شناسهٔ خبر: 86991 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ابراهیمیان:

همدلی با دولت به معنای تعطیلی نقد نیست

نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان گفت: همبستگی و هم زبانی به معنای چشم پوشی از خطا‌ها و تعطیلی نقد و ارزیابی دولت‌ها نیست. بنابر این باید یاد بگیریم به دور از تقدیس بی جای دولت‌ها به نقد منصفانه بپردازیم.

به گزارش نماینده "نجات‌الله  ابراهیمیان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،  در تحلیل نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی اظهار داشت: از مجموع فرمایشات رهبر معظم انقلاب دو پیام بسیار مهم را می‌توان استنباط کرد که این دو پیام واقع نگری و صداقت با دولت و ملت است.  

وی ادامه داد: این واقعیتی بسیار مهم است که پس از چند قرن ملت ایران فرصت این را پیدا کرده که یک دولت کارگزار و خدمتگذار مردم را، بر اساس خواست خودش ایجاد کند که این نوع ارتباط حکومت و مردم بی سابقه است.  
 
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بنابراین همبستگی و ارتباط دولت و ملت که ناشی از شیوه انتخاب و به کارگماندن دولت مردان ایران است سرمایه عظیمی خواهد بود که با حفظ این سرمایه رقابت با تمدن‌هایی که به ظاهر از ما پیش افتاده‌اند را پیدا می‌کنیم. چرا که همه تلاش دشمنان این است که جدایی دولت و ملت را رقم بزنیم.  
 
ابراهیمیان افزود: باید توجه کنیم دولتی که برآمده از اراده مردم است قطعا عامل اصلی قدرت خواهد بود، همبستگی و هم زبانی به معنای چشم پوشی از خطا‌ها و تعطیلی نقد و ارزیابی دولت‌ها نیست. بنابر این باید یاد بگیریم به دور از تقدیس بی جای دولت‌ها در زمان روی کار بودن  به نقد منصفانه ضمن بهره برداری از همدلی و هم زبانی بپردازیم.  
 
وی اضافه کرد: پسندیده نیست ارزیابی و نقادی هر دولت همچنین رسیدگی به تخلفات آنها چهار یا هشت سال پس ازروی کارآمدن  دولت‌های جدید به تاخیر بیفتد و نباید زمانی که دولتی از روی کار رفت تازه به انتقاد آن بپردازیم به عبارتی دیگر بدگویی دولت قبلی را انجام دهیم.  
 
سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطر نشان کرد: باید در همان چهار یا هشت سال که دولتی روی کار است به یک تحقیق و تفحض و رسیدگی قضایی بپردازیم و یاد بگیریم مقابله با کجی‌ها و اقدامات اصلاحی از روزهای اول خدمت هر دولتی آغاز شود.  

نظر شما