار تخصیص می‌یابد.

وی برگرداندن معلمان بازنشسته به خدمت را به عنوان یکی دیگر از دلایل استیضاح اعلام کرد و گفت: متاسفانه در برخی روستاها شاهد حضور یک معلم در چند کلاس درس هستیم و در برخی مناطق هم معلمان بیکار را شاهدیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرحی را در دست اجرا داریم که بر این اساس، سهمیه ویژه‌ای برای مناطق محروم و کمتر برخوردار برای تامین معلم و پزشک تخصیص داده خواهد شد.

 

دیدار با معلمان ودانش آموزان دبستان های معرفت و عترت برازجان

نماینده مردم دشتستان در بین دانش آموزان و معلمان دبستانهای معرفت و عترت درخصوص حفظ حرمت معلمان و پدر و مادر سخنانی بیان نمود.

نماینده مردم دشتستان دربازدید از دبستانای معرفت و عترت از کلاسهای درس دانش آموزان ومشکلات و کمبود امکانات آنها بازدید بعمل آورد که سعی خواهد شد موارد و کمبودهای مهم که در اولویت ها قرار دارد مورد پیگیری جدی قرار بگیرند.

 

حضور در جمع عزاداران درکارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد درجمع عزاداران د کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر حضور یافت و سخنرانی در مورد واقعه کربلا ومظلومیت اهل بیت بعد از واقعه روز عاشورا گفت.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا باید جامعه به‌سمت مهدویت می‌رفت ولی به‌دلیل همین انحرافات اینگونه نشد، اضافه کرد: یکی از این انحرافات این بود که باید شخصیت قاتلان امام حسین را معرفی می‌کردیم که آنها آدم‌های خوبی بودند ولی مهمتر از همه، شخصیت قاتلان بود که توصیف نشده است.

 

بررسی مشکلات مردم محله کارگر برازجان

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد روز چهارشنبه درنشست با مردم محله کارگر شهر برازجان افزود: دربرخی محلات شهربرازجان مشکل آسفالت معابر وجود دارد که زیبنده این شهر بزرگ نیست.
وی اضافه کرد: رسیدگی به محلات محروم شهر و جلب رضایت مردم از مهم ترین وظایف مسوولان است و همه باید دراین مسیر اهتمام ورزند.

 

محفل انس با قران کریم با حضور نماینده مردم دشتستان

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد ظهر امروز در محفل انس با قرآن در برازجان با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و با تشکر از مسئولین کمیته امداد دشتستان در برپایی این مراسمات اظهار داشت: ما همواره باید بر تلاوت کردن قرآن اصرار کرده، چون برکات آن زندگی ما را در بر خواهد گرفت.

 

سخنرانی دربین مردم عزادار جزیره شیف

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزایش بصیرت و شناخت ترفندهای تفرقه‌افکنانه دشمنان را به عنوان نیاز امروز جهان اسلام دانست و افزود: تفرقه و اختلاف در بین جوامع اسلامی بزرگ‌ترین دشمن این جوامع است که می‌خواهد جریان بیداری ملت‌ها و شناخت اسلام واقعی را کند کند.

وی به اتحاد و همدلی مردم سنی و شیعه در جزیره شیف اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان از هر وسیله و راهی برای ضربه زدن به شیعه و سنی استفاده می‌کنند ولی شاهد اتحاد بسیار خوبی بین اهل شیعه و سنت در استان بوشهر هستیم و امیدواریم همواره شاهد تحکیم این اتحاد و همدلی باشیم

 

بررسی مشکلات روستای زیارت دشتستان/ اجرای ۵ پروژه عمرانی در روستای زیارت دشتستان در سال جاری

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی از اجرای پنج پروژه عمرانی در روستای زیارت دشتستان در سال جاری خبر داد.

موسوی‌نژاد از تخصیص ۵.۵ میلیارد ریال برای عمران و آبادانی روستای زیارت خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای احداث بوستان روستایی، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای احداث سالن ورزشی و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای تکمیل طرح هادی روستایی تخصیص داده شده است.

موسوی‌نژاد گفت: در حال پیگیر طرحی برای تغییر شیوه آبیاری نخیلات هستیم که ۸۵ درصد اعتبار آن را دولت اختصاص می‌دهد و بدنبال آن هستیم تا با برگزاری جلسات متعدد با وزیر نیرو و جهاد کشاورزی تمامی اعتبارات لازم برای آبیاری را دولت پرداخت کند.

 

سخنرانی نهم دی ماه در جمع مردم روستای نظرآقا

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه ۸۸ با مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم خنثی و حماسه ۹ دی خلق شد که باید این مهم در تاریخ ماندگار شود.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شامگاه دوشنبه در جمع مردم نظرآقا دشتستان خلق حماسه ۹ دی را یک افتخار برای ملت ایران دانست و اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دسیسه‌های متعددی علیه نظام طراحی و اجرا کردند که بروز جنگ ۸ ساله در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از آن جمله است.

