شناسهٔ خبر: 78225 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

افتخاری در گفتگو با «نماینده»:

«بهشتی» اول فیلم معراجی‌ها را ببیند سپس درباره شهدا اظهارنظر کند/ واکنش به عملکرد روزنامه ایران

لاله افتخاری/2 رئیس فراکسیون دفاع مقدس ضمن انتقاد از یادداشت بهشتی در روزنامه ایران، گفت: وی اول فیلم معراجی‌ها را ببیند سپس درباره شهدا اظهارنظر کند، روزنامه ایران هم بهتر است نگرش خود را اصلاح کند.

لاله افتخاری رئیس فراکسیون دفاع مقدس در گفتگو با نماینده، در واکنش به یادداشت سیدمحمد بهشتی در روزنامه ایران مبنی بر اینکه خاک‌سپاری شهدا در میدان امیر چخماق یزد خلاف قانون بود و میراث فرهنگی شکایت کند! گفت: مگر وی باید دراین‌باره نظر بدهد؟ به او می‌گوییم فیلم معراجی‌ها را ببیند تا نظرش تغییر کند و از آن‌ها تأسی بگیرد.

وی افزود: رعایت مقررات برای همه لازم است و باید همه مقررات را رعایت کنند اما باید به این نکته مهم هم توجه کرد که این شهدا بودند قواعد بازی را به هم زدند و اگر نقش‌آفرینی، ایثار و شهادت آنان نبود کشور را به دشمن تقدیم می‌کردیم به همین جهت یک وجب از خاک ما اشغال نشد.

نماینده مردم تهران خطاب به بهشتی، گفت: امروز باید بدانیم ولی‌نعمت ما همین شهدا هستند و مردم مؤمن، شریف و متدین یزد قطعاً با این امر (خاک‌سپاری شهدا) موافقت کردند و بسیاری از آن‌ها سرداران هشت سال دفاع مقدس بودند؛ وقتی شهدا در جایی دفن می‌شوند به آن مکان، هویت و روح می‌دهند و شناسنامه آن مکان ماندگار می‌شود، تاریخ‌مصرف آنجا نیز تمام نمی‌شود.

افتخاری با بیان اینکه مسئولان به‌خوبی مکان امیرچخماق را برای دفن شهدا انتخاب کردند، اظهار داشت: اگر هم مقرراتی وجود دارد باید برای شهدا استثناء قائل شد ضمن اینکه تلاش‌ها و درخواست‌های زیادی برای دفن شهدا در استان‌ها وجود دارد، بعضی از نمایندگان به بنده می‌گویند به‌عنوان مسئول فراکسیون دفاع مقدس پیگیری کنم تا شهدای گمنام در حوزه‌های انتخابیه آن‌ها دفن شوند.

وی ضمن انتقاد از یادداشت بهشتی در روزنامه ایران، تأکید کرد: قطعاً مردم یزد از خاک‌سپاری شهدا استقبال می‌کنند.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس درباره اینکه در این زمینه تخلف از قانون صورت گرفته است، گفت: اگر مقررات و آئین‌نامه‌ای هم وجود دارد باید برای شهدا استثناء قائل شد تا مشکلی پیش نیاید ضمن اینکه باید مردم یزد و نماینده آن‌ها هم به این شهدا خیرمقدم بگویند که منت گذاشته‌اند و به یزد رفته‌اند.

افتخاری در ادامه به انتقاد از روزنامه ایران هم پرداخت و با اشاره به اینکه این مطلب در رسانه دولت (روزنامه ایران) منتشر شد، تصریح کرد: روزنامه ایران باید رسانه ملت و نه رسانه دولت باشد به همین جهت باید نگرش خود را اصلاح کند.

وی گفت: اگر هم قرار است موضعی اعلام شود باید از سوی رئیس میراث فرهنگی اتخاذ شود نه اینکه فردی مثل بهشتی دراین‌باره نظر دهد.

نظر شما