شناسهٔ خبر: 86855 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دولت به توانمندی‌های ملت اعتماد کند

کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اولویت‌های نظام اسلامی، حرکت به سمت پیشرفت در سایه همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت محقق می‌شود، یعنی دولت باید به توانمندی‌های ملت اعتماد کند و ملت نیز با همه توان خود برای پشبرد اهداف کشور به دولت کمک کند.

به گزارش نماینده آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم،  در مورد شعار امسال با عنوان "دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی" که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اولویت‌های امسال را برشمردند که عمدتاً ایمان، معنویت، اقتصاد و پیشرفت علمی بود و با ارزیابی عملکرد و اقدامات صورت گرفته در سال ۹۳، فرمودند عزم ملی و مدیریت جهادی برای سال‌های آینده نیز هست.

وی افزود: اولویت‌های نظام اسلامی، حرکت به سمت پیشرفت در سایه همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت محقق می‌شود، یعنی دولت باید به توانمندی‌های ملت اعتماد کند و ملت نیز با همه توان خود برای پشبرد اهداف کشور به دولت کمک کند، در این صورت با تفاهم و اعتماد متقابل دولت و ملت، راه پیشرفت و عدالت هموار خواهد شد و برون‌رفت از مشکلات به سادگی صورت می‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و نظام سعی می‌کنند خط جدایی و شکاف بین دولت و ملت را پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: در مقابل برنامه‌های دشمنان باید اعتماد متقابل دولت و ملت را افزایش دهیم و این اعتماد متقابل در سایه همدلی و هم‌زبانی محقق می‌شود.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه اگر از منظر دینی هم نگاه کنیم، جدایی بین مجموعه دولت و ملت وجود ندارد، گفت: نظام اسلامی متشکل از مجموعه معارف اسلامی بر پایه آموزه‌های نبوی و مکتب اهل‌بیت و رهبری الهی است و شکل‌گیری دولت اسلامی با عزم و اراده قوی مجاهدان فی سبیل الله ولایتمدار و حرکت به سمت حیات طیبه است. نظلام اسلامی ما متشکل از دولت و ملت است و فاصله‌ای وجود ندارد و دولت و ملت با همه توان خود باید سعی کنند با تفاهم و ارتباط و پیوستگی و همگرایی چرخ پیشرفت را روان‌تر کنند.

نظر شما