شناسهٔ خبر: 71941 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با نماینده:

آقای نیلی بجز سرپرستی ۴ماهه‌اش بر دانشگاه تهران هیچگاه مسئولیت سنگینی در دانشگاه نداشتند

محمدمهدی زاهدی/1* رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات: در مورد چندماه سرپرستی آقای نیلی بر دانشگاه تهران، نمایندگان مواردی را مطرح کردند که نشان میداد شاید توان مدیریتی قوی موجود نباشد.

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نماینده، در توضیح جلسه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر پیشنهادی علوم، تشریح کرد: روز یکشنبه آقای نیلی در کمیسیون آموزش و تحقیقات شرکت کردند. ابتدا سوابق علمی و اجرایی خود را بیان داشتند و نمایندگان کمیسیون نیز سوالات خود را مطرح کردند. برخی از این سوالات در حوزه توسعه علم و فناوری و برخی از سوالات در رابطه با موضع گیری های ایشان بعد از انتخابات سال ۸۸ داشتند و همچنین عملکرد ایشان در دوره ریاست پردیس فنی و سرپرستی ۴ ماهه دانشگاه تهران داشتند.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه تخصصی و علم و فناوری ایشان توضیحاتی را ارائه فرمودند ولی در خصوص سایر موارد یا پاسخی ندادند و یا مبهم پاسخ دادند. احساس من از فضای کمیسیون این بود که اعضای کمیسیون از نحوه پاسخگویی ایشان قانع نشدند. امیدواریم ظرف فرصت باقی مانده دکتر نیلی برای ابهاماتی که در ذهن نمایندگان وجود دارد، مواضع و پاسخ های شفاف تری را ارائه نمایند که ان شاءالله بتوان برای رأی اعتماد ایشان کار کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: هر چند آقای نیلی اوایل انقلاب فعالیت های خوبی را در سپاه داشتند اما ایشان هیچ گاه یک مسئولیت سنگینی را در دانشگاه جز همین مسئولیت ۴ ماهه سرپرستی دانشگاه تهران نداشتند. در این چند ماه سرپرستی ایشان بر دانشگاه تهران نیز نمایندگان مواردی را در کمیسیون آموزش مطرح کردند که نشان میداد شاید توان مدیریتی قوی موجود نباشد. البته ممکن است یکی از دلایل این باشد که ایشان وارد جزئیات نشدند و مبهم پاسخ دادند.

زاهدی در نهایت تأکید کرد: انتظار داریم در فرصت باقی مانده با رفع ابهامات و پاسخگویی شفاف ایشان بتوانند اعتماد نمایندگان را جلب کنند.

 

 

 

 

نظر شما