شناسهٔ خبر: 87017 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جعفری:

"همدلی و همزبانی" در پذیرش انتقاد آشکار می شود

قاسم جعفری/2 نماینده مجلس با بیان اینکه همدلی و همزبانی در پذیرش انتقاد آشکار می شود، گفت: دولت انتقادات را در عمل بپذیرد و اینکه عده‌ای نگرانی‌هایی پیرامون برخی موضوعات دارند را پذیرا باشد. که حرکت در این مسیر وحدت به معنای واقعی کلمه را شکل می‌دهد.

به گزارش نماینده قاسم جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،  با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۴ توسط مقام معظم رهبری به نام «دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی» اظهار داشت: مقام معظم رهبری مانند همیشه به‌عنوان حکیم اجتماعی و با شناخت نیار اساسی کشور سال را به نام «دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام‌گذاری کردند.

وی افزود: همدلی و هم‌زبانی بدین معنی است که دولت و ملت در ظاهر و باطن یکی باشند و برای رسیدن به هدف باهم همدل باشند تا انرژی و سرمایه‌ها هدر نرود. مشکل اساسی که بدان دچار هستیم اهمیت ندادن به هم‌افزایی است و اینکه به خنثی‌سازی تلاش‌های یکدیگر می‌پردازیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید ظرفیت خود را بالا ببرد، گفت: برای تحقق شعار سال دولت باید گام اصلی را بردارد، دولت باید مانند آهن‌ربا حداکثر جاذبه را داشته باشد.

جعفری با بیان اینکه همدلی و همزبانی در پذیرش انتقاد آشکار می شود، گفت: دولت انتقادات را در عمل بپذیرد و اینکه عده‌ای نگرانی‌هایی پیرامون برخی موضوعات دارند را پذیرا باشد. که حرکت در این مسیر وحدت به معنای واقعی کلمه را شکل می‌دهد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی پیرامون بی‌فایده بودن کنار آمدن با استکبار، گفت: انقلاب اسلامی ما از ابتدا یک انقلاب اعتقادی و فرهنگی بود و پیام انقلاب نیز نشر فضایل انسانی و یاری مظلوم و ایستادگی دربرابر ظالم و مستکبر بوده است.

این نمایند مجلس ادامه داد: ما تا زمانی می‌توانیم بگوییم که انقلاب در مسیر خود حرکت می‌ کند که شعارهای اول انقلاب خود را داشته باشد. اگر به دشمن اعتماد کنیم آن هم دشمنی که سال‌ها ما را به عقب انداخته است، حتما کلاه سرمان می رود. چرا که آمریکا هیچ‌گاه دوست ما نخواهد شد.

جعفری در ادامه گفت: اگر ما امروز احساس کنیم که می‌شود به اردوگاه شیطان اعتماد کرد، همان لحظه ضربه نهایی را از آن خواهیم خورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:  کاری نکنیم که ملت‌های مظلوم که به امید جمهوری اسلامی مقابل طاغوت‌های کشورشان می‌ایستند، ناامید شوند. گاهی یک سخن نابجا دل ملت‌های مظلوم را خالی می‌‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: ما منطق قوی داریم و در حوزه فعالیت هسته‌ای نیز از خود مطمئن هستیم از اینکه در فعالیت هسته‌ای ما انحرافی وجود ندارد به همین خاطر پای میز مذاکره رفته‌ایم اما طرف مقابل با زیاده‌خواهی بدنبال سیاسی کردن موضوع رفت.

وی در پایان با بیان اینکه دومرحله‌ای کردن مذاکرات برای امتیاز ندادن به ایران است، گفت: هرگونه ابهام و اجمالی در مذاکرات هسته‌ای به ضرر ما خواهد بود.

نظر شما