شناسهٔ خبر: 172462 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

میرمحمدی:

اجرای برنامه ششم توسعه اولویت وزیر بهداشت باشد

میرمحمدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی بهداشت با توجه به سابقه خوبی که در حوزه‌های مختلف دارد می‌تواند رای اعتماد بالایی را از مجلس کسب کند، گفت: اجرای برنامه ششم توسعه باید اولویت وزیر بهداشت دولت سیزدهم باشد.

به گزارش «نماینده» سیدجلیل میرمحمدی میبدی با اشاره به ارزیابی کابینه پیشنهادی، گفت: کابینه تیم‌های مختلفی از جمله  اقتصادی و فرهنگی دارد و در مجموع دارای چندین ویژگی است .

وی میانگین سنی جوان را یکی از ویژگی‌های مثبت این کابینه دانست و افزود: وزرای پیشنهادی افراد متعهد، باتفکر ، انقلابی و ایثارگر و رزمنده هستند و سوابق آنها قابل قبول و تلفیقی از افراد با تجربه و جوان است .

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته از نقاط منفی این کابینه این است که رشته کاری و تحصیلی و تجربه آنها با وزارتخانه‌ای که پیشنهاد شده تطابق ندارد و در عین حال نظر مشورتی از مجموعه و بدنه وزارت خانه نگرفتند و نتوانستند از برنامه خود دفاع کنند و به اعتقاد بنده تنها تعداد اندکی از وزرای پیشنهادی رای نمی آورند و مابقی آرای خوبی را از نمایندگان  کسب خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سابقه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت در حوزه آموزشی و درمان مسئولیت بیمارستان را بر عهده داشته و سالیان سال در دفاع مقدس و مجموعه بسیج و دانشگاه و وزارت بهداشت دارای سابقه و از چهره مقبولی برخوردار بوده و نظر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به ایشان مثبت است و از جمله وزرایی است که از رای اعتماد بالایی از سوی نمایندگان و صحن مجلس  برخوردار خواهد بود .

میرمحمدی با بیان اینکه عین الهی در روز گذشته برنامه‌ های خود را تشریح کرد و کمیسیون نیز از ایشان ۳ موضوع درخواست کرد، افزود: اجرای برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی و واکسیناسیون عمومی مردم و طرح کرونا به عنوان یک گفتمان در قالب دولت از جمله مطالبات کمیسیون بهداشت از وزیر پیشنهادی بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر بهداشت باید در انتصاب مدیران تصمیم گیرنده باشد و متعهد شود که معاونان، روسای دانشگاه‌ها و مدیران کل از بین نیروهای تمام وقت جغرافیایی انتخاب کند تا بسیاری از مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان با آن روبرو هستیم رفع شود و توجه ویژه ای به زیرساخت‌های بهداشت به ویژه در ابعاد نیروی انسانی و تجهیزات داشته باشد .

نماینده مردم تفت و میبد یادآور شد: ایشان متعهد شد که سیستم نظام ارجاع، پزشک خانواده و آمایش سرزمین در حوزه آموزش را اجرا کند.

نظر شما