شناسهٔ خبر: 71883 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بیرانوند در گفت و گو با نماینده :

باید کسی وزیر شود که اهداف عالیه نظام را محقق کند، این مهم را در وجود آقای نیلی نمیبینیم

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد: با عدم تائید دکتر نیلی برای ریاست دانشگاه تهران شاید رئیس جمهور نیت فرستادن ایشان به وزارت علوم را ندارد و تنها قصد طراحی یک فعل سیاسی داشته اند.

بهرام بیرانوند، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت و گو باخبرنگار نماینده در خصوص معرفی آقای نیلی برای تصدی وزارت علوم بیان داشت: وزارت علوم یک وزارتخانه حساس ومحیطی تاثیرگذار از لحاظ علمی و سیاسی در فضای کشو. ر است، بنابراین وزیر پیشنهادی علاوه بر توانمندی های بالای علمی بایستی از یک جایگاه سیاسی مطمئنی از نظر سلامت هم برخوردار باشد.

وی ادامه داد: محیط دانشگاه طبق آنچه رئیس جمهور گفتند باشگاه سیاسی نیست، پس در این مکان مقدس که موتور پیشران کشور است یک مدیری باید درآنجا باشد که اهداف عالیه نظام را محقق کند و ما این مهم را در وجود آقای نیلی نمی بینیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی بیان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مرجع بالادستی است که ایشان را برای اداره یک دانشگاه هم مناسب ندیده اند حال تعجب می کنیم که رئیس جمهور چگونه ایشان رابرای تصدی وزارت علوم در نظر گرفته اند.

بیرانوند عنوان داشت: با عدم تائید دکتر نیلی برای ریاست دانشگاه تهران شاید رئیس جمهور قصد فرستادن ایشان به وزارت علوم را ندارد و تنها قصد طراحی یک فعل سیاسی داشته اند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما انتظارمان از رئیس جمهور این بود که متناسب با حرف هایی که زدند یک وزیر را برای آن وزارتخانه حساس معرفی می کردند مگر اینکه بگوییم حرف های رئیس جمهور فقط برای دانشجوهاست؛ برای مسئولان، وزیر، هیات علمی و کادر اداره کننده این حرف های رئیس جمهور ساری و جاری نیست با این که من فکر می کنم رئیس جمهور یک مجموعه را دیدند گفتند که وزارت علوم و دانشگاه باشگاه سیاسی نیست.

بیرانوند افزود:من فکر می کنم وزارت علوم هم باشگاه سیاسی نیست بلکه موتور محرکه پیشران کشور است خود آقای رئیس جمهور باید بگویند که آقای نیلی می تواند پیش راننده این موتور علمی، تکنولوژی و پیشرفت در کشور باشند.

 

 

 

 

نظر شما