شناسهٔ خبر: 71944 - سرویس مجلس

افتخاری در گفت و گو با نماینده:

آیا نیلی می تواند خود را منفک از وزرای در سایه قرار دهد؟

افتخاری نماینده تهران: من در جلسه به دکتر نیلی گفتم فرجی دانا هم خودشان شخصیت علمی بودند ولی وزرای در سایه مطالب و برنامه هایی را به ایشان القا می کردند.

لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نماینده درخصوص نیلی گزینه تصدی وزارت علوم اظهار داشت: دکتر نیلی فعالیت هاو مسئولیت هایی رادر دانشگاه ها داشته اند، ایشان توضیحات کمی رادر جلسه روز یکشنبه دادند و در جلسه روز سه شنبه بایستی ارزیابی ای را نسبت به فعالیت هایی که ایشان می خواهند در پیش بگیرند، انجام دهیم.

وی اذعان داشت:ماسوالات زیادی راازایشان دررابطه با چگونگی ارتباط صنعت و دانشگاه، نخبگان، دانشجویان خارجی و مسائلی از این قبیل که بنده خود پیگیر آن هستم، مطرح کردیم.

افتخاری ادامه داد: سوالی که من از ایشان پرسیدم این بودکه اگر رای اعتماد آوردند، چه تضمینی وجود دارد تا سرنوشتی مانند آقای فرجی دانا پیدا نکنند؟

این عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: من به ایشان گفتم (فرجی دانا) هم خودشان شخصیت علمی بودند ولی وزرای در سایه مطالب و برنامه هایی را به ایشان القا می کردند که باید اجرا کننده این برنامه ها در وزارت علوم می شدند آیا شما می توانید خود را منفک از وزرای در سایه قرار دهید یا خیر؟

وی در پایان تصریح کرد: این سوال را هم از ایشان کردم که آیا شما برای ریاست دانشگاه تهران از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نیاوردید که پاسخ دادند من اصلا برای رای گیری به این شورا معرفی نشده ام.