شناسهٔ خبر: 172430 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تاکید اعضای کمیسیون بر ضرورت توجه به قضازدایی و تشدید نظارت سازمان تعزیرات بر سلامت مواد غذایی و قیمت‌ها

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از تاکید اعضای این کمیسیون بر تقویت سازمان تعزیرات و تشدید نظارت‌ این سازمان بر سلامت مواد غذایی و قیمت‌ها و کاهش اطاله دادرسی در نشست با وزیر پیشنهادی دادگستری خبر داد.

به گزارش «نماینده» زهرا شیخی در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، ۲۴ مردادماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت: رحیمی برنامه‌های خود را ارائه کرد و نمایندگان هم دغدغه‌های خود در حوزه حقوقی و قضایی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بر ضرورت تقویت سازمان تعزیرات و تشدید نظارت‌ این سازمان بر سلامت مواد غذایی و قیمت‌ها و همچنین تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرائم تعزیرات تاکید کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، با اشاره به تاکید اعضای کمیسیون بهداشت بر کاهش اطاله دادرسی و مراجعه مردم به محاکم، ادامه داد: صدور حکم در اسرع وقت و در کوتاه ترین زمان از جمله شرایط مهم محاکم است در حالی که  اطاله دادرسی از مشکلات بسیار مهم دستگاه قضا است و باعث تاخیر در احقاق حق می شود بنابراین نمایندگان توجه به این مهم را جزو اولویت‌های وزیر دادگستری دانستند.  

شیخی یادآور شد: همچنین نمایندگان قضازدایی و کاهش عناوین مجرمانه، توجه به حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه، استفاده از قضات پاکدست، تسهیل دسترسی مردم به دادگستری و قضات، مبارزه با مفاسد قضایی و رفع موانع تولید را مورد تاکید قرار دادند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اعضای کمیسیون تاکید داشتند که لوایح تقدیمی از طرف دادگستری به مجلس باید منجر به حل مشکلات مردم شود و همچنین وزیر مربوطه در راستای کاهش مشکلات دادگستری و دستگاه قضا تلاش کند.

نظر شما