شناسهٔ خبر: 71796 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام طاهری در گفتگو با نماینده مطرح کرد:

سرپرستی ۴ماهه دانشگاه تهران کفایت نمی کند که کسی مسئولیت کل دانشگاه ها و مراکز علمی کشور را عهده دار شود

طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قطعا فتنه ۸۸ یکی از خطوط قرمز ماست و موضع شفاف وزیر پیشنهادی در این خصوص برای ما بسیار مهم است.

حجت الاسلام سید علی طاهری در گفتگو با نماینده، در خصوص نیلی احمد آبادی (وزیر پیشنهادی علوم) و صلاحیت ایشان برای تصدی این وزارت خانه تصریح کرد: تا کنون با توجه به اطلاعات اجمالی که بدست آورده ایم هنوز به این جمع بندی نرسیده ایم که ایشان توانمندی تصدی وزارت علوم را دارند. نسبت به عملکرد ایشان شبهاتی در ذهن داریم که البته نیاز به اطلاعات دقیق تر دارد. فردا نیز جلساتی خواهیم داشت تا بتوانیم دقیق تر این موضوع را بررسی کنیم و اشراف بیشتری نسبت به ویژگی های ایشان پیدا کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رزومه وزیر پیشنهادی علوم تأکید کرد: از کسی که می­خواهد برای وزارت انتخاب شود انتظار است که قبل از آن در اندازه معاون وزیر حداقل مسئولیت داشته باشد ولی مهم ترین مسئولیت اجرایی ایشان، سرپرستی کنونی دانشگاه تهران است و سمت های قبلی ایشان در حد پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران است لذا به نظر می­ آید حداقل در بحث سوابق اجرایی، سرپرستی ۴ ماهه در دانشگاه تهران کفایت نمی کند که کسی مسئولیت کل دانشگاه ها و مراکز علمی کشور را عهده دار شود. البته نیاز به این هست که با دقت بیشتری جوانب دیگر شخصیت ایشان برایمان آشکار شود تا بتوانیم موضع قاطع تری بگیریم.

وی در ادامه اذعان داشت: قطعا فتنه ۸۸ یکی از خطوط قرمز ماست و موضع شفاف وزیر پیشنهادی در این خصوص برای ما بسیار مهم است.

حجت الاسلام طاهری در نهایت روند استیضاح وزیر پیشین را یادآور شد و اظهار داشت: سوابق علمی آقای فرجی دانا باعث شد که نسبت به ایشان با دید اغماض نگاه کنیم و به ایشان اعتماد کنیم ولی بعد از اینکه ایشان رأی اعتماد مجلس را کسب کرد، رفتارشان نشان داد که ایشان پاسخ مثبتی به اعتماد مجلس ندادند و در جهت خلاف انتظار مجلس حرکت کردند.

نظر شما