شناسهٔ خبر: 71821 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

خسروی در گفتگو با نماینده :

چرا کسیکه نمیتوانست از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ریاست دانشگاه تهران رأی بیاورد، برای تصدی وزارتخانه معرفی می شود؟

بازدید «علیرضا خسروی» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده علیرضا خسروی:چگونه است فردی که برای دانشگاه تهران از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ریاست دانشگاه تهران پذیرفته نمی شود برای تصدی وزارت علوم معرفی می کنند؟

علیرضا خسروی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نماینده اظهار داشت: دیروز که دکتر نیلی برای ارائه برنامه ها و بیانات شان به کمیسیون آمده بودند و پرسش های مختلفی هم مطرح شد و یکی از سوالات در این باره بود که شما درباره فتنه و ایشان اعلام کردند مملکت باید توسط سیاست های کلان رهبری راهبردش مشخص شود و من برنامه های ایشان را اجرا می کنم.

وی ادامه داد: دکتر نیلی به برخی سوالات هم پاسخ ندادند از جمله اینکه با امپراطوری دانشگاه آزاد می خواهند چه کنندو سیاست هایشان در این باره چیست؟ ما هم اکنون دو وزارت علوم در کشورداریم و ظاهر قضیه اینست که ایشان وزیر علوم هستند اما در باطن ما یک وزارت علوم هم در دانشگاه آزاد داریم و آنها آزادانه عمل می کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دانشگاه آزاد در یک زمینه هایی موفقیت هایی را هم داشته است اما در هرصورت باید بپذیرد که زیر مجموعه وزارت فرهنگ و آموزش عالی است اما هم اکنون این حالت نیست و در دستور العمل، برخوردها و سیاست گذاری هایشان اینگونه نیست.

خسروی یادآور شد: نکته دیگر اینکه آقای نیلی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه تهران هم تایید نشدند و به نوعی تعلل شد در این که برای دانشگاه تهران انتخاب شوند و توصیه هایی می شد که افراد دیگری برای این سمت انتخاب شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: حال چگونه است که فردی برای دانشگاه تهران از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ریاست دانشگاه تهران پذیرفته نمی شود برای تصدی وزارت علوم معرفی می کنند؟ اما باز هم باید سوابق اجرایی، علمی و ارتباطی ایشان را بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ می دهد.

 

 

 

 

 

نظر شما