شناسهٔ خبر: 40930 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گفت و گوی اختصاصی/ نماینده مردم تربت حیدریه:

موضعگیری صریح در قبال فتنه، رای صالحی را تضمین میکند

ابوالقاسم خسروی 4 نماینده مردم تربت حیدریه در خصوص وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: اگر ایشان بتواند دفاع خوبی از سوابق مدیریتی خود کند و موضعگیری صریحی درباره فتنه ۸۸ داشته باشد، مطمئنا رای می آورد.

ابوالقاسم خسرویابوالقاسم خسروی در گفت وگو با خبرنگار «نماینده» درباره گزینه های معرفی شده برای تصدی سه وزارتخانه اظهار کرد: دکتر صالحی امیری از نظر اخلاقی و برنامه های مدیریتی تاکنون مورد تایید بوده اند و مورد خاصی درباره اینکه اعتدال را راعایت نکند از ایشان ندیده ایم، اما یک نگرانی در اصحاب ورزش وجود دارد و آن این که ایشان از خانواده ورزش نبوده اند که البته با انتخاب معاونان و مشاورانی که از قهرمانان و نخبگان ورزشی هستند این خلا را توانسته اند پرکنند.  

 

وی درخصوص وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش نیز خاطرنشان ساخت: دکتر فانی از بدنه آموزش و پرورش هستند و سوابق علمی قابل دفاعی دارند و در دوران دفاع مقدس چندین سال در سخت ترین شرایط در مناطق کردستان مدیر آموزش و پرورش بوده اند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اذعان کرد: فانی تفکرات تند سیاسی ندارد و با برنامه های خوبی که روز یکشنبه در کمیسیون ارائه دادند رای اعتماد از نمایندگان می گیرند.

 

خسروی در پاسخ به سوالی در خصوص وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم نیز خاطرنشان کرد: دکتر فرجی دانا روز یکشنبه معرفی شدند و قبل از ایشان آقای توفیقی برای این سمت مطرح بودند؛ درباره سابقه مدیریتی ایشان می توان به ریاست دانشگاه تهران و در مقطعی هم که به عنوان وزیر علوم مطرح شدند و از مجلس ششم رای اعتماد نیاورده بودند، اشاره کنیم.

 

وی افزود: برنامه های وزیر پیشنهادی علوم باید بررسی و ارتباط ایشان با دانشگاه های کشور رصد شود، باید دید آیا نگاهشان به دانشگاه ها در طراز جمهوری اسلامی ایران هست یاخیر؟ احتمالا دکتر فرجی روز سه شنبه به کمیسیون آموزش می آیند و برنامه هایشان بررسی می شود.

 

نماینده مردم تربت حیدریه اضافه کرد: بالاترین انتظار از وزیر علوم این است که توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر رشد علمی در کشو ادامه یابد و تحرک و تحول بیشتری هم به این فضا داده شود.

 

خسروی در پایان خاطرنشان ساخت: دانشگاه ها نباید سیاست زده شوند و آرامش محیط دانشگاهی با تنش های سیاسی خراب شود، دانشگاه باید معماری اندیشه جامعه را داشته باشد، نگاه سیاسی دانشگاه باید جهت فکری و فرهنگی جامعه را طراحی کند؛ درباره فرجی دانا هنوز نمی توان قضاوت قطعی کرد و سه شنبه عدم و یا کسب رای اعتماد ایشان را می توان سنجید.

نظر شما