شناسهٔ خبر: 98083 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

شکری در موافقت با استیضاح فانی:

برخی مدیران آموزش و پرورش یک روز کار فرهنگی نکردند/ فانی گفت من با نمایندگان کاری ندارم

مجلس 43 نماینده مردم تالش در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش در کشور، سال به سال در حال نزول و سقوط است، گفت: آقای فانی مدیرانی منصوب کرده است که یک روز کار فرهنگی نکردند.

به گزارش نماینده محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در موافقت با استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کشور در حوزه آموزش و پرورش سال به سال نزول و سقوط می‌کند، گفت: من تاکنون یک سوال از هیچ کدام از وزرا به احترام تنفیذ رئیس‌جمهور از سوی رهبر معظم انقلاب نداشتم اما آقای فانی مدیرانی را بر سر کار گذاشته است که یک روز کار فرهنگی نکردند.

وی با اشاره به اینکه اطرافیان فانی وی را درک نکردند خاطرنشان کرد: برخی مدارس به خاطر بدهی‌هایی که داشتند تخریب شدند و دانش‌آموزان آنها اکنون در کانتینر درس می‌خوانند و وزارت آموزش و پرورش هیچ حمایتی از آنها به عمل نیاورد.

شکری از درگیر بودن ۷۰ درصد جمعیت کشور با موضوع آموزش و پرورش سخن گفت و اظهار داشت: آقای نوبخت می‌گوید ما چند درصد حقوق فرهنگیان را افزایش دادیم اما وقتی این افزایش حقوق از نظر بیمه تکمیلی کمکی به فرهنگیان نمی‌کند، چه فایده‌ای دارد.

وی با تاکید براینکه اطرافیان وزیر آموزش و پرورش مانع شدند که وی مشکلات فرهنگیان را بشنود بیان داشت: در بخش پرورشی، همه معلمان لایق را عزل کرده و افراد بی‌انگیزه را منصوب کردند.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی اسلامی گفت: آخرین حرفی که آقای فانی زمانی که مرا از اتاقش بیرون می‌کرد بر زبان آورد این بود که من با شما نمایندگان کاری ندارم چطور آن زمان که رای اعتماد می‌خواستید، کار داشتید.

شکری خطاب به فانی گفت: شما در وزارت آموزش و پرورش فاصله طبقاتی ایجاد کردید و شهریه‌های ۲۵ میلیونی که موجب فشار آوردن به اولیای دانش‌آموزان شده است ناشی از عملکرد شما است.

فارس

نظر شما