شناسهٔ خبر: 172463 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نصیرایی تشریح کرد:

بررسی برنامه‌های وزرای کشور و اقتصاد در کمیسیون فرهنگی؛ از تقویت شرایط مرزنشینان تا بهبود اوضاع اقتصادی کشور

نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی دو وزارتخانه «کشور» و «امور اقتصاد و دارایی» دولت سیزدهم در نشست صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» مجید نصیرایی در تشریح دستور کار صبح امروز( دوشنبه ۲۵ مردادماه ) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست کمیسیون در خصوص بحث و بررسی برنامه‌های دو وزیر پیشنهادی احمد وحیدی وزیر کشور و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی بود که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: در این نشست وزیر پیشنهادی کشور وحیدی که از سوی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است،  برنامه‌های خود را برای این وزارتخانه در کمیسیون فرهنگی ارائه داد.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور توجه به انتخاب افراد اصلح درپست‌های مدیریتی از انتخاب استاندار گرفته تا فرماندار، تقویت مرز نشینی و توجه به شرایط مرزنشینان، استحکام ساخت درونی قدرت ملی، بازآفرینی ساختارها و ایجاد ساز و کارها رفع تعارض میان دستگاه برای حل مسائل بین استانی و بین بخشی، ایجاد پیوند و یکپارچه‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی و بالا بردن قابلیت پردازش به‌منظور اعمال حکمرانی هوشمند و تقویت ساز وکارهای ارزیابی سیاست‌ها و پیامدها و ارتقا کیفیت و کفایت حکمرانی از طریق ایفای نقش محوری در درون دولت با هم‌افزایی و یکپارچگی نهادها و دستگاه‌های مختلف برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شکل‌گیری زنجیره‌های ارزش ساز ملی گنجانده شده بود.

حضور وزیر پیشنهادی وزارتخانه اقتصاد و دارایی در کمیسیون فرهنگی 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی افزود: در ادامه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در کمیسیون حضور داشتند و برنامه‌های کاری خود را برای این وزارتخانه تشریح کرده‌اند.

نصیرایی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی کشور، ایجاد تیم‌هایی در حوزه اقتصادی و استفاده از تجارت آنها برای تقویت بخش‌های متفاوت مالیاتی و نظام پولی و بانکی کشور، تقویت زمینه‌های اقتصادی به واسطه تقویت مراکز پولی و بانکی کشور و تسهیل مقررات مربوطه و ارائه مشوق برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مردم در بازار سرمایه و... برای این وزارتخانه بود. در کنار موارد مطرح شده وزیر پیشنهادی فراخوانی از کل کشور در جهت استفاده از ظرفیت نیروهای خلاق اقتصادی در راستای تقویت نظام پولی و بانکی کشور خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان جلسه مقرر گردید نمایندگان سوالات خود را از وزرای پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا به آنها پاسخگو باشند.

نظر شما