شناسهٔ خبر: 172398 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جزئیات نشست امروز کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر پیشنهادی بهداشت

کمیسیون بهداشت نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، جزئیات نشست امروز این کمیسیون با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون بهداشت و درمان برای بررسی برنامه‌ها و صلاحیت «بهرام عین‌اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در این جلسه، وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را ارائه کرد و اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات و مطالبات خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

وی افزود: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به نکاتی همچون «عدالت درمانی و آموزشی، مدیریت جدی بیماری کرونا به ویژه در کوتاه مدت، اجرای اسناد بالادستی حوزه سلامت و قوانین مصوب مانند برنامه ششم توسعه، توجه ویژه از موضوع درمان به بهداشت و پیشگیری، گسترش خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت و به‌روزرسانی آنها» اشاره کردند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: آقای عین‌اللهی نیز ضمن اعلام آمادگی برای هماهنگی و همکاری کامل با مجلس، رئوس برنامه‌های خود را ارائه کرد که از جمله آنها می‌توان به «گسترش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا با استفاده از واکسن‌های تولید داخل و واکسن‌های وارداتی، پیگیری جدی در خصوص اجرای به موقع و دقیق محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اجتماعی در ستاد ملی مبارزه با کرونا، توجه ویژه به تجهیز خانه‌های بهداشت، اجرای احکام معطل مانده برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت و به‌روزرسانی آنها در قانون برنامه هفتم توسعه» اشاره کرد.

میرمحمدی ادامه داد: وزیر پیشنهادی بهداشت همچنین «پیگیری سند آمایش آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی» و نیز «اجرای دقیق برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع» را از دیگر برنامه‌های کاری خود اعلام کرد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نظر مثبتی به گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشند، گفت: قرار شد در مدت باقیمانده تا زمان بررسی صلاحیت‌ وزرا در صحن مجلس، جلسات دیگری از سوی کمیسیون بهداشت با وزیر پیشنهادی بهداشت ولو به صورت دو یا چند نفره تشکیل شود تا شناخت دقیق‌تری نسبت به گزینه پیشنهادی این وزارتخانه به دست بیاید.

نظر شما