شناسهٔ خبر: 71788 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

امیر آبادی فراهانی در گفتگو با نماینده :

بنظر میرسد وزارت علوم از ابتدا سهمیه اصلاح طلبان افراطیست و این روند درحال ادامه است

کراپ‌شده - امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس گفت: بنظر می رسد معرفی چنین گزینه هایی در راستای ایجاد تعامل بیشتر با مجلس نیست زیرا دولت می داند اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس اصولگرا هستند و با موضوع فتنه و فتنه گران زاویه دارند و به آنها رای نمی دهند و وزارت علوم باید بدست فردی عادل و معتدل که بیشتر دنبال رشد علمی کشور باشد، داده شود.

احمد امیر آبادی فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نماینده درباره گزینه جدید پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم بیان داشت: بنظر می رسد آقای روحانی به این زودی ها نمی خواهد گزینه اصلی وزارت علوم را معرفی کنند. در مجموعه وزارت علوم ودر سطح دانشگاه های کشور افراد قوی، فرهییخته و توانمندی داریم که ایشان می توانستند معرفی کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با صحبت هاو واکنش های هفته قبل رئیس جمهور و برخی اعضای مجموعه اصلاح طلبان در ارتباط با طرح آمران به معروف و ناهیان منکر که مراحل قانونی خود را طی می کند، آنها بنوعی می خواهند بین مجلس و دولت تقابل ایجاد کنند.

امیرآبادی تصریح کرد: در معرفی وزیر علوم از ابتدا که می نگریم بنظر می رسد وزارت علوم از ابتدا سهمیه اصلاح طلبان افراطی است و این روند در حال ادامه است وامروز مردم مشکلات اساسی بسیاری دارند و لذا دولت و مجلس بایستی با تعامل، همدلی و وحدت  بیشتری براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای حل این مشکلات گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: بنظر می رسد معرفی چنین گزینه هایی در راستای ایجاد تعامل بیشتر با مجلس نیست زیرا دولت می داند اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس اصولگرا هستند و با موضوع فتنه و فتنه گران زاویه دارند و به آنها رای نمی دهند و وزارت علوم باید بدست فردی عادل و معتدل که بیشتر دنبال رشد علمی کشور باشد، داده شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: پرداختن به حاشیه ها و انتصابات آنچنانی و دانشگاه ها را به باشگاه های سیاسی تبدیل کردن نباید در وزارت علوم انجام شود، این مدتی هم که آقای نیلی رئیس دانشگاه تهران بود، نشان داد که متاسفانه با دعوت هایی که در افطارهای ماه رمضان از برخی افراد داشته، نمی تواند دانشگاه ها را از افراطی گری دور کند.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: در دوران سرپرستی ایشان در دانشگاه تهران برخی بحث هایی هم که در دانشکده فنی وجود داشته اند را رصد کرده ایم کما اینکه در قصه دانشگاه تهران هم به این صورت بوده است.

وی در پایان گفت:دکتر روحانی باید کسی  را برای تصدی وزارت علوم معرفی کنند که به دنبال رشد علمی کشور باشد و این مساله ای است که دغدغه رهبری و مردم و مجلس است.

نظر شما