شناسهٔ خبر: 78249 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

طاهری در گفتگو با «نماینده»:

تکریم شهدا امری ضروری است/ میراث فرهنگی شکایت کند آبرویش می‌رود

سیدعلی طاهری/2 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به یادداشت محمد بهشتی در روزنامه ایران واکنش نشان داد و بر تکریم و یادبود شهدا تأکید کرد و گفت: اگر سازمان میراث فرهنگی بخواهند از تدفین شهدا در امیر چخماق شکایت کند جز آبروریزی برای خودش نتیجه دیگری نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با  نماینده، در واکنش به یادداشت سید محمد بهشتی در روزنامه ایران مبنی بر «خاک‌سپاری شهدا در میدان امیر چخماق خلاف قانون بود، میراث فرهنگی شکایت کند» گفت: اینکه یک نفر به‌جای مردم حرفی بزند نوع جدید طرفداری از مردم است، مردم در مراسم تشییع شهدا نظر خود را اعلام می‌کنند و این حضور، نظر مردم است.

وی اظهار داشت: اینکه به بهانه میراث فرهنگی تدفین شهدا بخواهد مورد بی‌توجهی قرار بگیرد قطعاً حرف درستی نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی بر تکریم شهدای دفاع مقدس تأکید کرد و اظهار داشت: در همه جای دنیا برای کسانی که در دفاع از وطنشان از جانشان گذشتند می‌آیند  تکریم می‌کنند، یادبود درست می‌کنند، همه کشورها به این موضوع توجه می‌کنند حالا آنان هم اصلاً اعتقاد معنوی و جایگاه رفیع اخروی آن‌ها را در نظر نمی‌گیرند اما ما که در دین اسلام این جایگاه رفیع را برای شهدا داریم قطعاً باید متفاوت در تکریم شهدا با کشورهایی که نگاه مادی دارند عمل کنیم.

طاهری اضافه کرد: بنابراین چه از نگاه مادی و چه از نگاه معنوی تکریم شهدا و زنده نگاه‌داشتن روحیه ایثار و دفاع از ارزش‌ها یک امر بسیار ضروری است، اگر میراث فرهنگی هم بخواهد شکایت کند تصور می‌کنم جز آبروریزی برای خودش نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش آیا این تصمیم (خاک‌سپاری شهدا) در این میدان تخلف از قانون بوده؟ گفت: من در جریان جزئیات یزد نیستم اما به نظرم می‌آید کسانی که متولی این کار هستند همه جوانب را در نظر می‌گیرند و بدون مشورت و بحث در جلسات، درباره مکان دفن شهدا تصمیمی اتخاذ نمی‌کنند.

نظر شما