شناسهٔ خبر: 172498 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

برنامه های آموزشی گزینه‌های پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم از سوی اعضای کمیسیون امنیت بررسی شد

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی برنامه های وزراء پیشنهادی آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم در کمیسیون متبعوش خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به نشست امروز (سه شنبه، ۲۶ مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: حسین باغ‌گلی نخستین مهمان اعضای کمیسیون بود که در ابتدا به طور مفصل به تشریح برنامه های خود اقدام کرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آموزش و پرورش وزارتخانه ای مهم در کشور محسوب می شود لذا نمایندگان نسبت به آن حساسیت خاصی دارند و بر این اساس اعضا سوالاتی پرسیدند که وی به آنها پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه باغ‌گلی در اظهاراتش به موضوع تحول در آموزش و پرورش تاکید داشت، ادامه داد: موضوعاتی مانند عدالت آموزشی، مدارس غیرانتفاعی، دانشگاه فرهنگیان، سند تحول این وزارتخانه و غیره از جمله محورهای گفتگو با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: البته در این میان باید یادآور شد برخی مسائل مانند رتبه بندی معلمان و شاخص های آن، کسری بودجه آموزش و پرورش و غیره نیز از جمله نکات قابل بحث در این نشست بود که جای تامل دارد.

عباس زاده مشکینی در ادامه با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون متبوعش، گفت: زلفی‌گل در این نشست برنامه راهبردی خودش را برای نمایندگان تشریح کرد که در این راستا به موضوعاتی مانند توسعه و تعمیق پروژه های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاهی تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام سنجش و پذیرش در کنکور سراسری، توجه به علوم و فناوری های نوین و غیره نیز از دیگر موضوعاتی بود که وزیر پیشنهادی علوم به آنها اشاره کرد و در این میان نمایندگان نیز دغدغه ها و سوالات خود را مطرح کردند.

نظر شما