شناسهٔ خبر: 172449 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی با وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و کار/ ارائه برنامه خطیب برای عبور از وضعیت موجود و تحول منطبق با شرایط جهانی و منطقه‌ای

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و کار در نشست امروز کمیسیون، گفت: وزیر پیشنهادی اطلاعات ضمن بیان تحلیل جامع از وضعیت موجود مبتنی بر فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت، برنامه‌های خود را برای عبور از این وضعیت و تغییر و تحول بر اساس شرایط جهانی و منطقه و مطالبات مردم ارایه دادند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس‎زاده مشکینی با اشاره به نشست نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۲۵مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: کمیسیون امروز میزبان حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات بود، وی برنامه‌های خود را ارایه و ضمن بیان تحلیل جامع از وضعیت موجود مبتنی بر فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت، برنامه‌های خود را برای عبور از این وضعیت و تغییر و تحول بر اساس شرایط جهانی و منطقه و مطالبات مردم ارایه دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان در ادامه سوالات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند. آقای خطیب با توجه به اینکه از بدنه وزارت اطلاعات انتخاب شدند و تجربه بسیاری در این حوزه دارند، به نظر گزینه مناسبی برای این وزارتخانه خواهد بود و اعضای کمیسیون هم به نظر می‌رسد نظرشان به این موضوع نزدیک باشد.

وی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی اقتصاد در ادامه نشست کمیسیون، گفت: سیداحسان خاندوزی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی گزارش مبسوطی درباره برنامه خود دادند، سوالاتی از سوی نمایندگان پرسیده شد و وی پاسخ دادند.

عباس زاده مشکینی یادآور شد: در ادامه آقای حجت الله عبدالملکی گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایراد برنامه‌های خود پرداختند. همچنین ضمن پاسخ به پرسش نمایندگان، موضوعات اولویت‌دار این وزارتخانه را تشریح کردند.

وی گفت: کمیسیون امنیت ملی با جدیت برنامه گزینه های پیشنهادی دولت سیزدهم را بررسی می‌کند، بررسی برنامه وزرای پیشنهادی و صلاحیت گزینه‌های معرفی شده به مجلس در کمیسیون‌های تخصصی اقدام تشریفاتی نیست و به طور دقیق برنامه وزرای پیشنهادی به محک گذاشته می‌شود.

نظر شما