 

سخنرانی نهم دی ماه در جمع مردم شهراهرم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه ۸۸ با خرابکاری قدرت‌طلب‌ها و فتنه انگیزی آنها به وقوع پیوست تا خیلی از دلسوزان و خواص جامعه نگران شوند، چرا که قدرت تشخیص حق و باطل در آن برهه از زمان راحت بود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: دشمنان انقلاب با مطالعه دوران دفاع مقدس دیده بودند که مردم ایران اسلامی با تکیه بر اعتقاد و ایمان راسخ و نه تجهیزات هست که به پیروزی می‌رسد و باور قوی و اعتقاد محکم مردم به ارزش‌های اسلامی  رمز پیروزی آنهاست پس برای تضعیف این باورها آستین همت خود را بالا زد.

وی گفت: دشمن با تکیه بر هجمه فرهنگی که به طور مکرر از طرف مقام معظم رهبری تذکر داده می‌شد وارد کارزار شد تا باور و اعتقاد را از جوانان ما بگیرد و در این مسیر دسیسه‌های زیادی را در دستور کار قرار داد اما آنچه این نقشه‌های شوم را خنثی می‌کرد حراست و حفاظت مقام معظم رهبری از اعتقادات و باورهای مردم بود.

 

سخنرانی نهم دی ماه در جمع مردم شهربرازجان

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد عصر امروز در همایش بزرگداشت حماسه نهم دی در میدان نمازجمعه برازجان اظهار داشت: نظام اسلامی امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روز به روز شاهد موفقیت بیشتر نظام اسلامی هستیم.

وی در ادامه به فتنه‌های مختلف در سه دهه اخیر اشاره کرد و افزود: در سال ۶۸ و پس از رحلت امام (ره)، فتنه‌ای در حال رخ دادن بود که البته مردم به ندای رهبری لبیک گفتند و فتنه‌ها را خنثی کردند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها جوانانی که در جبهه‌های نبرد جانانه دفاع کرده بودند، در برابر فتنه نیز ایستادگی کردند و انقلاب در مسیر موفقیت قرار گرفت.

 

سخنرانی نهم دی ماه در جمع مردم شهرایپخش دشتستان

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سران فتنه به‌علت تخریب بیت‌المال و کشتن مردم باید مجازات شوند.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد سه‌شنبه شب در مسجد صاحب‌الزمان شهر آب‌پخش در جمع مردم این شهر به اتفاقات سال ۸۸ اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان فتنه همه دنیا به میدان آمدن و تمام ماهواره‌ها تحت عنوان جنبش سبز حرکت کردند.

وی به حوادث پس از انتخابات در سال ۸۸ اشاره کرد و اذعان داشت: فتنه‌گران پس از انتخابات به خیابان‌ها ریختند و تحت عنوان تقلب شورش کردند و اموال بیت المال که مال مردم بود را آتش زدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنها حرف امام را می‌زدند ولی عکس آن را پاره کرده و به آتش می‌کشیدند، افزود: خیانت‌های بزرگی به نظام و انقلاب در جریان فتنه صورت گرفت و حرمت‌شکنی‌های زیادی را داشتند.

 

سخنرانی نهم دی ماه در جمع مردم شهردالکی دشتستان

 مخالفان انقلاب به دنبال فتنه‌های جدید هستند

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد سه‌شنبه‌شب در جمع مردم شهر دالکی دشتستان اظهار داشت: در جریان فتنه ۸۸ دشمنان خارجی کاره‌ای نبودند و دشمنان داخلی حضوری گسترده در این برنامه‌ها داشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بعد از قیام عاشور بی نظیر بوده است و مردم ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف این موضوع را نشان دادند و در جنک تحمیلی دیدیم که با ندای رهبر لبیک گفتند و در مقابل دشمن ایستادند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی که در فتنه حضور داشتند، حتی اگر شکی هم وجود داشت که نداشت، باید به خاطر نظام سکوت می کردند.

 

بازدید سرزده نماینده مردم دشتستان از بیمارستان شهید گنجی برازجان

حجت الاسلام موسوی نژاد در بازدید از بیمارستان شهید گنجی برازجان ضمن عیادت از مریضان در بخش اتفاقات مشکلات آنها در خصوص بیمارستان را جویا شد.

وی همچنین میزان رضایت مردم و بیماران از تخصیص ۲۰ پزشک متخصص به بیمارستان خوب دانست و گفت مشکل دستگاه کارتخوان بیمارستان طبق تماس تلفنی با رییس اداره بهداشت ودرمان و مخابران شهرستان باید برطرف شود چون امری ضروری برای مراجعین به بیمارستان است.

موسوی نژاد همچنین بیان داشت: مشکل شبانه روزی بودن داروخانه و کمبود داروی آن برطرف شده است.

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

موسوی نژاد2

 

نظر شما