شناسهٔ خبر: 172399 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حاجی پور با اشاره به حضور باغ‌گلی در کمیسیون آموزش:

برنامه و سوابق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بررسی شد

کمیسیون فرهنگی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست بررسی سوابق و برنامه‎‌های حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: در این نشست پس از استماع برنامه‌‎های وزیر پیشنهادی، اعضای کمیسیون تأکید داشتند که باید فردی وزیر شود که هم تجربه کافی در حوزه های مختلف و هم جایگاه قابل قبولی در هیات دولت داشته باشد.

به گزارش «نماینده» رضا حاجی پور در تشریح نشست امروز(شنبه ۲۳ مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، عنوان کرد: در نشست امروز گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، توضیحاتی مشتمل بر مشخصات فردی، سوابق تحصیلی که در علوم تربیتی است به همراه سوابق اجرایی که بالاترین آن مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی بود را ارائه کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: البته گزینه پیشنهادی سوابق تدریس و عضویت در هیأت علمی داشته ولی بالاترین تجربه وی در حوزه اجرایی مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی بود.

وی ادامه داد: همچنین در نشست امروز چالش‌های خاص حوزه آموزش و پرورش از دیدگاه وی مطرح شد که «بحث ساختار متمرکز و کم‌بهره» و «تقلیل مشارکت والدین به بعد اقتصادی» مورد نظر وزیر پیشنهادی بود.

حاجی پور اضافه کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نیاز معیشتی معلمان را نیز از مشکلات آموزش و پرورش دانست و با توجه به اینکه تعلیم و تربیت تخصصی، نیاز به معلمان متخصص دارد باید به آن توجه ویژه داشت.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: در ادامه نشست امروز نیز اعضای کمیسیون، نظرات خودشان را در مورد وی بسیار شفاف برشمردند و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

وی افزود: اعضای کمیسیون آموزش در این نشست تأکید کردند که آموزش و پرورش حوزه‌های بسیار وسیعی دارد که با مشکلات خاصی همراه است، با توجه به اهمیت بسیار زیاد وزارت آموزش و پرورش و اینکه آینده مملکت را آموزش و پرورش تعیین می‌کند، باید فردی وزیر شود که هم تجربه کافی در حوزه های مختلف داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه این نشست نمایندگان به برخی دیگر از مسائل آموزش و پرورش اشاره کردند که نهایتاً آقای باغ گلی وقت خواستند که اطلاعات کسب کرده و در جلسه دیگر با اطلاعات بیشتر در کمیسیون حاضر شوند.

نظر شما