شناسهٔ خبر: 71759 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

فولادگر در گفتگو با نماینده:

چرا دولت برای تصدی وزارت علوم اصرار دارد از یک طیف فکری خاص استفاده کند!؟

فولادگر حمیدرضا فولادگر ضمن اشاره به گزینه های بیشمار مناسب تر برای وزارت علوم تصریح کرد: چرا دولت برای تصدی وزارت علوم اصرار دارد از یک طیف فکری خاص استفاده کند!؟ این مسئله با شعار اعتدال دولت مغایر است. یکی از جاهایی که می­تواند اعتدال مورد نظر آقای روحانی خود را نشان دهد در عرصه آموزش عالی است.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با نماینده در خصوص وزیر پیشنهادی دولت برای پست وزارت علوم، ضمن یادآوری روند استیضاح فرجی دانا اشاره داشت: آقای فرجی دانا با اینکه یک شخصیت علمی داشت در مباحث سیاسی مستقل عمل نکردند و درنتیجه استیضاح پیش آمد. همان زمان هم تأکید داشتیم که دولت با اجرای خواسته­های نمایندگان مردم در مجلس می­تواند جلوی استیضاح را بگیرد ولی علی رغم تلاش ها عملا اتفاقی نیفتاد و منجر به استیضاح شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم در ادامه با اشاره به سوابق اجرایی اندک آقای نیلی احمدآبادی تأکید کرد: اگر بنا باشد که وزیر بعدی نیز در مسائل سیاسی مستقل عمل نکند مزیتی نسبت به آقای فرجی دانا نخواهد داشت حتی می توان گفت که به لحاظ سوابق و رزومه آقای فرجی دانا بهتر از وزیر پیشنهادی بودند.

وی در خصوص احتمال رأی آوری وزیر پیشنهادی تصریح کرد: برآورد اولیه ما نشان می­دهد که مزیت­هایی که باید لحاظ می­شد در نظر گرفته نشده است. مگر اینکه به مجلس اثبات شود که وزیر پیشنهادی ویژگی­های بالاتری دارند و در مسائل سیاسی مستقل عمل خواهند کرد که این مستلزم نتایج تحقیقات نمایندگان ظرف یکی دو روز آینده است. ایشان به لحاظ رزومه و سوابق قوی تر از وزیر سابق نیستند اگر بنا باشد که در حواشی و آسیب­ها هم مشترک باشند در صورت رأی آوری با مشکلات قبل مواجه خواهیم بود. انتظار ما از دولت این بود که با در نظر گرفتن نکات مدنظر مجلس وزیر معرفی می­شد.

رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی در ادامه تصریح کرد: سوالی که مطرح است اینست که چرا ریاست ایشان برای دانشگاه تهران در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشده بود و چند ماهی ایشان سرپرست بودند. یکی از جاهایی که به هیچ وجه در آن قحط الرجال نداریم دانشگاه است و اعضای بسیار قوی در هیأت علمی دانشگاه­ها داریم که می­توانستند معرفی شوند.

فولادگر در نهایت تأکید کرد: یک نکته قابل تأمل در خصوص وزارت علوم اینست که چرا دولت برای تصدی این وزارتخانه اصرار دارد که از یک طیف فکری خاص استفاده کند!؟ این مسئله با شعار اعتدال دولت مغایر است. یکی از جاهایی که می­تواند اعتدال مورد نظر آقای روحانی خود را نشان دهد در عرصه آموزش عالی است. در محیط آموزش عالی صدها گزینه مناسب تر برای تصدی این وزارتخانه وجود دارند حتی از میان اسامی مطرح در این چند ماه نیز گزینه ­های دیگری بودند که به اعتدال مورد نظر آقای روحانی هم نزدیکتر بودند.

نظر شما