شناسهٔ خبر: 172448 - سرویس مجلس
منبع: فارس

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات و دفاع در کمیسیون امور داخلی

نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از بررسی‌های برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات، دفاع در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» روح‌الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه کمیسیون شوراها وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور داشته و برنامه‌های خود را بیان کردند.

وی درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع افزود: آقای آشتیانی ضمن بیان رویکردها و اولویت‌ها برای ایجاد تحول در وزارت دفاع، تقویت بنیه دفاعی مبتنی بر توان داخلی از مهمترین نکات مد نظر وی بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: وزیر پیشنهادی دفاع بر جنبه‌های صیانتی و حفاظتی از  سرمایه‌های مادی و معنوی و حفاظت از نیروهای توانمند وزارت دفاع تاکید کرد؛ سابقه روشن آشتیانی در وزارت دفاع و ستاد کل نیروی‌های مسلح، گویای اشراف وی بر حوزه‌های دفاعی کشور در سطوح مختلف بود. تقویت و توسعه ظرفیت‌های تولیدی و  جنبه‌های صنعتی وزارت دفاع  مبتنی بر دانش بومی مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت. 

وی در خصوص بررسی برنامه‌های خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: داشتن برنامه روشن و شفاف  در حوزه‌های مختلف اقتصاد با توجه به مشکلات از نقاط قوت وی محسوب می‌شد؛ در حوزه بانک‌ها، مالیات، صدور مجوزهای کسب و کار و شفافیت و ارتقا بهره‌بری دارایی‌ها تحت نظر دولت، بیمه، اصلاحات در محیط کسب و کار، اصلاح نظام گمرک و فعال کردن ستاد اقتصادی دولت در جهت هماهنگی بین دستگاهی از جمله اولویت‌های وی بود. 

نجابت افزود: وی وعده بهبود ٢٠ درصدی مجوزهای کسب و کار را به نمایندگان داد؛ این در حالیست که اولویت‌های کوتاه مدت ۶ ماهه و چهار ساله از سوی وی مطرح شد و می‌توان گفت جمع بندی کمیسیون نسبت به وزیر پیشنهادی اقتصاد مطلوب و مثبت بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص بررسی برنامه‌های گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، گفت: آقای باغ گلی معتقد است تلفیق تجربه فعالیت در مجتمع آموزشی و فعالیت در دانشگاه می‌تواند گره گشای چالش‌های آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: در کمیسیون موضوع تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی مورد بحث قرار گرفت که بر این اساس وی اعتقاد داشت تلفیق دغدغه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش همراستا با دیگر متولیان عرصه فرهنگ می تواند سبب جهت دهی و هدایت اذهام کودک و نوجوان شود .

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور افزود: به نظر می رسد ایده‌های وی در حوزه تعلیم و تربیت شفاف‌تر از مسائلی مانند تامین شان و منزلت فرهنگیان به عنوان یکی از دغدغه‌های نمایندگان بود.

نجابت در خصوص صحبت‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات، تصریح کرد: وی در هشت سرفصل اقدام به ارائه برنامه‌های قابل سنجش با معیارهای کمی کرد؛ حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین‌المللی، دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت های ارتباطی، تنظیم مقررات حوزه  ارتباطات و فناوری اطلاعات،اقتصاد دیجیتال و غیره از جمله مسائل مطرح شده بود.

وی درباره بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار کرد: نکات و دغدغه‌های نمایندگان شفاف مطرح شد و آقای خطیب نیز اولویت‌های کاری خود را بیان کرد.

وی گفت: اولویت داشتن مقابله با نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی، بازآرایی یکسری از نظامات برای مقابله با نفوذ،   ارتباط سازنده و تعامل مستقیم با دیگر جوامع اطلاعاتی کشور، پرهیز از موازی کاری، کمک به تولید به عنوان چشم بینای نظام برای مانع زدایی، تعامل و همکاری با کمیسیون برای اصلاح  قوانین حوزه امنیتی و اطلاعاتی و تلاش برای ارتقاء و تقویت بدنه متخصص و کارآمد وزارت اطلاعات و غیره از جمله برنامه‌های مدنظر وی بود.