شناسهٔ خبر: 86860 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله خاتمی:

سرعت دولت در همراهی با مردم بیشتر شود

خاتمی/2 عضو مجلس خبرگان رهبری: دولتی ها باید در عرصه همراهی با مردم سرعتشان را بیشتر کنند.

به گزارش نماینده آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفتگو با «نسیم» با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری با نام "دولت و ملت، همدل یو همزبانی" گفت: نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری بر اساس یک کار کارشناسی عمیق و تشخیص نیاز است.

وی افزود: بر این اساس نامگذاری "دولت و ملت، همدلی و همزبانی"  گویای این نقطه است که از جمله عناصر حل مشکلات کشور همدلی و همزبانی ملت و دولت است که اگر  این همدلی و همزبانی نیست، تحقق یاید و اگر هست افزایش یابد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تاکید کرد: باور ما بر این است که بعد از پیروزی انقلاب پیوسته این همدلی و همزبانی با دولت های بعد از انقلاب بوده،‌ به دلیل اینکه ولی فقیه این دولت ها را مورد تایید قرار دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی بر این نکته تاکید فرمودند که کارفرما مردم و دولت خدمتگذار مردم است، گفت: با این مبنایی که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند این بنا هم سامان می گیرد به دلیل آنکه امور مردم با همدلی با مجریانسامان پیدا می کند این یک استراتژیک است یعنی دولتی ها باید در عرصه همراهی با مردم سرعتشان را بیشتر و مردم هم باید در عرصه همراهی دولتشان را کمک کنند.

آیت الله خاتمی در ادامه  انتقاد را ابزاری ارزشمند برای ایجاد همدلی و همزبانی بین دولت و مردم دانشت و تصریح کرد:  انتقاد سازنده و انتقاد منصفانه در حقیقت ابزاری بسیار تاثیر گذار در همدلی و همزبانی بین مسئولان کشور با مردم است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی  بر اینکه یکی از آرزوهای ما  در سال جدید برای ملت اقتدار و عزّت منطقه‌ای و بین‌المللی است و اخرین مراحال مذاکرات هسته ای چه توصیه ای به تیم مذاکره کننده کشورمان دارید، گفت:فقط برای تیم مذاکره کننده که فرزندان این ملت هستند شعار سید الشهدا یاداوری می کنم به دلیل اینکه یادشان باشد که این مردم عاشق حسینی هستند که گفت "هیهات من الذّله"

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان در پایان ابراز امیدواری کرد که در این سال نو که همزمان با عطر حضرت صدیقه طاهره است سالی پربرکت برای ملتمان باشد.

نظر شما