شناسهٔ خبر: 78264 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

جعفرپور در گفتگو با »نماینده»

کدام قانون با تدفین شهدا در اماکن مخالفت کرده است؟

جمشید جعفرپور/2 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه بهشتی، ابهامی پیرامون غیرقانونی بودن تدفین شهدا در امیر چخماق مطرح کرده است، گفت: کدام قانون گفته امکان به خاک سپاری عزیزترین افراد این جامعه وجود ندارد؟

جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نماینده، درخصوص به یادداشت سیدمحمد بهشتی در روزنامه ایران مبنی بر "خاکسپاری شهدا در میدان امیر چخماق خلاف قانون بود، میراث فرهنگی شکایت کند"، گفت: باید به این موضوع بصورت ریشه ای نگاه کنیم، شهدا یکی از بزرگترین سرمایه های معنوی انقلاب هستند بخاطر اینکه  کار بزرگ و غیرقابل وصفی انجام دادند و جان خود را برای حفظ انقلاب فدا کردند، بنابراین هر جا باشند منشا خیر و برکت هستند.

وی قبور شهدا را مایه افتخار دانست و با اشاره به اینکه شعاع معنوی شهدا کارساز و تاثیرگذار است، اظهار داشت: البته ما به مواریث فرهنگی خود احترام می گذاریم و به اعتقاد بنده افزون شدن یک ارزشی مانند قبور شهدای گمنام بر جذابت و ظرفیت ارزشی میدان امیرچخماق اضافه می کند و فکر نمی کنم مردم ما اینگونه برداشت کنند که قبر شهدا اگر در میدان امیرچخماق باشد خدایی نکرده موجب کاهش ارزش آن مکان خواهد شد، این اتفاق، میراث معنوی را بر میراث مادی میدان امیرچخماق افزوده خواهد کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: عموم مردم یزد از این کار (خاکسپاری شهدا) استقبال کردند.

جعفرپور درپاسخ به این پرسش که بهشتی ابهامی پیرامون غیرقانونی بودن تدفین شهدا در امیر چخماق مطرح کرده است و آیا این کار خلاف قانون بوده است، گفت: کسانی که ادعای می کنند این کار خلاف قانون است، قانون را ارائه کنند، کدام قانون با آن مخالفت کرده؟ کدام قانون گفته که امکان به خاک سپاری و به یادگارگذاری عزیزترین افراد این جامعه در یک مکان مذهبی وجود ندارد؟

نظر شما